قبل از نقاشی ساختمان چه کارهایی باید انجام داد؟

رنگ ها می توانند به طرز چشمگیری دکوراسیون داخلی خانه شما را تغییر دهند. رنگ می تواند پس ‌زمینه ‌ای ملایم برای فضای داخلی ایجاد کند. در هر صورت، نقاشی ساختمان یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین ابزارها در بازسازی ساختمان است. با این حال، چند مسئله وجود دارد که باید قبل از رنگ آمیزی بدانید. چیزهایی که کار شما را بسیار آسان تر می کند.

۱) آماده کردن خانه

این یک واقعیت شناخته شده است که وقتی چیزی بر سر راه شما نباشد، نقاشی‌ ساختمان بسیار آسان تر است. به این معنی که تا جایی که ممکن است فضا را از وسایل خالی کنید. اگر فضای داخل خانه را رنگ آمیزی می کنید، وسایل بزرگ مانند مبلمان را به مرکز انتقال دهید و آنها را با ملحفه بپوشانید.

اگرچه پاک کردن دیوارها یک مرحله غیر ضروری به نظر می رسد، اما این مرحله بسیار مهم است. چه بتوانید آن را ببینید یا نه، روی دیوارها خاک، گرد و غبار و روغن تجمع می یابد. حذف این آلودگی ها قبل از رنگ آمیزی ساختمان باعث می شود رنگ به خوبی به دیوارها بچسبد.

همچنین باید سوراخ ها یا شکاف ها را با چسب یا گچ پر کنید، و دیوارهای مجاور، تزئینات پنجره و کلید چراغ را با چسب بپوشانید. از پارچه های قطره ای، روزنامه یا یک رول کاغذ برای پوشاندن زمین استفاده کنید.

پرایمینگ مرحله مهمی در فرآیند رنگ آمیزی ساختمان است. پرایمر دیوارها را آب بندی می کند و پایه ای برای چسبیدن رنگ به شما می دهد. بعد از اینکه تمام سوراخ ها و شکاف ها را پر کردید، پرایمر اهمیت بیشتری پیدا می کند. پرایمر از ایجاد لکه براق بر روی دیوار جلوگیری می کند. با این حال، پرایمر به شما کمک نمی کند که مرحله تمیز کردن دیوارها را نادیده بگیرید.

۲) تست رنگ

تعیین اینکه یک رنگ خاص روی دیوارها با نورپردازی و دکوراسیون داخلی شما چگونه به نظر می رسد بسیار دشوار است. اگر رنگی را مد نظر دارید، خرید یک نمونه از کاژه ایده خوبی است. قسمتی از دیوار را رنگ بزنید و اجازه دهید خشک شود و رنگ آن را، هم در روز و هم در شب مشاهده کنید. این به شما یک ایده واقعی از اینکه رنگ روی دیوارهای شما چگونه به نظر می رسد می دهد. اگر از رنگ آن مطمئن نیستید، چند نمونه بخرید و همین کار را انجام دهید.

امتحان کردن چند رنگ مختلف به شما امکان می دهد احساس خاصی در دکوراسیون داخلی ایجاد کنید. برای مثال، رنگ های تیره به فضا بافت و عمق می بخشند به ویژه اگر اتاق بسیار بزرگ با سقف های بلند باشد. از سوی دیگر، اگر اتاق کوچکی دارید، مانند حمام بدون نور طبیعی، رنگ ‌های روشن ‌تر می‌توانند فضا را بسیار بزرگ ‌تر کند.

۳) تعیین میزان رنگ مورد نیاز

هیچ چیز در طول فرآیند نقاشی ساختمان خسته کننده تر از تمام شدن رنگ در نیمه راه نیست. به همین ترتیب، شما نیز نمی خواهید رنگ زیادی داشته باشید. چند چیز وجود دارد که به شما کمک می کند تا مقدار مناسب رنگ را تعیین کنید. ابتدا باید متراژ محل رنگ آمیزی را بدانید.

سپس به این فکر کنید که چند لایه رنگ می خواهید انجام دهید. اگر ابتدا دیوارها را آستر کاری کنید، یک لایه ممکن است کافی باشد، در حالی که اگر دیوارها آستر کاری نشوند، دو لایه لازم است.

۴) تهیه تجهیزات رنگ آمیزی

گذشته از یک برس رنگ با کیفیت خوب، باید مطمئن شوید که تمام لوازم مورد نیاز خود را قبل از شروع کار نقاشی ساختمان در اختیار دارید. این شامل اکستندرهای غلطکی و یک نردبان محکم می‌شود. اکستندر های غلطکی به شما کمک می‌کنند بدون اینکه دست‌ هایتان را خیلی بالا ببرید یا روی نوک پا بایستید، به دیوارهای بالاتر برسید.

یک نردبان محکم نیز به شما کمک می کند هنگام رنگ زدن به راحتی به گوشه های بالای دیوارها دسترسی پیدا کنید. هر دوی این موارد از کشیده شدن بیش از حد بدن و ایجاد آسیب جلوگیری می کند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!