نقاشی درب و پنجره و نکاتی که باید بدانید!

نقاشی درب و پنجره و نکاتی که باید بدانید! همانطور که گفتیم نقاشی درب و پنجره از بخش های مهم نقاشی ساختمان میباشد. و بسته به کیفیت آن بر روی قیمت نقاشی ساختمان در نهایت تاثیر بگذارد. اولین مرحله در نقاشی درب و پنجره آماده کردن لوازم نقاشی است. به عنوان مثال با قلموی نقاشی ساختمان که عمداتا قلمویی پهن است. نمیتوان درب و پنجره را رنگ نمود و یا با غلطک نقاشی نمیتوان درب و پنجره را رنگ نمود.

۱- برای نقاشی درب و پنجره از ابزار مناسب استفاده کنید

برای نقاشی درب پنجره نیاز دارید تا با دقت کار کنید به همین خاطر باید از قلموی نازک تری به نسبت سایر قلمو ها استفاده کنید. قلموی باریک یکی از بهترین انتخابات در این زمینه میباشد. به جز قلمو شما میتوانید این کار را با دستگاه اسپری رنگ هم انجام دهید که نیازمند تخصص بیشتر است. به جز ابزار رنگ کاری شما نیازمند سمباده نیز هستید اگر که جایی از درب خرابی، شکستگی و یا کنده شدگی دارد میتوانید با سمباده زنی و سپس بتونه کاری و در نهایت دوباره کمی سمباده زنی سطح مورد نظر را صاف کنید تا رنگ کاری یکدست شود. توجه داشته باشید که بنابر جنس درب بتونه مناسب را انتخاب کنید به عنوان مثال برای بتونه کاری درب چوبی باید از بتونه چوب استفاده کنید.

۲- پیش نیاز را برای نقاشی درب و پنجره فراهم کنید

پس از آماده کردن ابزار مورد نظر حال باید زمینه را برای رنگ آمیزی درب و پنجره فراهم کنید. یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید این است که بخش هایی که نمیخواهید رنگی شود را با روزنامه بپوشانید به عنوان مثال لبه های شیشه را چسب بزنید تا رنگ بر روی شیشه نریزد. سعی کنید پس از رنگ کردن دیوار ها بعد از آن به سراغ رنگ کردن درب و پنجره بروید.

۳- انتخاب رنگ مناسب درب و پنجره

پس از آماده کردن لوازم و وسایل مختص کار و فراهم کردن زمینه کار حالا نوبت به انتخاب رنگ مناسب میرسد. در انتخاب رنگ ها به جنس و نوع رنگ نیز دقت کنید زیرا برای رنگ آمیزی درب حمام یا سرویس بهداشتی بهتر است که از رنگی استفاده کنید. که در برابر آب ضعف نداشته باشد همچنین به ترکیب رنگ ها نیز توجه داشته باشید رنگ درب و پنجره باید به گونه ای باشد که با دیوار و سقف هم متناسب باشد. یکی از بهترین راه ها برای انتخاب رنگ مناسب میتواند گرفتن راهنمایی از نقاش منزلتان باشد. یک نقاش حرفه ای میتواند به شما بهترین مشاوره را بدهد.

۴- به جنس رنگ توجه کنید.

همانطور که پیش تر گفتیم جنس رنگ مهم میباشد برای درب هایی که در معرض آب قرار دارند بهتر است تا از رنگ هایی استفاده گردد که خاصیت ضد آب بودن را دارا باشند. به طور کلی پیشنهاد ما استفاده از رنگ هایی است که در برابر آب مقاوم باشند. همچنین پیش از رنگ آمیزی بخاطر داشته باشید که در ابتدا سطح مورد نظر را گردگیری کنید و پس از آن شروع به رنگ آمیزی کنید. پس رنگ مناسب رنگی است که هم برای محیط کاربرد داشته باشد هم از لحاظ زیبایی با رنگ محیط تناسب داشته باشد یکی از رنگ های مناسب در های آهنی رنگ روغنی براق است.

نحوه نقاشی چهارچوب درب آهنی

اگر که قصد نقاشی چهارچوب درب آهنی را دارید باید قبل از نصب حتما یک لایه رنگ ضد زنگ به چهارچوب در بزنید پس از این مرحله باید به سراغ سمباده کاری و بتونه کاری بروید. اینگونه قبل از نقاشی درب یک سطح کاملا صاف دارید که میتوانید آن را به راحتی رنگ کنید.
برای انتخاب رنگ بین چهارچوب و درب میتوانید دو انتخاب کنید. یکی اینکه هر دو همرنگ باشند و یا اینکه دو رنگ متضاد دارند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!