خانه > وبلاگ > انواع رنگ > اجرای رنگ نمای ساختمان

اجرای رنگ نمای ساختمان

اجرای رنگ نمای ساختمان در زیباسازی ورودی منزل، محله و حتی بافت شهر بسیار اهمیت دارد. رنگ نما انوع مختلف دارد. که با توجه به متریال زیرکار، نوع اب و هوای منطقه و سلایق افراد بکار گرفته می شود.

دقت داشته باشید برای اجرای رنگ نما از افراد ماهر کمک بگیرید تا علاوه بر ارائه خروجی مطلوب بهترین قیمت اجرای رنگ نما ساختمان را هم به شما ارائه دهند.

اجرای رنگ نما بر روی سیمان

برای اجرای رنگ روی سیمان بهتر است قبل از هر کاری از خشک بودن سیمان اطمینان حاصل کنید. زیرا سیمان برای خشک و مقاوم شدن نیاز دارد تا کاملا رطوبت ان از بین برود تا کارایی لازم را از خود نشان دهد.

علاوه بر این باید برای نقاشی روی سیمان از رنگ هایی استفاده کرد که امکان تنفس به دیوار بدهد و باعث عایق شدن دیوار سیمانی نشود. در غیر اینصورت هرچقدر هم رنگ نما با کیفیتی استفاده کرده باشید، سیمان با گذشت زمان ان را پوسته پوسته می کند که کم کم از بین خواهد رفت.

اگر در مناطق باران خیز و مرطوب زندگی می کنید. استفاده از سیمان در دیوار ها و نمای بیرون ساختمان کار شایسته ای است. اما برای زیبا سازی نما بهتر است از رنگ هایی استفاده کنید که ماندگاری، دوام و کارایی مناسب را در مقابل زیرکار سیمانی و شرایط آب و هوایی از خود نشان دهد.

بهترین پیشنهاد برای رنگ نمای ساختمان مناطق مرطوب رنگ های اکریلیک است. زیرا این رنگ ها آب پایه بوده که علاوه بر ماندگار و دوام بالا در شرایط آب و هوایی شهر های شمال یا جنوب کشور، امکان تنفس برای سیمان و دیوار را فراهم می آورند.

ویژگی های رنگ نمای ساختمان

دارای قدرت چسبندگی بالا بر روی سطوح

قابل شستشوی آسان با آب و صابون و آب باران حتی

مقاوم در برابر رشد باکتری ها، کپک و قارچ

قابلیت استفاده به صورت بی رنگ (شفاف) متناسب با جنس سطح

ضد اشعه UV خورشید

دارای قیمت مناسب و قابل رقابت با رنگ آمیزی معمولی

روش اجرای بسیار ساده با استفاده از قلم مو، رول و اسپری

پایداری و ثبات رنگی فوق‌العاده

تنوع بسیار رنگ ها و امکان سفارش رنگ دلخواه

بافت های بدیع و متنوع جهت برآوردن خواسته های طراحان

قابلیت و امکان تنفس پوشش

مقاومت بسیار بالا در برابر هوازدگی و محافظت از ساختمان

مقاوم در برابر آلودگی های محیطی و زیست محیطی مانند باکتری، قارچ، جلبک و …

پایداری در مقابل ذرات آلاینده معلق در هوا

نکات

  • برای ماندگاری و دوام رنگ اگر سطح سیمان تازه است اجازه دهید طی یک ماه رنگ بخوبی خشک شود. خشک شدن سیمان به طور معمول ۲۹ روز زمانبر است تا تمامی لایه ها و دانه های آن خشک شود.
  • بعد از آن سعی کنید پرایمر مخصوص را اجرا کنید تا باعث شود. رنگ بهتر روی سطح اجرا شود و همانطور که گفته شد. رطوبت سیمان موجب از بین رفتن رنگ نما ساختمان نشود.
  • اگر سطح سیمانی کثیف است می توانید با واتر جت آن را شسته، آسیب دیدگی ها را با مصالح مناسب ترمیم نمایید بعد از خشک شدن سطح و پرایمر رنگ نهایی را پیاده کنید.
  • استفاده از پرایمر برای سیمانی که تازه انجام شده و سطوح سیمانی که تا کنون رنگ نشده اند الزامی است. با این کار به راحتی دوام رنگ طی چند سال آینده تضمین می شود و آسیبی متوجه آن در شرایط آب و هوایی نابسامان نیز نخواهد شد.

رنگ نمای ضد آب

همانطور که از نام ان پیداست نمای بیرونی ساختمان همیشه در معرض مستقیم شرایط آب و هوایی قرار دارد و بیشترین آسیب را نسبت به سایر رنگ ها خواهد دید. ازین جهت باکیفیت ترین رنگ نما ساختمان را انتخاب کنید تا نیازی به نقاشی ساختمان در هر سال نداشته باشید. بهتر است رنگ های آب گریز، عایق، ضد گرد و غبار و با دوام را در نمای ساختمان بکار برید تا از مزایای آن در طول سال های متمادی بهره مند شوید.

رنگ های اکریلیک از جمله رنگ های محبوب و همه پسند است که در سراسر کشور با آب و هوای مختلف مورد استفاده قرار میگیرد و کارایی مثبت و شگفتی از خود نشان داده است. همچنین در شمال کشور که ساختمان ها در معرض کج باران ها هستند که عموما در بخش غربی ساختمان این شرایط حکم فرما است قبل از اجرای رنگ از نیوسیل استفاده شود و پس از خشک شدن کامل آن رنگ نما اعمال شود.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!