رنگ زدن قرنیزها در نقاشی خانه

رنگ زدن قرنیزها در نقاشی خانه :گرچه می توان برای قرنیز از رنگ روغن یا لاتکس استفاده کرد، رنگ لاتکس (بر پایه آب) به آسانی تمیز می شود. برای رنگ های لاتکس یا روغنی می توانید از رنگ های گلاسه استفاده کنید. به طور کلی برای قرنیز از رنگ گلاسه استفاده می شود زیرا در برابر خراش مقاوم بوده و قابل شستشو است. معمولا رنگ نیمه گلاسه یا تمام گلاسه برای قرنیز بهترین انتخاب است.

ابزار و لوازم مورد نیاز

  • رنگ لاتکس
  • بتونه
  • چسب رنگ آمیزی
  • نوار روکش
  • برس رنگ آمیزی با کیفیت (قلم موی باریک با عرض ۳ تا ۶ سانتی متر)
  • پارچه
  • تری سدیم فسفات
  • سطل آب
  • اسفنج
  • تیغ موکت بری

دستورالعمل

تصمیم بگیرید که آیا می خواهید قرنیز را بردارید

رنگ آمیزی قرنیز در حالی که روی دیوار نصب است می تواند دردسرساز باشد و به چسب کاری، روکش زنی، پاک کردن با دستمال و رنگ آمیزی دقیق نیاز داشته باشد. برخی از افراد در حالی که قرنیز روی دیوار نصب است آن را رنگ می کند، در حالی که برداشتن آن و رنگ کردن آن بر روی یک سطح دیگر آسان تر خواهد بود.

  • در خانه های جدید یا خانه هایی که مدت ها بازسازی نشده اند، با فشردن انگشت تان می توانید قرنیز را بردارید. در حقیقت، کمپانی هایی که کفپوش چوبی را تعمیر می کنند می توانند قرنیز را کنده و نصب کنند. این کار در بیشتر موارد آسان بوده و نتیجه کار را بهتر می کند.
  • اگر قرنیز هنوز نصب نشده، همیشه باید پیش از نصب آن را رنگ کنید. ممکن است طی نصب خراش هایی رخ دهد اما قابل انتظار است. از آنجایی که پیش از نصب آن را رنگ کرده اید، پس از نصب کار زیادی نخواهید داشت.

با این حال، در خانه های قدیمی که قرنیز بارها رنگ شده، برداشتن قرنیز می تواند به دیوار آسیب برساند و تعمیر آن دشوار است. رنگ قرنیز از بالا با رنگ دیوار و سنگ گچ یا پلاستر مخلوط می شود. اگر می خواهید قرنیز قدیمی را بردارید، باز کردن درز با یک تیغ موکت بوری می تواند جدا شدن آن را راحت تر کرده و آسیب کمتری وارد نماید.

در اینجا فرض را بر این قرار می دهیم که قرنیز را در حالت نصب به دیوار رنگ خواهید نمود.

قرنیز رنگ شده را تمیز کنید

قرنیز قبلا رنگ شده را حتما باید تمیز کنید (قرنیز چوبی که منافذش باز شده نباید با آب تمیز شود). آلودگی و ذرات در زیر دیوار جمع شده و آن را به یکی از کثیف ترین قسمت های خانه تبدیل می کند. اگر نمی خواهید پیش از رنگ آمیزی سطح را تمیز کنید، درباره قرنیز باید استثنا قائل شوید.

تری سدیم فسفات را بر اساس دستورالعمل سازنده مخلوط کرده و با اسفنج قرنیز را تمیز کنید. تری سدیم فسفات یک پودر غیر سمی است که در حالت مخلوط با آب خاصیت تمیز کنندگی ملایم دارد. حتما بالای قرنیز را تمیز کنید زیرا گرد و خاک در سطوح افقی جمع می شود.

زمین و دیوار را بپوشانید

برای پوشاندن قسمت پایین دیوار، درست بالای قرنیز، و همچنین فاصله میان زمین و قرنیز، از چسب با خاصیت چسبندگی ناچیز استفاده کنید. گرچه این کار زمان بر است، اما رنگ آمیزی را سریع تر و تمیزتر می کند. گرچه پوشاندن این قسمت ها با نوار روکش نتیجه عالی را ضمانت نمی کند و باید در هنگام رنگ آمیزی مراقب باشید، زیرا ریختن رنگ زیاد روی چسب هم کندن چسب را دشوارتر می کند.

برای افزایش پوشانندگی قسمت قرنیز و دیوار، می توانید از نوار روکش استفاده کنید تا مطمئن شوید رنگ روی دیوار نمی پاشد. نوار روکش را در امتداد دیوار و قرنیز پوشانده و بچسبانید. خاصیت استاتیک نوار آن را روی دیوار می چسباند. اگر نقاش حرفه ای هستید، یک نوار باریک از چسب نقاشی روی دیوار در مسیر قرنیز می توانید آن را خوب بپوشاند.

  • برخی از نقاش ها به استفاده از چسب و روکش عادت ندارند و از آن ها استفاده نمی کنند. نقاشی بدون چسب بر روی چهارچوب در و پنجره دشوار و بر روی قرنیز حتی دشوارتر است. در حالی که پوشاندن قرنیز به دلیل وجود دیوار افقی راحت می باشد.

حفره و جای میخ را پر کنید

پیش از آماده کردن رنگ، حفره ها و سوراخ های بزرگ را با پودر چوب پر کنید. سوراخ های بزرگ میخ باید پر شوند، در حالی که سوراخ های کوچک به پر شدن نیاز ندارند. اگر سوراخ های بزرگ پوشانده شوند، دیگر سوراخ های کوچکتر چندان به چشم نمی آیند و می تواند تنها رویشان را رنگ زد. در حالی که اگر بر روی قرنیز از میخ های درشت استفاده شده  حفره های بزرگ جا گذاشته شود، باید آنها را پر کرد.

قرنیز را بتونه کنید

قرنیزهایی که بتونه شرکتی ندارند و سطح شان چوبی است، باید بتونه شوند. قرنیزهایی که قبلا بتونه یا رنگ شده اند، باید مجددا بتونه شوند، با این حال در صورتی که سطح آن شرایط خوبی دارد می توانید از بتونه زدن آن صرف نظر کنید. بتونه را خوب مخلوط نمایید. برس را به رنگ آغشته کرده و با ضربه های عمودی روی قرنیز وارد کنید. برس را بیش از حد پر نکنید زیرا رنگ چکه می کند.

بهترین تکنیک رنگ آمیزی این است که برس را مانند خودکار بین انگشت شصت و وسط نگه دارید و با نوک برس بر روی قرنیز ضربات افقی وارد کنید. یک سوم طول دندانه های برس باید به رنگ آغشته باشد. ضربه های بلند و آرام برس عالی عمل می کند. در هنگام وارد کردن ضربات رنگ سعی کنید لبه خیس لایه پیشین را با لبه بعدی مخلوط کنید تا پیش از خشک شدن لایه قبلی با هم ادغام شوند. در این صورت اثر برس به جا نمی ماند.

قرنیز را رنگ کنید

اگر قوطی رنگ شما دو سه روز باز مانده، بهتر است آن را به رنگ فروشی ببرید و تعویض کنید. با اینکه پس از باز کردن در قوطی آن را خوب هم بزنید. در رنگ آمیزی هم مانند بتونه کاری درباره پر کردن برس از رنگ مراقب باشید و بیش از یک سوم آن را به رنگ آغشته نکنید. برای لایه اول، از میزان رنگ مورد نیاز کمتر رنگ بردارید. در طول قرنیز از ضربات کشیده رنگ استفاده کنید. در هنگام وارد کردن ضربات لایه های خیس را باهم ادغام کنید.

پس از لایه اول، بگذارید قرنیز حداقل به مدت یک روز کاملا خشک شود. پس از خشک شدن رنگ لایه دوم را اعمال کنید. درباره رنگ های گلاسه، برخی از نقاشان ترجیح می دهند پیش از لایه دوم سطح را سنباده بکشند. در این صورت سطح کمی زبر شده و رنگ به راحتی روی آن می نشیند.

پیش از برداشتن چسب منتظر شوید تا رنگ کاملا خشک شود.

ابزار را تمیز کنید

برای شستن کامل برس از آب و صابون استفاده نمایید. یک برس با کیفیت با استفاده صحیح می تواند ساعت سال ها ماندگار باشد.

How to Paint Baseboards

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!