خانه > وبلاگ > انواع رنگ > روش پاک کردن رنگ پلاستیک از سطوح

روش پاک کردن رنگ پلاستیک از سطوح

روش پاک کردن رنگ پلاستیک از سطوح:رنگ کردن خانه یا محل کار، علاوه بر اینکه هزینه اضافی لازم ندارد، حق انتخاب شما برای ایجاد تنوع را نیز افزایش می‌دهد. اما همیشه ممکن است رنگ به نقاط دیگر سرایت کند و لک ایجاد کند. حتی حرفه‌ای‌ها هم که با دقت فراوان کار می‌کنند ممکن است با پاشیدن قطره های رنگ روی کانتر آشپزخانه، سنگ اپن، سنگ و سرامیک کف اتاق یا حتی فرش دچار زحمت بشوند. خوشبختانه بیشتر لکه رنگ ها با پاک کننده هایی که در هر خانه ای یافت می شوند، مثل برخی ابزار، تکه پارچه، الکل، محلول استون (پاک کننده لاک ناخن)، حتی آب خالی و البته کمی زحمت پاک می‌شوند. در نهایت، در سخت ترین شرایط می توان از رنگ‌ برهای شیمیایی نیز کمک گرفت. در این مطلب نکاتی درباره پاک کردن رنگ از سطوح مختلف را بیان می کنیم.

پاک کردن رنگ پلاستیک از روی فلز

رنگ خشک را می توان با یکی از سه روش شیمیایی، گرما یا سنباده از فلز پاک کرد. شن و ماسه یک راه حل سریع و آسان است، اما اگر با قطعه ای کوچک یا ظریف کار می کنید، گزینه های بعدی را امتحان کنید. هنگام استفاده از مواد پاک کننده شیمیایی روی فلز، پاک کننده رنگ به اشکال مختلف در دسترس است: مایع، آئروسل یا خمیر.

در فاصله حدود شش اینچ از سطح، ابزار را روی رنگ نگه دارید و منتظر بمانید تا برجسته شود. بعد، یک لیسه رنگ برداشته و رنگ را بردارید. اجازه دهید تا فلز در دمای اتاق خنک شود و سپس آن را با یک پارچه تمیز کنید.

پاک کردن از روی شیشه

پاک کردن رنگ از روی شیشه  بدون خراشیدن و تراشیدن سطح کمی سخت است. به کمک مایع ظرفشویی و تیغ های شیشه پاک کن ایمن حتی رنگ های کهنه و کاملا خشک را می توان پاک کرد. مایع ظرفشویی را با آب گرم ادغام و هم بزنید تا کف کند. با اسفنج یا تکه پارچه سطح شیشه را کاملا با کف خیس کنید. تیغ شیشه پاک را با زاویه ۴۵ درجه در دست بگیرید و با دقت و حوصله رنگ را از روی شیشه بتراشید. سطح شیشه را با کف مرطوب نگه دارید تا روی شیشه خش نیفتد.

پاک کردن از روی چوب

درست مثل فلز، از طریق مواد پاک کننده شیمیایی، گرما یا سنباده می توان رنگ را از چوب پاک کرد. در صورت انتخاب مواد شیمیایی، این محصول را استفاده کرده و بگذارید برای چند دقیقه خودش را بگیرد. آن را به آرامی با چاقوی بتونی یا لیسه رنگ بتراشید. اگر رنگ را از یک سطح بزرگ جدا می کنید، آن را با پد یا برس نایلونی بکشید تا تمیز شود. تلمبه های گرمائی نیز رنگ را از چوب پاک می کنند. از آنجا که این ماده به شدت قابل اشتعال است، احتیاط بیش از حد ضروری است. ابزار را چند اینچ دورتر از منطقه مورد نظر قرار دهید تا زمانی که رنگ شروع به باد کردن کند. حالا می توانید، رنگ قدیمی را با چاقو بتونه یا تراش دهنده رنگ بتراشید و سطح را تمیز کنید.

پاک کردن از سطح کف

پاک کردن رنگ از روی کفپوش های وینیل یا همان  PVC یا کفپوش لینولیوم، بدون وارد کردن آسیب، روش های خاص خود را دارد. برای شروع، مخلوط مایع ظرفشویی در آب گرم را امتحان کنید. ابتدا با استفاده از کف این مخلوط رنگ ریخته شده را تا جای ممکن خشک کنید. لکه های باقیمانده را با کاردک پلاستیکی بتراشید. شاید مجبور باشید از حلال هایی مثل الکل و تینر استفاده کنید. فقط مراقب باشید استفاده بیش از حد از حلال ها می تواند رنگ کفپوش را ببرد یا کدر کند. برای لکه های سرسخت تر می توانید از کف شوهای شیمیایی موجود در بازار و سیم ظرفشویی های نرم استفاده کنید. البته برای ساییدن آن ها نباید فشار زیاد وارد کنید.

پاک کردن رنگ از روی سیمان و بتن

برای پاک کردن رنگ از روی سطوح سیمانی و بتونی باید از محصولاتی که در بازار موجود هستند استفاده کنید. ابتدا با استفاده از قلموهای سفت و کاردک رنگ را بتراشید و خرده های حاصله را جارو کنید. سپس از رنگ‌ بر های شیمیایی استفاده کنید. رنگ‌ بر باید ۶۰ دقیقه تا ۸ ساعت روی لکه ها بماند تا رنگ را بلند کند. اگر لازم بود باز هم این مرحله را تکرار کنید. در انتها با آب پرفشار یا واتر جت، تمام آثار رنگ‌ بر را از سطح موردنظر پاک کنید.  

مطالب دیگر:رنگ ترافیکی چیست؟

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!