خانه > وبلاگ > انواع رنگ > موارد استفاده از تینر

موارد استفاده از تینر

موارد استفاده از تینر:معمولاً از تینر برای حذف رنگ روغن از روی برس، غلطک، تجهیزات و سطوح استفاده می شود. با این حال، بسیاری از کاربردها و استفاده‌های دیگر برای تینر، وجود دارد.این مقاله برخی از رایج ترین کاربردها برای تینر و موارد دیگر را ارائه می دهد. که ممکن است شما را نیز شگفت زده کند.

هنگامی که کار خود را به پایان رساندید، مخصوصاً وقتی از رنگ روغن استفاده می کنید، می توانید از تینر برای تمیز کردن تجهیزات و ابزار خود استفاده کنید. همچنین می توان از تینر برای رقیق شدن یا کاهش ویسکوزیته رنگ و در دستگاه های سمپاش استفاده کنید. یکی دیگر از کاربردهای مهم که اکثر مردم از آن آگاه نیستند، این است که از تینر می توان برای جلوگیری از سفت شدن رنگ هنگام باز ماندن در فضای باز استفاده کرد. البته قابل ذکر است که تینرها را نباید با رنگ‌های لاتکس استفاده کرد.

قبل از استفاده از تینر بدانید

قبل از استفاده از تینر، باید بدانید که رقیق کننده‌های رنگی مختلف برای کاربردهای خاص وجود دارد. رنگ‌های روغنی و رنگ‌های لاتکس برای رقیق شدن رنگ به محصولات رقیق کننده متفاوتی نیاز دارند. قبل از استفاده از تینر توصیه سازنده را در مورد نحوه استفاده از نسبت مناسب رنگ و رقیق کننده این رنگ‌ها بخوانید. باید با دقت و به آرامی تینر را اضافه کرده و کاملاً مخلوط کنید. به طور معمول، نسبت رنگ ۴ به ۱ باید باشد. نباید آن را خیلی رقیق داشته باشید، زیرا خراب می شود و روی کیفیت رنگ تأثیر می گذارد. توجه داشته باشید که اگر از سمپاش استفاده می کنید، مخلوط باید حتما رقیق باشد تا بتواند از طریق تفنگ سمپاش عبور کند.

۸نکته برای استفاده از تینر

برای دریافت بهترین نتایج، لطفاً نکات مفید زیر را با دقت دنبال کنید:

۱٫ هرگز از رنگ سرد شده استفاده نکنید. زیرا ممکن است بر ضخامت و روند استفاده تأثیر بگذارد. رقیق کننده باید با رنگ در دمای اتاق مخلوط شود.

۲٫ در حالی که تینر را اضافه می کنید.، از چوب یا قاشق چوبی برای هم زدن رنگ استفاده کنید.

۳٫ قبل از شروع، مخلوط را با دو لایه روی سطح آزمایش کنید. اطمینان حاصل کنید که رنگ چکه نمی کند، خیلی غلیظ یا رقیق نیست.

۴٫ به آرامی مخلوط کنید و مطمئن شوید. که تینر به درستی مخلوط شده است.

۵٫ هنگام استفاده از رنگ سفارشی، مطمئن شوید. که رنگ تمام سطوح مختلف در یک سطل مخلوط شده است. و نتیجه رنگ یکنواخت است.

۶٫ تکه های رنگی را که نمی توان با تینر مخلوط کرد بردارید.

۷٫ اگر رقیق کننده را به رنگ اضافه کرده اید و هنوز خیلی غلیظ است، سعی کنید کمی آب به آن اضافه کنید، البته فقط در صورتی که در دستورالعمل باشد.

۸٫ هرگز درب رقیق کننده(تینر) را برای مدت طولانی باز نگذارید، زیرا تبخیر می شود.

میزان استفاده از تینر چقدر است؟

تینر باید به آرامی اعمال شود تا نتایج دلخواه به دست آید. به طور معمول، تولیدکنندگان رنگ در مورد میزان استفاده از تینر توصیه‌های لازم را می کنند، اما به طور معمول این میزان از نسبت رنگ ۴ به ۱ تجاوز نمی کند. اگر به دلایلی تینر را بیش از حد اضافه کرده اید، ممکن است هنگام اعمال رنگ، سایه ایجاد شود و پس از اتمام کار با مشکلاتی روبرو شوید. به یاد داشته باشید که رنگ اسپری یا در صورت استفاده از سمپاش، باید رنگ رقیق تر باشد تا از گرفتگی دستگاه جلوگیری شود.

نکات ایمنی

در صورت نیاز به استفاده از تینر، همیشه به یاد داشته باشید که حداقل از ملزومات ایمنی مناسب، دستکش، عینک و ماسک تنفسی استفاده کنید. این آخرین مورد بسیار مهم است زیرا تینر ترشح کننده دودهایی است که از طریق تنفس جذب می شوند.

این نوع محصول باید با دقت و ترجیحاً در فضاهای باز قرار گرفته شود. از کار با تینر در مناطق بسته یا کم تهویه اجتناب کنید. و سعی کنید از تهویه مکانیکی در داخل خانه استفاده کنید. همچنین توصیه می شود یک کپسول آتش نشانی در نزدیکی خود داشته باشید زیرا حلال‌ها می توانند بسیار قابل اشتعال باشند.

هرگز رنگ‌های رقیق شده و خود رنگ را از طریق فاضلاب یا زمین دور نریزید.

ظروف حلال را تا انتها پر نکنید.بخار آن‌ها نیاز به فضایی برای انبساط دارد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!