نحوه رنگ آمیزی چوب

نحوه رنگ آمیزی چوب :اگر دیوارهای چوبی شما تیره و قدیمی به نظر می رسند، رنگ آمیزی یک راه عالی برای روشن کردن آنها است. این مراحل ساده را دنبال کنید تا به ظاهری حرفه ای و به روز برسید.

اگر دیوار های اتاق و خانه شما از روکش چوب باشد شاید فکر کنید بهترین کار تعویض آنها است ولی اینکار هزینه زیادی دارد و ارزان ترین راه رنگ آمیز آنهاست.

تمیز کردن سطح چوب

برطرف کردن ایرادات چوب قبل از رنگ کاری کار مهمی است. این ایرادات می‌تواند شامل فرورفتگی و برجستگی‌های چوب شود که ناشی از ضربه چکش، جای شکاف و ترک و له شدن و… است. با انجام این مراحل، رنگ زدن چوب راحت‌تر می‌شود. به منظور رفع ایرادات می‌توانید از سه روش استفاده کنید.

یک قطعه چوب را به چسب چوب بزنید و سپس روی محل چکش خورده قرار دهید. سپس قسمت‌های اضافی را بتراشید تا سطحی یک دست داشته باشید. برای پر کردن شکاف و ترک هم از ترکیب چسب و خاک اره استفاده کنید. قبل از رنگ‌کردن درب، این مواد را مخلوط کرده و به شکل بتونه درمیاوریم.

استفاده از رزین اپوکسی یا پولیش و پلی استر پوست گزینه مناسبی است. اول باید کمی رزین را داخل ظرفی ریخته و مقداری هاردنر به آن اضافه کنید. سپس این محلول را به شکاف و ترک‌ها بزنید تا پر شوند. درنهایت که محلول خشک شد باید سطح چوب را لیسه و سنباده کرد.

بتونه کاری سطح چوب برای رنگ آمیزی چوب

بتونه کاری یکی از مهم‌ترین مراحل رنگ زدن چوب است. که پس از تمیزکردن سطح چوب انجام می‌شود. اول از همه باید ماده اصلی بتونه را آماده کنید. ماده بتونه حاوی مل و پودرهای رنگی است که با کمک یک کاردک و لیسه باید این محلول را روی سطح چوب بریزید. حال باید برای رنگ درب چوبی یک بتونه انتخاب کنید.

بتونه‌ها به سه دسته بتونه روغنی، بتونه مل و سریش و بتونه فوری تقسیم می‌شوند. باقی‌مانده بتونه را می‌توانید داخل یک کیسه قرار دهید و برای مراحل بعدی رنگ‌کردن از آن استفاده کنید. با استفاده از بتونه می‌توانید سطح در خود را صاف و هموار کنید و تمام ایرادات آن اعم از ترک و فرورفتگی‌های درب را بپوشانید.

سنباده زنی سطح چوب

سنباده زنی چوب هم از مراحل مهم رنگ زدن درب چوبی قدیمی است. که پس از بتونه‌زنی انجام می‌شود. همان‌طور که مشخص است. سنباده برای این مرحله ابزار مهمی است. و از یک ورق کاغذی یا پارچه‌ای که روی سطح آن دانه‌های سیلیس. ساخته شده است. هرچقدر اندازه دانه‌ها درشت‌تر باشد و تعداد کمتری داشته باشند، سنباده ریزتر است و شماره آن نیز کمتر خواهد بود.

رنگ کردن سطح

برای رنگ کردن چوب با شاپان هرچقدر مقدار بنزین بیشتر باشد رنگش روشن‌تر می‌شود. بعد از آسترکاری سطح چوب را با سیلر بپوشانید. سیلر را چندبار و با فواصل کم‌تر از نیم‌ساعت انجام دهید و اجازه دهید خشک شود. پس از خشک شدن باید سنباده بکشید تا یکدست شود. سپس برای پوشش از کیلر استفاده کنید

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!