نحوه چسب زدن اتاق برای نقاشی

نحوه چسب زدن اتاق برای نقاشی:اگرچه تعریف آن ساده است. اما می تواند یک وظیفه دشوار باشد، مخصوصا اگر تا به حال این کار را انجام داده باشید. برای زدن چسب و آماده شدن برای رنگ آمیزی به این موارد نیاز دارید.

ابزار را آماده کنید

برای چسب زدن حاشیه اتاق به چسب رنگ آمیزی نیاز دارید. انواع مختلف چسب موجود بوده و می توانید بهترین آن را انتخاب کنید. معمولا چسب چندکاره می تواند کافی باشد زیرا هم چسبندگی کافی داشته و هم بر روی ابزار، قرنیز، دیوار و حتی شیشه قابل استفاده است. در صورت استفاده از آن بر روی سطوح ناهموار مانند سطوح آجری باید از چسب مخصوص این سطوح استفاده کنید. برای پوشاندن طرح های خاص از چسب های باریک که خطوط دقیق ایجاد کنند. استفاده نمایید.

برخی از مردم به جای استفاده از چسب رنگ آمیزی از چسب معمولی استفاده می کنند زیرا ارزان تر است. از آنجایی که این چسب ها اثر چسب را به جا می گذارند. باید زودتر کنده شوند و حتی ممکن است.

علاوه بر چسب به این ابزار هم نیاز دارید:

  • یک اسفنج یا پارچه نم دار
  • کاتر
  • دستمال
  • کاغذ روکش

پیش از استفاده از چسب باید مواردی را انجام دهید. حداقل باید با اسفنج نم دار قرنیز و ابزار را تمیز کنید تا گرد و خاک روی آن جمع آوری شود. اگر سطح کثیف باشد چسب خوب نچسبیده و رنگ روی آن چکه می کند. اگر می خواهید اتاقی را رنگ کنید که مدت ها استفاده نشده باید با یک دستمال تمیز و آب گرم دیوار را هم تمیز کنید و سپس بگذارید دیوار کاملا خشک شود. سپس باید کلید، چراغ و تمام قطعات متصل را جدا کنید.

شروع چسب زدن

اکنون کار اصلی شروع می شود. اگر نقاش حرفه ای نباشید این کار برایتان دشوار و طاقت فرسا خواهد بود. چسب ها را در اندازه بلند جدا کنید و به قسمت ها بچسبانید. چسب را با دقت روی ناحیه مورد نظر بچسبانید. مراقب باشید بین چسب ها فضای خالی نباشد و همچنین چسب را بیش از حد نکشید تا رنگ چکه نکند.

پس از چسباندن چسب، با انگشت یا چاقو آن را به سطح خوب بچسبانید. اگر لبه چسب روی ابزار یا قرنیز نمی چسبد، آن را با انگشت خوب بچسبانید.

برای گوشه ها و نقاط غیرقابل دسترس از این تکنیک استفاده کنید: برای چسب کاری گوشه ها مقدار بیشتری از چسب را بردارید و روی دیوار بگذارید. آن را خوب فشار دهید و با چاقو لبه های آن را صاف کنید. با این کار چسب خوب می چسبد.

اقدامات حفاظتی دیگر

با کمک چسب حاشیه دیوار صاف می شود. اما لزوما مانع رنگ های چکه شده نخواهد شد. به همین دلیل پس از چسب کاری باید کف اتاق را با پلاستیک روکش یا پارچه بپوشانید تا کف رنگی نشود. کاغذهای روکش کاغذهای پهنی هستند که می توانید با آن چارچوب در و پنجره و قطعاتی مانند پنکه سقفی را بپوشانید.

برداشتن چسب رنگ آمیزی

پس از اتمام رنگ آمیزی باید هرچه زودتر چسب را بردارید. چسب را در زاویه ۴۵ درجه برداشته و فشار وارد نکنید.

اگر نمی توانید پیش از خشک شدن رنگ چسب را بردارید، بهتر است مراقب باشید تا رنگ جدید روی دیوار پوسته ندهد. در این شرایط باید با کاتر چسب و رنگ را از هم جدا کنید. با این کار به راحتی چسب را برداشته و خطوط صاف رنگ و سطوح پروژه تان را حرفه ای می کند.

مطالب دیگر: نحوه نقاشی کردن دیوار خانه

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!