خانه > وبلاگ > انواع رنگ > چطور رنگ را از روی سطوح پاک کنیم؟

چطور رنگ را از روی سطوح پاک کنیم؟

چطور رنگ را از روی سطوح پاک کنیم؟یکی از خطرناک ترین مواد موجود در رنگ ها متیلن کلرید است. بسیاری از رنگ فروشی ها مواد شیمیایی را از روی قفسه هایشان برداشته اند اما هنوز در برخی از فروشگاه های لوازم و مصالح ساختمانی موجود است. پیش از انتخاب رنگ های شیمیایی به برچسب و ترکیبات نگاهی بیندازید. علاوه بر متیلن کلرید، ترکیبات خطرناک دیگر عبارتند از تولوئن، متانول، اتانول و آستون.

در بازار پاک کننده های کم خطر دیگری هم وجود دارند. اما در صورت انتخاب یک پاک کننده شیمیایی ماده ای را انتخاب کنید که میزان مواد سمی آن کمتر است.

پاک کننده رنگ مرکبات

این پاک کننده رنگ از مرکبات،و مخصوصا پرتقال گرفته شده است. نوع دیگری از آن با خاصیت ترپن از رزین کاج گرفته شده است.

پاک کننده های گرفته شده از مرکبات دارای رایحه مرکبات یا پرتقال هستند،و مانند سویا بر روی سطوح مختلف موثر بوده و در مدت زمان طولانی تاثیر خود را ایجاد می کنند. گرچه این پاک کننده ها ایمن هستند اما حاوی مواد شیمیایی مضر بوده و باید با دقت استفاده شوند.

پاک کننده رنگ دستی

شاید به نظرتان استفاده نکردن از پاک کننده های سمی ایمن به نظر برسد اما باز هم خود رنگ دارای مواد شیمیایی است که می تواند خطرناک باشد، مخصوصا در رنگ خانه های قدیمی. اگر می خواهید به طور دستی رنگ ها را پاک کنید همیشه دستکش و محافظ چشم بپوشید.

باید مراقب باشید به سطح زیر رنگ آسیب نرسد. تفنگ حرارتی می تواند بافت رنگ را ذوب کند تا رنگ راحت تر برداشته شود. سنباده برقی یا برداشتن رنگ با دست به مهارت نیاز دارد. مراقب باشید بیش از حد از سنباده  استفاده نشود تا به سطح آسیب نرسد.

پاک کننده رنگ جوش شیرین و آب جوش

قسمت هایی که در کابینت،قسمت فلزی، لوازم یا کلیدهای برق به رنگی شد. جوش شیرین و آب جوش می تواند به راحتی رنگ را پاک کند. با حرارت دیدن شی، پیوند میان رنگ و سطح از بین می رود و رنگ به راحتی پاک می شود.

تنها کافی است یک قابلمه بدون استفاده را از جوش شیرین و آب پر کنید. آب باید به اندازه ای باشد.

که بتوانید سمت رنگ شده را قرار بدهید. و سپس به اندازه یک چهارم آن جوش شیرین اضافه کنید. بگذارید آب بجوشد.دما را کاهش بدهید و بگذارید وسیله به مدت حداقل ۱۵ دقیقه در آب جوش بماند. با انبر جسم را برداشته و روی روزنامه یا حوله قرار دهید تا خنک شود. هنگامی که جسم خنک شد، با یک مسواک کهنه یا برس دندانه نرم رنگ را از روی سطح جسم پاک کنید. در صورت نیاز با یک محلول جدید از آب و جوش شیرین این فرایند را تکرار کنید.

مطالب دیگر: موتیف چیست؟

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!