خانه > وبلاگ > انواع رنگ > انتخاب نوع صحیح رنگ نقاشی ساختمان

انتخاب نوع صحیح رنگ نقاشی ساختمان

انتخاب نوع صحیح رنگ نقاشی ساختمان:اگر نمیخواهید هر سال رنگ خانه تان را تغییر دهید، باکیفیت ترین رنگ ممکن را خریداری کنید. مگر اینکه بخواهیم هر سال رنگ خانه را عوض کنید یا خانه تان را تعویض نمایید. همچنین باید بتونه و رنگ تان یکی باشد، مگر اینکه تنها بخواهید برخی از قسمت ها را بازسازی کنید. گرچه رنگ و بتونه یکی از رنگ خالی گران تر است، اما در مقایسه با خرید رنگ و بتونه به صورت مجزا، صرفه جویی خواهید کرد.

انتخاب رنگ برای محیط داخلی

رنگ در انواع مختلف مات، براق، کم جلا، براق یا نیمه براق موجود است. رنگ های مات نقص های دیوار را پنهان می کنند. اما تمیز نمودن آن ها دشوار است. رنگ های مات اغلب برای سقف استفاده می شوند، زیرا نظافت آن ها هزینه بر است.

رنگ های کم جلا برای اتاق های خانه بهترین انتخاب هستند. این رنگ ها نقص های سطح را پنهان می کنند اما به نظافت مرتب هم نیاز دارند. برای مکان های پر رفت و آمد به دنبال رنگ های کم جلا باشید تا برای رنگ آمیزی مناسب باشد و لکه ها را کاهش دهد. این رنگ را اغلب برای اتاق کودکان هم استفاده می کنند.

رنگ های براق برای ابزار به کار می روند. با این حال اگر بخواهید آن را برای کل خانه استفاده کنید، داشتن دیوارهای مات و ابزار کاملا براق مناسب نیست. یادتان باشد که برای قسمت های پایین دیوار باید از رنگ قابل شستشو استفاده شود. رنگ های نیمه براق معمولا برای آشپزخانه و حمام استفاده می شوند. سطح آن ها در برابر شستشو مقاوم است. در حالی که رنگ بسیار براق نقص های دیوار را نشان می دهد، اما مقاومت بالایی دارد.

رنگ بر پایه آب برای فضاهای داخلی مناسب است. تمیز کردن رنگ های روغنی از تمیز کردن رنگ های بر پایه آب دشوارتر است و ماندگاری بالایی هم ندارد. در هنگام رنگ بر پایه آب یا رنگ روغنی، به دنبال رنگی باشید که مواد ارگانیک آن پایین است یا اصلا دارای این مواد نیست، زیرا پس از خشک شدن رنگ مواد شیمیایی مضر آزاد می شود.

انتخاب رنگ برای فضای باز

در هنگام انتخاب رنگ برای فضای بیرون، باید به محیط و سطح مورد نظر برای رنگ آمیزی (چوب، فلز یا بنایی) توجه کنید. برای سطوح عاری از پوشش، به خصوص چوب، باید از بتونه استفاده کنید. در اینجا هم می توانید از رنگ های براق، نیمه براق و مات استفاده کنید.

رنگ های بر پایه آب یا روغن برای سطوح خارجی استفاده می شوند. رنگ های آلکید روغنی سایش بالایی داشته و پوشش دهی خوبی دارند.این رنگ ها به سرعت خشک شده و نسبت به رنگ های روغنی پوشش دهی بیشتری دارند. یادتان باشد که رنگ بر پایه آب می تواند بر روی رنگ روغنی استفاده شود، اما ابتدا باید از عایق استفاده کنید. اما رنگ روغنی را نمی توان بر روی رنگ بر پایه آب استفاده کرد.

به طور کلی رنگ بر پایه آب برای اغلب سطوح چوبی مناسب است. انواع لاتکس برای سطوح بتون و بنایی مناسب اند. برای تعمیر می توانید از هر نوع رنگی استفاده کنید. فقط یادتان باشد با توجه به شرایط آب و هوا رنگ مناسب را انتخاب نمایید. برخی از رنگ ها در برابر رطوبت، سرما، آفتاب و حرارت بیش از حد مقاوم هستند. برای پیشگیری از آسیب به رنگ مطمئن شوید که رنگ انتخابی شما در برابر شرایط آب و هوایی مورد نظر مقاوم است.

مطالب دیگر: بهترین رنگ های ساختمانی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!