خانه > وبلاگ > انواع رنگ > نحوه نقاشی کردن دیوار خانه

نحوه نقاشی کردن دیوار خانه

نحوه نقاشی کردن دیوار خانه:برای دستیابی به سطح رنگ شده بی نقص باید آن را خوب آماده کنید. برای این کار ابتدا ابزار لازم را مهیا کرده و بعد دست به کار شوید: 

ابتدا محیط کار را خالی کنید تا برای انجام کار فضای راحت ایجاد شود. لوازم مورد علاقه تان را کنار بگذارید تا کثیف و رنگی نشوند. 

ابزاری که به آن نیاز دارید عبارتند از: 

  • یک قوطی رنگ دیوار در رنگ مورد علاقه تان
  • قلم مو و غلتک
  • بتونه (مگر اینکه از رنگ لیک استفاده کنید که به بتونه شدن نیاز ندارد)
  • فیلر
  • سینی غلتک
  • مایع ظرفشویی برای نظافت قبل از نقاشی

از آنجایی که برخی از لوازم مانند مبلمان سنگین هستند و نمی توان همه را از اتاق بیرون برد، پس کف خانه و لوازم و مبلمان را با ورقه های پلاستیکی بپوشانید تا رنگی نشوند. بهتر است از روزنامه و ملافه استفاده نکنید چون رنگ را عبور می دهند. اما ورقه های پلاستیکی و پارچه های مخصوص این کار اشکالی ندارند چون رنگ را به خود جذب می کنند و عبور نمی دهند. 

دیوار را بررسی کنید تا برآمدگی و نقص نداشته باشد. در صورت وجود شکاف و حفره و ترک، با فیلر و بتونه حفره های موجود را پر کرده. و برآمدگی ها را با کاردک بردارید و حفره ایجاد شده را با فیلر پر کنید. اگر می خواهید سطح نقاشی شده کاملا تمیز و حرفه ای باشید این مرحله را انجام دهید. 

پس از آماده سازی سطح آماده رنگ شدن است. حالا باید با محلول مایع شوینده ملایم و آب سطح را تمیز کنید تا لکه های روی دیوار از بین بروند. در این صورت رنگ جلوه بهتری خواهد داشت. بعد منتظر شوید تا سطح خشک شود. 

پس از خشک شدن سطح دیوار می توانید قسمت هایی مانند کلید، سوکت و ابزار روی دیوار را با چسب بپوشانید.

حالا وقت بتونه کاری است. با غلتک یک لایه بتونه را روی دیوار بمالید. هربار با نوک قلم مو مقدار کمی از آن را روی سطح بمالید. چند ساعت صبر کنید تا بتونه خشک شود و بعد نقاشی را شروع کنید. 

(نکته: اگر از رنگ لیک استفاده کرده اید به بتونه کاری نیاز نیست و پس از برطرف کردن نقص های دیوار می توانید رنگ آمیزی را شروع کنید. اما در غیر این صورت باید سطح را بتونه کنید).

نحوه نقاشی دیوار: دستورالعمل نقاشی

ابتدا باید رنگ را خوب مخلوط کنید تا بافت یکدست داشته باشد. 

بعد با قلم مو گوشه ها و کنج دیوار را رنگ کنید. برای این کار باید تا نیمی از دندانه قلم مو رنگی باشد. پس از این که قلم مو را پر کردید، آن را به لبه قوطی بزنید تا رنگ اضافی آن بریزد. بعد آن را روی دیوار بزنید و بالا و پایین کنید. یادتان باشد برای رنگ آمیزی شوفاژ هم از قلم مو استفاده کنید. 

حالا که کنج دیوار و گوشه ها را با قلم مو رنگ زدید باید غلتک را بردارید و قسمت های اصلی دیوار را رنگ کنید. غلتک برای رنگ آمیزی سطوح پهن مانند وسط دیوار مناسب است. غلتک را توی سینی رنگ فرو ببرید و با حرکت W یا M رنگ را روی دیوار پخش کنید. بگذارید لایه اول چند ساعت بماند و خشک شود. اغلب دیوارها تنها به دو لایه رنگ نیاز دارند. پس از اینکه لایه دوم را زدید و منتظر شدید تا رنگ خشک شود چسب را بردارید. 

پس از نقاشی کل خانه باید حداقل ۲۴ ساعت صبر کنید تا رنگ خشک شود. سپس پلاستیک را از روی کف و مبلمان بردارید و از خانه جدیدتان لذت ببرید.

مطالب دیگر:نحوه استفاده از کاردک بتونه

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!