خانه > وبلاگ > انواع رنگ > انواع سنباده در نقاشی ساختمان

انواع سنباده در نقاشی ساختمان

انواع سنباده در نقاشی ساختمان:کاغذ سنباده در انواع صنعتی و تجاری در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود، سه نوع کاغذ سنباده وجود دارد. که آن‌ها را در فروشگاه‌ها پیدا خواهید کرد که به ترتیب سه نوع کاغذ سنباده شامل کاغذ گارنت، کاغذ اکسیدآلومینیوم و سیلیکون کاربید می‌باشد؛ کاغذ گارنت معمولاً قهوه ای مایل به برنزه است. کاغذ اکسید آلومینیوم خاکستری است و سیلیکون کاربید، کاغذسنباده‌ای که به عنوان کاغذ مرطوب/ خشک شناخته می‌شود، که به رنگ سیاه است.

گارنت و اکسید آلومینیوم هر دو کاغذهای روکش بازی هستند. که از آن‌ها برای دیوار خشک استفاده می‌کند. زیرا بین ذارت سنباده در مرور زمان از بین می‌روند. و ماندگاری بیشتری دارد، بهترین انتخاب است. علاوه بر این، بستر کاغذ سنباده اکسید آلومینیوم ضخیم‌تر از کاغذ گارنت است، به این معنی که به راحتی پاره نمی‌شود.

دندانه سنباده

ظرافت عمل ساینده توسط دندانه سنباده مشخص می‌شود، هر چه عدد سنباده بیشتر باشد، عمل سنباده‌زنی دقیق‌تر است. سنباده‌های زیر ۱۰۰ برای استفاده روی دیوار خشک خیلی درشت هستند. اگرچه آن‌ها به سرعت عمل می‌کنند، اما رده‌هایی که در استفاده از این سنباده روی دیوار ایجاد می‌شود به اندازه کافی عمیق هستند که در زیر رنگ قابل مشاهده باشند. سنباده‌های بالای ۲۲۰ نیز نامناسب هستند خراش‌هایی که ایجاد می‌کنند به سختی قابل مشاهده هستند، اما به راحتی دندانه‌ها مسدود می‌شوند.سنباده‌های توصیه شده ۱۲۰ و ۱۵۰ هستند.

ابزار سنباده‌کاری دیوار خشک

سنباده تسمه‌ای هنگام سنباده زدن دیوار خشک به شما کمک نمی‌کند. اما دو ابزار وجود دارد که این کار را انجام می‌دهند. سنباده دستی که دارای یک طرف پد صاف است که نیم ورق کاغذ سنباده به اندازه یک دست را می‌پذیرد، روی دیوارهایی که می‌توانید بدون نردبان به آن‌ها دسترسی پیدا کنید، به خوبی کار می‌کند. برای دیوارها و سقف‌های بلندتر، از سنباده قطبی استفاده کنید. به جای دسته، دارای یک قطب ۴ فوتی است که پد به دور آن می چرخد و به شما امکان می دهد درزهای پهن و باریک را با حرکت عقب و جلو سنباده بزنید.

نکات سنباده زنی

هنگام سنباده زدن دیوارهای خشک، زدن ماسک برای گرد و غبار ضروری است. اگر شبکه‌ها را با ورقه‌های پلاستیکی نپوشانید، مقدار زیادی گرد و غبار ریز و آرد مانند ایجاد می‌کنید که می‌تواند وارد سیستم گرمایش مرکزی شود. هنگام سمباده زدن به نور مناسب نیاز دارید. زیرا عیوب، که به سختی روی دیوار خشک ناتمام دیده می‌شوند.پس از رنگ‌آمیزی آشکار می‌شوند. نور بالای سر معمولا کافی نیست. برای مشاهده برجستگی‌ها و فرورفتگی‌های ظریف باید یک چراغ کار از پشت به دیوار یا سقف بتابد.تغییر زاویه به مشخص کردن نقاط مشکل کمک می‌کند.

نحوه استفاده از سنباده

سنباده زدن آسان است. اما دانستن چند تکنیک برای گرفتن یک نتیجه عالی مهم است. ما به شما نحوه استفاده از تجهیزات مختلف سنباده و بهترین روش‌های سنباده را خواهیم گفت.

انتخاب سنباده مناسب

هنگام انتخاب کاغذ سنباده، به یاد داشته باشید، هرچه این عدد روی سنباده کمتر باشد، درشت‌تر خواهد بود. ایده خوبی است که با نمره ۶۰ یا ۸۰ شروع کنید و سپس کار را با نمره ۱۲۰ به پایان برسانید.اگر کاغذ شما خیلی درشت است. می‌توانید در نهایت خراش‌های عمیق ایجاد کنید.

سنباده دستی

می توانید از یک تخته ساده با کاغذ و با دست ماسه بزنید. یا می‌توانید از سنباده‌های برقی استفاده کنید که کار را کم می‌کند. سنباده‌های مداری گرد روی دیوارهای گچی بسیار خوب هستند، اما در کارهای چوبی باید مراقب باشید زیرا می‌توانند آثاری روی چوب شما بگذارند. سنباده دستی روی دیوار خالی و قبل از رنگ‌آمیزی استفاده می‌شود. می‌توانید از سنباده‌گیرها نیز استفاده کنید.

سنباده برقی

کاغذ سنباده برای سنباده های برقی دارای پشتی است تا بتوانید به راحتی آن را به سنباده بچسبانید. شبیه به یک اتو که سنباده با ورقه‌های کاغذ سنباده با شکل خاص برای استفاده به آن نصب می‌شود.

مطالب دیگر: نقاشی خانه

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!