مزایای اجرای رنگ روغن

مزایای اجرای رنگ روغن :رنگ مبتنی بر نفت است برای نقاشی مکان های تجاری و مسکونی، و به دلایلی خوب بوده است. در حالی که رنگ لاتکس برای اکثر پروژه های داخلی ترجیح داده شده است، رنگ مبتنی بر روغن هنوز مزایای خود را دارد.با اینکه دارای بو ولی هنوز مورد استفاده قرار میگیرد.

با دوام و مقاوم در برابر لکه ها و خراش

رنگ های مبتنی بر روغن مینای سختی را بر روی سطح تشکیل می دهند که رنگ را قادر می سازد تا مقاومت بیشتری در برابر سایش و پاره شدن مانند لکه ها، خراش ها، و اثر انگشت توسعه دهد. در مقایسه با انواع دیگر رنگ ها مقاومت طولانی تری دارند. این ویژگی باعث میشود این رنگ در مکان پر تردد ستفاده شود.

سازگاری

رنگ‌های روغنی تحمل بیشتری نسبت به شرایط مختلف آب و هوایی دارند، بنابراین درجه حرارت و رطوبت شدید تاثیری در کاربرد، زمان خشک شدن و عملکرد طولانی مدت آن‌ها ندارند.

استحکام بیشتر

رنگ‌های روغنی را می‌توان مخلوط کرد تا مات، شفاف یا هر چیز دیگری به نظر برسند، رنگ روغنی مات به خاطر ظاهر خود ناهمواری و موج‌های سطوح را کم‌تر نشان می‌دهد، این رنگ‌ها نسبت به انواع رنگ‌های براق، بوی بیشتری دارند، اما رنگ‌های براق به خاطر انعکاسی که از خود نشان می‌دهند، فضا را روشن‌تر می‌کنند و استحکام بیشتری دارند.

رنگ‌های روغن طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را فراهم می کنند، زیرا می‌توان آنها را لایه لایه‌تر و مخلوط‌تر از رنگ‌های دیگر مانند آبرنگ یا اکریلیک، مخلوط کرد. به عنوان مثال نقاشان می‌توانند با اضافه کردن مقادیر اندکی از رنگ‌های دیگر تن رنگ را به طرز نامحسوسی تغییر دهند. این تا حدی درست است زیرا خشک شدن رنگ‌های روغن بیشتر طول می‌کشد. اجرای رنگ روغن روی سطح دیوار را می‌توان با کمک قلم مو، غلطک یا پیستوله انجام داد که در این میان، نقاشی با غلطک بهتر است، چرا که رد زیادی از خود بر جای نمی‌گذارد و سطح یکدست‌تری ایجاد می‌کند. رنگ روغن پوشش دهی بالایی دارد یعنی با مقدار و حجم کمتری رنگ، میتوان سطح بزرگتری را نسبت به رنگ پلاستیک رنگ کرد.

مطالب دیگر:نقاشی ساختمان

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!