نقاشی ساختمان با غلطک و قلمو

نقاشی ساختمان با غلطک و قلمو:نقاشی ساختمان با غلطک برای افراد کم‌تجربه بسیار مناسب میباشد، نقاشی کردن ساختمان با غلطک در زمانی کوتاه، سطحی یک دست را تحویل می‌دهد. اما رنگ کردن گوشه‌ها و گچ‌بری‌های ساختمان با آن دشوار است. در مقابل، قلم‌مو برای چنین سطوحی عالی محسوب میشود اما به تجربه بالایی نیاز دارد تا نتیجه کار یک دست باشد. ترکیب نقاشی ساختمان با قلم مو و غلطک بهترین روش برای اجرای رنگ و نقاشی ساختمان میباشد.

مواد و ابزار جهت نقاشی ساختمانی

نردبان: برای تسلط بهتر نقاش هنگام نقاشی دیوار منزل و مخصوصا سقف

نوار نقاشی: برای پوشاندن و رنگی نشدن چارچوب‌ها قرنیزها و سایر سطوح.

پلاستیک ضخیم: برای پوشاندن زمین و جلوگیری از کثیف شدن.

کاردک: برای تمیز کردن لکه‌های رنگ پس از پایان کار

غلطک و قلمو: جهت رنگ زدن به صورت سریع و یک دست

مصالح کار: شامل مصالح زیر سازی و رنگ

شابلون: جهت ایجاد طرح های خلاقانه

نقاشی ساختمان مدرن

در نقاشی ساختمان مدرن طرح‌های مختلفی مانند: طرح‌های هندسی، تکرار شونده، راه راه، نقش گلکاری، طرح های برجسته و.. برای سقف و دیوار خانه استفاده می‌شود. همچنین در نقاشی ساختمان به سبک مدرن رنگ ها را به طور خلاقانه با هم به کار برده میشود.

انواع رنگ های ساختمانی

یکی از موارد مهم در تعیین هزینه نقاشی ساختمان، نوع رنگ مورد استفاده میباشد.

رنگ پلاستیک: رنگ پلاستیک در نقاشی ساختمان برای دیوار و سایر سطوح کاربرد بالایی دارد. اگر نقاشی ساختمان طرح کاغذ دیواری یا کودکانه را با رنگ پلاستیکی انجام دهید، می‌توانید از قابل شستشو بودن ۱۰۰% آن مطمئن باشید.

رنگ روغنی: رنگ روغن در مقابل فرسودگی، غبار و ترک مقاوم مباشد و مدل‌های براق و نیمه براق آن تقریبا قابل شستشو است با این وجود، پیش از اجرای رنگ و نقاشی ساختمان با رنگ روغنی حتما باید زیرسازی کرد، زیرا این رنگ معایب سطوح را به‌خوبی نمی‌پوشاند.

رنگ اپوکسی: رنگ اپوکسی با دوام بالایی که دارد. درخشش زیبایی به سطوح می‌دهد و از آنها در برابر رد تایر، لکه‌های نفت و ترک محافظت می‌کند. اجرای این رنگ به نقاشی ساختمان محدود نشده، و در صنعت نیز کاربرد پیدا میکند.

رنگ بلکا: استفاده از رنگ بلکا برای نقاشی ساختمان کودکانه، نقاشی ساختمان مدرن و… مزایای حقیقتا قابل توجهی را دارد؛ از جمله بدون بو و حساسیت بودن، مقاومت عالی در برابر آتش و ضربه، قابلیت شستشو و ترمیم، کمترین نیاز به زیرسازی و پوشش‌دهی بالا.

رنگ مولتی کالر:رنگ مولتی کالر از چند رنگ مختلف تشکیل شده است. که در نقاشی ساختمان برای دیوار همزمان اجرا می‌شود. رنگ‌های مولتی کالر بیشتر کاربردی ترئینی دارند. اجرای رنگ مولتی کالر می‌تواند فضا را کوچک‌تر نشان دهد.

رنگ آکریلیک: رنگ آکریلیک هم مانند رنگ روغن در سه نوع مات، براق و نیمه براق برای جدیدترین مدل‌های نقاشی ساختمان توسط نقاشان به‌کار می‌رود. رنگ آکریلیک را می‌توانید با دستمالی مرطوب تمیز کرد.

مطالب دیگر: اموزش رنگ آمیزی چوب

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!