خانه > وبلاگ > انواع رنگ > نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان:انتخاب رنگ با کیفیت و نکات مهمی هستند . آیا می دانستید به جز این ها نکات مهم دیگری هم وجود دارد. اکثر پروژه های نقاشی ، دانستن چند تکنیک نقاشی اضافی می تواند به رضایت بخش بودن کار منجر شود.

ابزار مورد نیاز:

لازمه رنگ آمیزی ساختمان فقط تهیه چند ابزار ضروری است. در این مطلب وسیله ضروری برای نقاشی خانه را معرفی و نحوه و جای درست استفاده از آنها را مرور می‌کنیم.

قلم مو

متداول ترین و سنتی ترین ابزار نقاشی قلم مو است. اصولا، برای رنگ آمیزی لبه ها، چهارچوب درب و پنجره‌ها و سطوح باریک و نامسطح از قلم مو استفاده می‌شود. قلم موها تنوع بالایی دارند. در انتخاب قلم مو دقت کنید. قلم موی مرغوب در کیفیت رنگ آمیزی تاثیر دارد. تکنیک‌های استفاده از قلم مو را یاد بگیرید و دست به کار شوید.

غلطک

استفاده از غلطک محدودیت‌هایی نیز دارد. برای رنگ آمیزی سطوح عریض از غلطک استفاده کنید و رنگ آمیزی حاشیه‌ها و نقاط باریک را به قلم مو بسپارید. کار با غلتک بسیار ساده است و سرعت اجرای رنگ را بالا می‌برد.

همانند قلم مو، غلطک نیز تنوع بالایی دارد. جدا شدن پرزهای غلطک و چسبیدن آن ها به سطح کار می‌تواند. کل پروژه شما را خراب کند، پس برای اجرای باکیفیت رنگ از غلطک مرغوب استفاده کنید.

استفاده از غلطک نیز تکنیک ها و روش های خاصی دارد که با دانستن آن ها کار رنگ آمیزی راحت تر و مطلوب‌تر می‌شود.

سنباده

قبل از رنگ آمیزی ساختمان. باید سطح موردنظر آماده شود. زیرسازی و آماده سازی سطح از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای هموار و صاف کردن و نیز تمیزکاری سطح از سنباده استفاده می‌شود. سطوح زبر و یا سطوحی را که از قبل رنگ دارند، ابتدا با سنباده زبر سنباده بزنید. برای سطوحی که ناهمواری زیادی ندارند و نیز بعد از اجرای آستری و قبل از اجرای لایه نهایی رنگ، از سنباده نرم استفاده کنید.سنباده زنی در بالا رفتن کیفیت نهایی رنگ بسیار موثر است. دقت داشته باشید که بعد از سنباده زنی سطح را با دستمال نمدار خوب تمیز کنید. قبل از اجرای رنگ، هیچ نوع آلودگی و گرد و غباری نباید روی سطح باقی بماند.

سینی غلطک

برای راحتی کار با غلطک باید از سینی غلطک استفاده کنید. رنگ را داخل قسمت گود سینی غلطک بریزید. غلتک را داخل رنگ بزنید. و روی قسمت شبکه مانند سینی چند بار بغلتانید. تا هم رول غلطک به خوبی به رنگ آغشته شود. و هم رنگ‌های اضافه از غلطک جدا شود. استفاده از غلطک و سینی غلطک به کاهش مصرف رنگ کمک می‌کند، درنتیجه صرفه اقتصادی نیز دارد.

بتونه

همان طور که گفتیم زیرسازی سطح اهمیت خاصی دارد. برای زیرسازی و درزها و ترک‌ها، پر کردن سوراخ‌ها و خوردگی‌ها سطح را بتونه کاری کنید. بعد از خشک شدن بتونه، با سنباده ناهمواری‌های سطوح ترمیم شده را حذف و سطح را صاف و یکنواخت کنید. قبل از اجرای رنگ سطح کار را خوب تمیز کنید.

بعد از اتمام نقاشی ابزار را با آب گرم و کف صابون بشویید. و کامل خشک کنید تا برای مصارف بعدی آماده باشند. رنگ‌های اضافی را داخل ظروف دردار بریزید و در آن ها را محکم ببندید تا هوا به آن ها نرسد.

نکاتی برای نقاشی خانه

  1. این نکات به شما کمک خواهد کرد که نقاشی ساختمان خود از برنامه ریزی خود عقب نمانید. و دچار مشکلات رایج نشوید.
  2. خرید tarps برای محافظت از مبلمان و یا فرش خود .این کار باعث میشود تا دچار مشکل رنگ شدن مبل و فرش و… نشوید وبرای پاک کردن رنگ روی به مواد شیمیایی نیاورید.
  3. عاقلانه است که قبل شروع نقاشی ساختمان قسمت های که میخواهین نقاشی کنید را اولویت بندی کنید. توصیه می شود ابتدا حمام ها، سپس آشپزخانه و در نهایت اتاق خواب ها و منطقه زندگی را نقاشی کنید. با این حال، شما می توانید اتاق های خود را با توجه به استفاده و نیازهای خود اولویت بندی کنید.
  4. یکی از کار های ضروری ستفاده از پرایمر های با کیفیت است .همچنین با استفاده از پرامین از هدر رفت رنگ جلوگیری میکنید.
  5. یک مکان برای نگه داشتن لوازم وتجهیزات خود انتخاب کنید با این کار از حر رفت زمانتان جلوگیری میکنید و همچنین باعث میشود که چه مقدر رنگ خریداری کنید
  6. برای رنگی نشدن چارچوب های پنجره و کلید های ساختمان و… باید از نوار استفاده کنید و روی آن ها را بپوشانید.
  7. امروزه بسیاری از تکنیک های جدید در حال معرفی هستند تا اتاق ظریف تر به نظر برسند. شما نیز میتوانید از انها استفاده کنید.

مراحل نقاشی ساختمان

  • سنباده زدن ملایم روی گچ.
  • زدن رنگ روغن بتونه کاری
  • زدن سمباده بعد از خشک شدن بتونه ها
  • گردگیری گرد و غبار
  • رنگ آمیزی دست اول 
  •  لکه گیری دیوار با کمک بتونه مخصوص بعد از خشک شدن آستر
  • سنباده زدن.
  • گردگیری گرد و غبار
  • رنگ امیزی دست دوم
  • رنگ امیزی دست سوم

نکات مهم

در هنگام رنگ آمیزی ساختمان اگر روی سطوح روغنی و کثیف رنگ کنید، رنگ به آسانی تراشه یا پوست پوست می شود. بنابراین قبل از نقاشی، مناطق تمیز و مرطوب را با تمیزکننده یا تمیزکننده سنگین برای تمیز کردن آماده کنید. آنها به خوبی برای تمیز کردن سطوح رنگی، لاک زدن و یا رنگ آمیزی به منظور بهبود چسبندگی رنگ جدید کار می کنند. آنها ایده آل برای تمیز کردن مناطق چرب یا چرب مانند دیوارهای آشپزخانه و حمام هستند و علامت های دست در اطراف سوئیچ های نور و درب های دست دوم را از بین می برند.

با استفاده از یک پارچه بدون پارچه ای یا پد ساینده، پاک کننده را در یک حرکت دایره ای پاک کنید. از پایین شروع کنید و کار کنید. پس از تمیز کردن سطح، هر سوراخ و سوراخ را پر کنید، سپس قبل از نقاشی صاف کنید. پاک کننده ها در فروشگاه های نقاشی و مراکز خانگی در دسترس هستند. اطمینان حاصل کنید که دستکش های لاستیکی و محافظ چشم را بپوشانید.

هنگامی که رنگ خشک است، شما نمی توانید فقط نوار را به راحتی از دیوار بکنید.بعد از خشک شدن رنگ باید نوار را ازاد و شل کنید تا باعث نشود که به دیگر سطوح رنگ اسیب بزند.

صبر کنید تا رنگ به طور کامل خشک، حداقل ۲۴ ساعت، و سپس استفاده از چاقو یا ابزار تیز نوار را ازاد کنید سپس نوار را بکنید از دیوار.

مطالب دیگر: راهکارهایی برای خشک کردن رنگ

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!