پرایمر های ساختمانی

پرایمر های ساختمانی :در بعضی از مواقع در نقاشی ساختمان و برای اجرا یک سری از رنگ های خاص نیاز است تا از پرایمر ساختمانی استفاده شود. این رنگ ها (پرایمر ها) از آن ها برای پوشش زیر سطح استفاده میکنند کاربرد اصلی پرایمر ها برای هم سطح سازی زیره رنگ و همچنین بهتر اجرا شدن فرآیند نقاشی است .

۱- پرایمر ساختمانی پلی اورتان

در بررسی انواع پرایمر ساختمانی در ابتدا باید به پرایمر های پلی اورتان بپردازیم. این جنس از پرایمر دارای نفوذپذیری بالایی است همچنین به جز مزایایی که پرایمر ها دارند این نوع از پرایمر باعث بالا رفتن قدرت چسبندگی رنگ میشود. و همچنین از لحاظ اجرا کردن نیز نیازمند ابزار خاص و مهارت بالایی نیستند و به سادگی میتوان با ابزار های نقاشی ساختمان آن ها را اجرا کرد. همچنین این رنگ برای اجرا بر روی سطوح سخت بسیار مناسب میباشد سطوحی همچون بتن و فولاد برای این نوع از سطوح بسیار مناسب میباشد.

۲- پرایمر ساختمانی آکریلیک

پرایمر ها را به دو شکل میسازند یکی به صورت پایه آب و دیگری پایه روغنی که هر کدام در جای بخصوص خود کاربرد زیادی دارند و به ایفای نقش می پردازند. که نوع آکرلیک آن پایه آب میباشد از ویژگی های این نوع آستر یا پرایمر میتوان به دارا بودن قیمت به صرفه، قدرت نفوذ بالا و خشک شدن سریع اشاره کرد. این رنگ هم همچون نوع قبلی از کاربری آسانی بهره میبرد یعنی اینکه بسادگی میتوان آن را اجرا کرد همچنین این آستر به علت پایه آب بودن سرعت خشک شدگی بالایی دارد.

۳- پرایمر ساختمانی مخصوص سطوح بتنی

بتن به علت ساختاری که دارد میتواند در مرور زمان ترک بخورد، خراب شود و یا بصورت نقطه سوراخ شود برای جلوگیری از این کار نیازمند پرایمر های مخصوص بتن هستیم. معمولا برای سطوح کف بتنی از پرایمر های مخصوصی استفاده میکنند تا جلوی تخریب بتن را بگیرند. در ادامه به انواع پرایمر های مخصوص بتن اشاره خواهیم کرد اگر که شما دارای سطح بتنی در کف خانه تان هستید بهتر است که برای زدن پرایمر اقدام کنید زیرا که این کار هم عیوب بتن را میپوشانند هم باعث افزایش طول عمرش میشود.

چند نمونه از پرایمر های مخصوص بتن:

  • پرایمر قیری
  • اپوکسی

۴- پرایمرهای مبتنی بر لاتکس

آخرین نوع پرایمرها، پرایمر لاتکس است این نوع از پرایمر ها سریع خشک میشود و همچنین انتخاب مناسبی برای سطوح داخلی میباشند. همچنین از مزایا و قابلیت های این آستر میتوان به اینکه پوسته پوسته نمیشوند اشاره کرد. از لحاظ قابلیت اجرا این نوع پرایمر را میتوان بر روی طح های آجری، بتنی و فلزی اجرا کرد.

مزایای پرایمر ساختمانی

  • در صورت استفاده صحیح و اصولی از این ماده در فرآیند نقاشی میتواند باعث بهبود کار شوند.
  • میتوانند هزینه نقاشی را با کم تر کردن مصرف رنگ کاهش دهند.
  • باعث بهتر شدن خروجی کار میشوند.
  • مقاومت و عمر رنگ رویه را افزایش میدهند.
  • دارای قیمت به صرفه و اقتصادی هستند.
  • ترک ها و درز های دیوار را میپوشانند و در نهایت سطحی صاف و یک دست تحویل میدهند.
  • باعث خشک شدن سریع تر رنگ میشوند و به این ترتیب سرعت نقاشی را بالا میبرند.
  • همچنین از آن ها میتوان برای نقاشی رنگ نما ساختمان استفاده کرد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!