خانه > وبلاگ > انواع رنگ > آموزش رنگ آمیزی چوب

اماده سازی چوب

آموزش رنگ آمیزی چوب:اماده سازی چوب برای نقاشی جز مراحلی است. که نادیده گرفته میشود. و این نادیده گرفتن معایب فراوانی دارد. انجام آماده‌سازی مناسب، یکی از تکنیک های رنگ آمیزی چوب است که بسیار مهم و ضروری می‌باشد. یک لایه رنگ به تنهایی شکاف‌ها، خراشیدگی‌ها و سایر ناهمواری‌های سطح چوب را پر یا پنهان نمی کند و باعث صاف شدن سطوح نمی‌شود. بنابراین ابتدا می‌بایست سطح چوب را پر و صاف کنید. بدین منظور، سطح چوب را با محلول تری سدیم فسفات (TSP) بشویید تا روغن و چربی موجود در آن تمیز شود.

خراشیدگی‌ها و تراشه‌های ظریف موجود در سطح را با استفاده از خمیر اسفنجی و با بهره‌گیری از تکنیک های رنگ آمیزی چوب پرکنید. به این نکته توجه داشته باشید که از خمیر سبک استفاده نکنید زیرا به خوبی به سطح نمی‌چسبد.

پس از انجام دادن سمباده کاری و کارهای مقدماتی میبایست. با بهره‌گیری از تکنیک های رنگ آمیزی چوب هر گونه ترک و شکاف بزرگ در سطح چوب را بتونه کاری کنید. بدین منظور از بتونه اکریلیک لاتکس استفاده کنید. 

رنگ آمیزی چوب

با استفاده از قلمو و رنگ ارزان قیمت، تمام وقت و تلاش خود را در کار مقدماتی هدر ندهید. تکنیک های رنگ آمیزی چوب زمانی مفید خواهد بود که از ابزار و آلات مناسب استفاده کنید. از اینرو همواره، بهترین‌ها را بخرید با تمیز کردن برس همواره یک برس با کیفیت برای چندین سال خواهید داشت. در اکثر موارد، بهترین و با کیفیت‌ترین رنگ و ابزار آلات را در فروشگاه‌های تخصصی رنگ پیدا خواهید کرد. اگرچه ما استفاده از رنگ لاتکس را توصیه می‌کنیم، اما یک ضعف دارد که سریع خشک می‌شود.هرچه رنگ مرطوب‌تر باقی بماند. بهتر و مناسب‌تر پخش می‌شود. درنتیجه یک سطح صاف بر جای می گذارد. به منظور کند کردن سرعت خشک شدن رنگ می‌توانید از مواد افزودنی استفاده کنید. این مواد علاوه بر کاهش سرعت خشک شدن، موجب تماس بهتر رنگ با سطح می‌شوند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!