رنگ جوتن چیست؟

رنگ جوتن چیست؟ رنگ جوتن یا Jotun از جمله رنگ های ساختمانی است که امروزه از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. این رنگ توسط کشور نروژ تولید می شود در واقع رنگ جوتن اصل برای نروژ است. از ویژگی های مهم این رنگ این است که طیف وسیعی دارد. و در حدود ۱۶ هزار طیف را شامل می شود. بر همین اساس نیز می تواند تمامی سلیقه ها را پوشش دهد. از مهم ترین مزیت های جوتن مقاومت و انعطاف بالای آن است به همین دلیل به یک رنگ محبوب برای نمای ساختمان تبدیل شده است. از دیگر مزیت های آن می توان به پوشش دهی بالا و پوشش ترک های سطح اشاره داشت.

مزایای

۱- مقاوم در برابر هر نوع آب و هوایی یعنی شما به راحتی می توانید در هر جای ایران که هستید از رنگ جوتن برای نمای منزل یا ویلا یا محل کار خود استفاده کنید.

۲- عدم جذب کلراید و دی اکسید کربن

۳- مقاوم در برابر رطوبت که یکی از مزیت های مهم این رنگ به شمار می آید.

۴- دارای بیش از ۱۶۰۰۰ طیف رنگی و طرح های متنوع می باشد.

۵- دارای خاصیت آنتی استاتیک می باشد. یعنی گرد و غبار را به خود جذب نمی کنید. همین امر سبب می شود که با گذشت مدت ها رنگ همیشه تازه بماند.

۶- یکی دیگر از خاصیت های بارز آن قابلیت شستشوی ۱۰۰% می باشد. شاید بتوان گفت این موضوع سبب ماندگاری بالای آن با گذشت سالیان سال می باشد. و دارای نمایندگی ها و شعبه هایی در خارج از کشور و ایران می باشد.

۷- به راحتی می توانید در محیط داخل خانه هم مانند در رنگ آمیزی سقف از آن استفاده کنید.

۸- از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است.

۹- به راحتی می توان با استفاده از این رنگ بافتهای ریز و درشتی را در طرح های مختلف ایجاد کرد.

۱۰- می توانید رنگ جوتن را به راحتی با ابزارهای مختلفی رنگ آمیزی کنید. ابزار های مورد استفاده جهت نقاشی ساختمان با رنگ جوتن می توان شامل غلطک , قلمو , اسپری رنگ آمیزی باشد.

۱۱- مقاومت بسیار قدرتمند و ماندگاری بالا در نتیجه از نظر اقتصادی به صرفه می باشد.

۱۲- اجرای سریع و راحت

۱۳- بدون داشتن مواد سرب و سازگار با طبیعت است. و برای سلامت انسان مضر نمی باشد.

۱۴- عایق حرارتی بسیار مناسبی می باشد.

۱۵- مقاوم در برابر تابش نور خورشید

آموزش اجرای رنگ

از آنجا که این رنگ در مقابل اشعه ماورا بنفش خورشید از مقاومت بسیار زیادی برخوردار است برای استفاده در نمای بیرونی ساختمان مناسب است.

با استفاده از رنگ های دارای بافت و بدون بافت این رنگ امکان ایجاد طیف های مختلف رنگی وجود دارد.

برای این که بتوانید ترک های جزیی داخلی و بیرونی ساختمان را پوشش دهید می توانید از نوع الاستیک این رنگ استفاده کنید.

از این نوع می توانید برای رنگ آمیزی سقف ها، دیوار ها، کف ها و همچنین بام ها نیز استفاده کنید. اجرای آن ها بسیار آسان است و می توانید کار نقاشی را توسط اسپری، غلطک و نیز قلمو انجام دهید. با توجه به این که این رنگ ها در انواع مختلف مات، براق، مخملی، نیمه براق و غیره موجود هستند می توانید نوع مناسب و مورد انتظار خود را انتخاب کنید و برای زیبایی دکوراسیون خود از آن نهایت استفاده را ببرید و در هنگام رنگ آمیزی به دلیل این که هیچ بویی ندارد، شما در آسایش کافی خواهید بود.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!