رنگ مناسب برای رنگ آمیزی نمای ساختمان

رنگ مناسب برای رنگ آمیزی نمای ساختمان :نمای ساختمان یکی از اولین تصاویری است که در مشاهده یک شهر به ذهن سپرده می شود و این تصویر زمانی خوشایند خواهد بود که علاوه بر زیبایی در نوع خود، در فرایندی هماهنگ و متناسب با دیگر اجزای یک شهر، از جمله دیگر بناها یا فضاهای سبز باشد. همچنین پیشنهاد می شود مقاله نقاشی ساختمان با استفاده از شابلون را مطالعه کنید .

احساس خوشایندی یا ناخوشایندی که از دیدن تصویر یک شهر بر افراد آن حادث می شود در چگونگی ارتباط آنها با فضای شهری و در نتیجه ایجاد هویت شهری تاثیرگذار است. لذا اهمیت دادن به نمای ساختمان ها و زیباسازی آنها، با استفاده از رنگهای مناسب نمای ساختمان ، از جمله مواردی است که باید در معرض توجه قرار بگیرد.

یکی از راهکارهایی که در این راستا می تواند موثر باشد، نقاشی نمای ساختمان و رنگ آمیزی ساختمان ها ، با استفاده از رنگ های مناسب نمای ساختمان است. اما اینکه چه رنگهایی مناسب نمای ساختمان هستند موضوعی است که در این مطلب درباره آن توضیح داده می شود.

رنگهای مناسب نمای ساختمان باید از میزان کیفیتی برخوردار باشد که بتواند بعد از گذشت چندین سال، چسبندگی کافی با نمای ساختمان را داشته و در اثر باران شدید دچار رنگ پریدگی نشود. دوام در برابر گرما و سرما نیز از جمله مشخصه های دیگر رنگ های با کیفیت می باشد.

همه ساختمان های از پس گذر از سالهای طولانی، زمستان ها و تابستان های زیادی را تجربه می کنند و چنانچه رنگ نمای آنها از دوام کافی برخوردار نباشد، پس از گذشت مدت کوتاهی، رنگ خود را از دست می دهند. علاوه بر این، رنگهایی از کیفیت برخوردار هستند که قابلیت شستشو داشته و همچنین دارای ویژگی غیرقابل اشتعال، باشند. براق بودن رنگ، نیز یکی از ویژگی هایی است که می تواند در کیفیت آن موثر باشد و در انتخاب رنگ مناسب نمای ساختمان ها اهمیت ویژه ای دارد.

چه رنگ های برای رنگ آمیزی نما مناسب است؟

  • رنگ نانو
  • رِین کالر
  • سان کالر
  • رنگ کنیتکس
  • رزین آکریلیک
  • رنگ اکریلیک

سؤالات متداول رنگ نمای ساختمان

برای پایداری بیشتر رنگ نما چه باید کرد؟
باید قبل از رنگ‌ آمیزی زیر کار را با پرایمر رنگ نما، رنگ‌ آمیزی کرد.

رنگ نما و سطوح خارجی باید توسط چه کسی اجرا شود؟
نقاشی نما و بیرونی ساختمان با نقاشی داخلی ساختمان متفاوت است. باید اجرای آن توسط افراد ماهر و متخصص در همین زمینه صورت بگیرد.

نحوه زیر کاری رنگ نما گونه است؟
چنانچه نمای ساختمان شما قدیمی است باید پوسته زیرین را لایه‌ برداری کنید و نما را بشورید سپس ترک‌ ها و درزها را ترمیم کنید. اگر نمای شما نوساز است با زیرسازی مناسب سطح را صاف و هموار کرده سپس رنگ را اجرا می‌ کنیم.

طول عمر رنگ‌های خارجی ساختمان چقدر است؟
اگر به شکل صحیح زیرسازی و اجرا شوند حدود ۱۰ تا ۱۵ سال عمر می‌ کنند.

بهترین زمان رنگ‌ آمیزی برای بیرون ساختمان چه موقع است؟
مناسب‌ ترین زمان رنگ‌ آمیزی فصول گرم، مانند تابستان و بهار است. باید اطلاعات کافی از آب‌ و هوای منطقه به دست آورید. حداقل دو تا سه روز باید بگذرد تا رنگ عناصر خارجی کاملا خشک شود.

آیا هزینه رنگ‌آمیزی درب‌های فرفورژه با درب‌های پارکینگ معمولی برابر است؟
خیر. هزینه رنگ آمیزی فرفورژه بالاتر است. دستمزد آن برحسب میزان کار و ظرافت‌ کاری محاسبه می‌ شود.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!