ویژگی های رنگ نما ساختمان استاندارد

رنگ نما در واقع پوشش محافظتی میباشد که از نمای ساختمان در برابر شرایط جوی محافظ میکند. البته رنگ نما تاثیر بسزایی در زیبایی نما و ساختمان دارد. یکی از دلایلی که رنگ نما را مهم میکند این است که رنگ نما از نمای اصلی در برابر شرایط جوی همچون باد، باران یا برف محافظت میکند به همین خاطر باید از موادی تولید بشود که حداکثر استحکام و مقاومت را در برابر شرایط جوی داشته باشد. همچنین از دیگر مواردی که رنگ نما را مهم میکند این است که به سطح بیرونی ساختمان حالت یکنواختی و زیبایی میدهد.

برای تهیه رنگ نما باید به چند نکته توجه کرد تا بتوان محصولی ایده آل و با کیفیت انتخاب کرد. برخی از این خصوصیات شامل موارد زیر می باشند:

  • بعد از اجرا روی سطح دارای ضخامت مناسب باشد در صورتی که هنگام ترکیب و هم زدن روان باشد و دارای کاربری راحتی باشد.
  • رنگ ها باید کاملا همگن باشند بعنی بدون مواد اضافی و یکدست باشند.
  • در صورتی که ساختمان نزدیک خیابان باشد باید رنگ نمایی انتخاب کرد که ویژگی ضد آلودگی داشته باشد و در برابر رطوبت هم مقاومت بالایی داشته باشد.
  • بعد از رنگ کردن ناپدید و محو نشود.
  • رنگ باید طوری باشد که بعد از خشک شدن قابلیت شستشو تمیزکاری داشته باشد زیرا ممکن است بعد از مدتی دچار آلودگی شود.

شرایط استفاده از رنگ های نما

قبل از شروع رنگ آمیزی حتما از وضعیت هواشناسی اطلاعات کافی را به دست آورید. اگر باد و طوفان سنگی در پیش بود از ادامه دادن رنگ کردن ساختمان دست بکشید زیرا در این صورت رنگ روی سطوح از بین می رود و نتیجه خوبی از خود بجا نمی گذارد. متخصصان شروع فعالیت رنگ آمیزی را در روزهای آفتابی و گرم پیشنهاد می کنند و بهتر است در ساعت های ابتدایی رنگ نما را به پایان برسانید تا سریع تر خشک شود و گرد و غبار روی آن ننشیند تا ظاهری مطلوب به نمای ساختمان ببخشد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!