انواع رنگ ترافیکی وکاربرد آن

انواع رنگ ترافیکی وکاربرد آن :رنگ های ترافیکی بر اساس معیارهای مختلفی طبقه بندی می شوند که در راهنمای انتخاب رنگ ترافیکی بسیار تاثیرگذار است.متاسفانه برخی از افراد بدون دانستن اینکه انواع رنگ ترافیکی چیست و چه ویژگی هایی دارد؛ اقدام به خرید می کنند. همین امر موجب می شود که نتوانند نتیجه دلخواه را به دست آورند.

یکی از معیارهای مهم برای طبقه بندی این نوع از رنگ ها، شیوه اختلاط آن ها است. بر این اساس رنگ های ترافیکی در دو دسته قرار می گیرند:

رنگ های ترافیکی سرد

فرایند اختلاط و اجرای رنگ های ترافیکی سرد را می توان در دماهای پایین انجام داد و نیازی به افزایش دما وجود ندارد.

این نوع از رنگ ها بیشتر در معابر کم تردد و فرعی به کار می روند. همچنین در پارکینگ های شخصی نیز می توان برای کاهش هزینه ها، از این نوع رنگ استفاده کرد.

رنگ ترافیکی گرم

رنگ های ترافیکی گرم باید پیش از اعمال بر روی آسفالت تا دمای مشخصی گرم شوند؛ به عبارت بهتر برای تشکیل فیلم رنگ و مخلوط کردن اجزا، نیاز به دمای نسبتا زیادی وجود دارد.

خوب است بدانید رنگ ترافیکی گرم و سرد تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. اگر قصد کسب اطلاعات بیشتری در خصوص تفاوت های این دو رنگ دارید، مقاله دیگر ما با عنوان تفاوت رنگ ترافیکی گرم و رنگ ترافیکی سرد در زمینه به شما کمک خواهد کرد.

دسته بندی رنگ های ترافیکی بر اساس پایه آن ها

معیار دیگر برای طبقه بندی انواع رنگ ترافیکی، پایه این نوع از رنگ ها است. بر این اساس دسته بندی زیر برای رنگ های ترافیکی وجود دارد:

رنگ های مبتنی بر روغن

رنگ های مبتنی بر روغن یا حلال، از مواد شیمیایی ساخته شده . و برای رقیق شدن یا تمیز کردن نیاز به یک حلال خاص دارند. بیشتر این رنگ ها آب را به خود جذب نکرده و با آب شسته نمی شوند. به همین دلیل در مناطقی با آب و هوای سرد و پربارش، از این نوع رنگ ها استفاده می شود.

در کنار این ها رنگ های مبتنی بر روغن یخ نمی زنند و می توانند مانع از ایجاد خطر در جاده ها شوند.

رنگ های مبتنی بر حلال

بسیاری از افراد نمی دانند که تفاوت این دو نوع رنگ ترافیکی چیست؛ یعنی رنگ های مبتنی بر حلال چه فرقی با رنگ های مبتنی بر روغن دارند.

رنگ های مبتنی بر حلال که به نام نوع I نیز شناخته می شوند؛ برای رنگ آمیزی کف انبار یا پیست های مسابقه به کار می روند؛ زیرا مقاومت بسیار خوبی در برابر سایش دارند. از سوی دیگر به راحتی خشک شده و درنتیجه می توانند. مکان های مختلف را زودتر به بهره برداری برسانند.

رنگ ترافیکی بر پایه آب

رنگ ترافیکی پایه آب بسیار با محیط زیست سازگار بوده و کم هزینه هستند. این نوع از رنگ ها به راحتی با آب شسته می شوند. به همین دلی استفاده از آن ها در مکان های مرطوب توصیه نمی شود.

با این حال به سرعت خشک شده و بسیار در دسترس هستند. در نتیجه برای مکان هایی مناسب هستند. که می خواهند در کمترین زمان ممکن درب های خود را به روی مشتریان باز کنند.

بر اساس تعداد اجزای هر رنگ نیز می توان رنگ های ترافیکی را به دو دسته دو جزئی و سه جزئی تقسیم بندی کرد.

این نوع از رنگ ها بسیار سریع خشک شده .و می توان در ضخامت های زیاد از آن ها استفاده کرد. اما در رنگ های ترافیکی دو جزئی، خبری از شتاب دهنده نیست؛ به همین دلیل این نوع از رنگ ها نسبت به نمونه های سه بعدی، به زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!