رنگ پلاستیک ساختمان

رنگ پلاستیک ساختمان :امکان شست و شو قابلیت تمیز کردن آن یکی از مواردی است. که تقریبا همه افراد قبل از نقاشی ساختمان به آن توجه دارند. اما رنگ های پلاستیکی یکی از انواع رنگ هایی هستند. که قابلیت شست و شو ندارند. و مدام زمانی که میخواهیم از رنگ پلاستیک استفاده کنیم.

به ما تذکر داده میشود. که اگر از این رنگ استفاده میشود باید مراقب باشم که دیوارها کثیف نشوند. زیرا پس از آن پاک کردن لک ها  کار ساده ای نیست چون این رنگ‌ها حلال در آب هستند و در صورتی که بخواهید برای پاک کردن لک ها از آب استفاده کنید، پاک کردنش بسیار مشکل خواهد بود. اما در این نوشته ما برای شما راه حل ساده ای داریم که با آن میتوانید این مشکل را برطرف کنید. آن هم استفاده از رنگ های پلاستیک قابل شست و شو است.زمانی که از رنگ های پلاستیکی قابل شست و شو در نقاشی ساختمان استفاده میکنید. تا ۷۰ درصد در مقایسه با رنگ های معمولی بیشتر میتوانید به تمیزکردن سطح بپردازید.

البته توجه کنید که این رنگ هنوز در مقایسه با رنگ روغنی قابلیت شست و شوی کمی دارند، و پاک کردنشان هنوز هم کمی مشکل است. اما با این وجود از رنگ های معمولی بهتر هستند.

انواع

در اینجا میخوایم بدونیم رنگ‌ پلاستیک چه انواعی داره. بطور کلی رنگ‌های پلاستیک دو نوع هستند:

  1. رنگ تمام پلاستیک
  2. رنگ نیم پلاستیک

نوع تمام پلاستیک، مقاومت خوبی در برابر آب داره، اما در برابر رطوبت دوامی نداره. در بازار کمتر پیدا میشه و ازش به عنوان رنگ پلاستیک قابل شستشو یاد میشه.

نوع نیم پلاستیک، مقاومت کمی در برابر آب و رطوبت داره و همون نوع معمولی هست که در همه جا استفاده میشه. به همین دلیل در بازار راحتتر پیدا میشه.

ویژگی های مهم

  • این رنگ ها از قدرت پوشش دهی خیلی مناسبی برخوردار هستند
  • در فام های رنگی از آنها استفاده میشود
  • از قابلیت شستشوی بالایی برخوردار اند.
  • سرعت بالایی برای خشک شدن دارد.
  • این رنگ محلول در آب است به همین دلیل هم سازگاری زیادی با محیط زیست دارد.

:رنگ پلاستیک یکی از رنگ های پر استفاده دیگر در نقاشی ساختمان می باشد. و ماده اصلی آن هم لاتکس بوده و در دو نوع رنگ تمام پلاستیک و رنگ نیمه پلاستیک تقسیم بندی می شود.

این رنگ با قلم مو اجرا شده. و برای اجرا روی گچ تازه نیازی به بتونه ماستیک ندارد. اگر سطح مورد نظر صاف نبوده و نیاز به تعمیرات دارد. باید باروغن الیف درجه یک سطح کار پوشانده شود.

و بعد از آن هم با یک یا دو دست اجرای بتونه ماستیک سطح آماده شود. البته هزینه های این موارد باید جدا از نقاشی ساختمان محاسبه شود.

مراحل نقاشی ساختمان

۱٫بعد از اینکه رنگ را انتخاب کردیم.بتونه کاری را شروع می کنیم. اگر سطح گچی باشد. باید یک دست رنگ به عنوان استر زده شود.

۲٫ درست کردن بتونه: کافی است تا ابتدا کمی مل را در ظرفی ریخته. و به آن مقداری رنگ و آب اضافه کنید تا بتونه پلاستیک شما آماده باشد. اگر بتونه شل بود می تونید به آن مل اضافه و در صورت سفت شدن نیز کمی رنگ یا آب به آن اضافه نمایید.

۳٫ زیرکاری مرحله سوم می باشد که باید ترک ها را ترمیم کنید. برای این کار ترک ها را باز نموده و در صورتی که ترک سطحی بود با بتونه و در صورت عمیق بودن نیز با گچ سطح را لکه گیری نموده و در انتها نیز با کمک کاردک و تیغ نیز سزح را صاف نمایید.

۴٫سنباده کاری :اگر سطح خرابی زیادی ندارد سنابده ۱۲۰ یا ۱۵۰ مناسب بوده و در صورت زبر بودن بیشتر نیز باید از سنباده ۱۰۰ یا ۱۲۰ بهره بگیرید.

۵٫بعد از سنباده کاری همه چیز برای رنگ کاری آماده است. برای سقف خیلی ها از رنگ استفاده می کنند و برای بهتر شدن و افزایش جذابیت نیز کمی لاجورد به آن اضافه می نمایند.

و بعد آن را با رنگ مخلوط نمایید.سپس رنگ آماده شده. را با حدود ۴۰ تا ۷۰ ردصد آب مخلوط نمایید. تا شل شده و آماده برای رنگ آمیزی با کم قلم مو و غلطک و یا پیستوله باشد.

مزایای نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

  • اجرای رنگ پلاستیک اسان است.
  • در کمترینن زمان اجرا میشود.
  • این رنگ فاقد بو است.
  • این رنگ برای اجرا نیاز به افزودنی های دیگر به غیر از آب ندارد
  •  آخرین ویژگی دیگر این رنگ آن است که بعد از اجرا زمان زیادی را برای خشک شدن نیاز نداشته و تا حداکثر یک روز خشک می شود

معایب نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

  • ماندگاری کم
  •  امکان کثیف شدن سریع 
  • قابلیت اجرا روی سطح فلزی را ندارد
  • در صورت رنگ آمیزی با قلم مو رد قلم بر روی دیوار می مان

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!