کاربرد رنگ های ضد آب

رنگ های ضد آب کاربرد های زیادی در نقاشی ساختمان دارند و ما در این مقاله این نوع رنگ را معرفی می کنیم.

رنگ ضد آب ساختمانی نانو یکی از پرمحبوب ترین رنگ های شناخته شده در صنعت رنگ سازی است. وجود تراکم بر روی دیوارها، چه داخلی و چه خارجی، می‌تواند باعث آسیب به پایانه‌ها شود و به تکثیر کپک‌هایی که محیط را ناسالم می‌کنند، کمک کند. به همین دلیل است که برای مقابله با این پدیده، توصیه می شود از رنگ های ضد تراکم آب گریز استفاده کنید که قادر به مقابله با رطوبت هستند، و می توانند آب را دفع می کنند.

 علت این خاصیت بیشتر در ارتباط با فرمول شیمیایی و ترکیبات رنگ ها هست. با بررسی فرمول شیمیایی نمیتونیم یه ترکیب ویژه رو به عنوان ترکیب ضد آب معرفی کنیم، چون این رنگ ها خودشون انواع مختلف و متنوعی دارن. شباهتشون به هم داشتن سطح آب گریزه که اون ها رو حاوی این خاصیت و قابل شستشو کرده.

انواع رنگ ضد آب

رنگ های ضد آب دارای دو نوع هستند(این دسته بندی کلی بوده و رنگ های نانو یا ضد آب تنوع بیشتری دارند :

  1. رنگ ضد آب ساختمانی 
  2. رنگ ضد آب صنعتی

انواع رنگ ضد آب را برای نقاشی ساختمان استفاده می کنند که شستشو برای آن ها اهمیت بالایی دارد. شما تصور کنید می خواهید برای نقاشی سقف واحد ها رنگ انتخاب کنید. در این صورت قابلیت ضد آب بودن رنگ اهمیت چندانی ندارد، در حالیکه برای نقاشی دیوار شاید این ویژگی حایز اهمیت باشد.

علاوه بر علاقه و کاربردی بودن ویژگی های رنگ، نکته مهم دیگر محل نقاشی است. آیا برای نقاشی محیط بیرونی ساختمان به رنگ نیاز دارید یا برای محیط داخلی ساختمان؟ محل نقاشی مانند آشپزخانه در معرض رطوبت و آلودگی قرار دارد یا خیر؟ با پاسخ دادن به این سوالات می توانید بهترین تصمیم را برای انتخاب نوع رنگ و خواص آن بگیرید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!