تشخیص رنگ پلاستیک از روغنی

تشخیص رنگ پلاستیک از روغنی :برای تشخیص این دو رنگ بهتر است که ابتدا با تفاوت های این دو رنگ آشنا شوید. اولین موردی که باعث ایجاد تفاوت بین این دو می شود، کاربرد و موارد استفاده از آن هاست. رنگ های روغنی تقریباً برای هر سطحی مناسب هستند و از آن ها می توان روی دیوار، سطوح فلزی، چوبی و حتی سفال نیز استفاده کرد. رنگ روغنی براقیت بسیار زیادی دارد و این مورد یکی از تفاوت های مهم آن با رنگ پلاستیک است. علاوه بر این موارد، رنگ روغنی محکم تر روی سطوح می چسبد و ماندگاری بیشتری نیز دارد.

رنگ پلاستیک کاربردی مخصوص و مشابه رنگ روغنی دارد. مهم ترین ویژگی رنگ های پلاستیک این است که به سرعت خشک می شوند. به همین دلیل از آن ها می توان روی کاغذ، مواد و سطوح مختلف مانند چوب، شیشه و حتی ظروف سفالی نیز استفاده کرد.

اگر می خواهید تشخیص رنگ پلاستیک از روغنی برای شما ساده تر شود، باید به طور کامل با تفاوت های این دو رنگ آشنا شوید. تفاوت های این دو رنگ شامل موارد زیر می شود:

  • زمان مورد نیاز برای خشک شدن
  • به طور کلی رنگ های روغنی برای اینکه از پایه روغن ساخته شده اند به زمان بسیار زیادی برای خشک شدن نیاز دارند. برخلاف رنگ های روغنی، رنگ های پلاستیکی از پایهٔ آب ساخته می شوند. همین باعث می شود که رنگ پلاستیکی نسبت به رنگ روغنی در مدت زمان مورد نیاز برای خشک شدن برتری داشته باشد و در زمان بسیار کوتاه تری خشک شود.
  • ترکیب رنگ با دیگر رنگ ها
  •  رنگ روغنی را می توانید به راحتی با هر رنگی که خواستید ترکیب کنید؛ زیرا رنگ های روغنی به سرعت خشک نمی شوند و ترکیب کردن آن ها راحت است. ترکیب رنگ پلاستیک با دیگر رنگ ها کمی سخت تر است؛ زیرا رنگ پلاستیک خیلی سریع خشک می شود. به همین دلیل توصیه می شود در صورتی که تجربهٔ زیادی در زمینهٔ ترکیب رنگ ها دارید، اقدام به ترکیب رنگ پلاستیک کنید.
  • کیفیت رنگ
  • برای تشخیص رنگ پلاستیک از روغنی باید گفت که اکثر مدل های رنگ روغنی کیفیت خوبی دارند. رنگ های روغنی پس از خشک شدن بسته به مدل خود می توانند براق یا مات باشند. علاوه بر میزان براقیت آن، لایه ای که رنگ روغنی ایجاد می کند معمولاً بسیار ضخیم است. برخلاف رنگ روغنی، رنگ های پلاستیکی لایه ای نازک تر و کمی مات تر روی سطح ایجاد می کنند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!