Caucasian female hand painting red over a green wall with a paint roller.


اهمیت رنگ آمیزی ساختمان

اهمیت رنگ آمیزی ساختمان :در گذشته اصولاً از رنگ های سفید یا کرم برای رنگ آمیزی ساختمان استفاده میشد اما در حال حاضر رنگ های دیگر را نیز می توان برای زیباتر نمودن فضا به کار برد. اگر رنگ به درستی و در طیف های مناسب انتخاب گردد فضای شما از نظر بصری ایده آل به نظر خواهد آمد، از این رو انتخاب رنگ موضوعی بسیار مهم است که باید بدان توجه نمود. برای محافظت از دیوارهای ساختمان و یا پوشش سقف استفاده از رنگ های با کیفیت امری لازم است، بدین منظور رنگ آمیزی دیوار منزل خود را به نقاشان ماهر بسپارید تا با توجه به تجربه خود شما را در انتخاب بهترین رنگ هدایت نمایند. اگر رنگ ساختمانی از کیفیت مناسب برخوردار باشد به مرور زمان پوسته پوسته نمی گردد و اگر هم در معرض نور آفتاب قرار گیرد رنگ پریده نخواهد شد.

انواع رنگ ساختمانی

یکی از دلایل اصلی عدم تمایل افراد به استفاده از رنگ برای ساختمان، بوی نامطبوع آن است. رنگ هایی که در گذشته مورد استفاده قرار می گرفتند. دارای مواد شیمیایی بوده و برای افرادی که مشکل تنفسی داشتند.

مناسب نبودند اما در حال حاضر با پیشرفت علم و تکنولوژی رنگ های بدون بو وارد بازار شده و رفاه حال مصرف نمایندگان را به ارمغان می آورند. علاوه بر آن به نسبت رنگ های قدیمی کمتر منجر به ایجاد حساسیت پوستی می شوند و می توان با خیالی آسوده از آن ها استفاده نمود.

در نوشته های پیشین ما به معرفی انواع رنگ ساختمانی پرداخته شد که برای آشنایی با آن ها می توانید به لینک مورد نظر مراجعه نمائید. معمولاً رنگ هایی که برای رنگ آمیزی ساختمان به کار می فرایند رنگ روغنی، رنگ پلاستیکی و رنگ اکریلیک می باشند که هر کدام از این رنگ ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند.

رنگ روغنی از جمله رنگ هایی است که به دلیل استفاده از مواد شیمیایی در فراوری آن بویی آزار دهنده دارد اما برای تمام سطوح قابل استفاده می باشد و مقاومت آن بالاست. نقاشی ساختمان با رنگ روغنی در گذشته بسیار رایج بوده زیرا قیمت رنگ روغنی بسیار مناسب بوده و به راحتی از آن به عنوان رنگ خانه استفاده میشد. رنگ پلاستیکی برخلاف رنگ روغنی فاقد بو است و به سرعت خشک می گردد.

در واقع تفاوت رنگ روغنی و پلاستیکی برای اکثر افراد تعیین است زیرا این روزها افراد به سلامت خود بیشتر اهمیت داده و رنگ پلاستیکی را به رنگ روغنی ترجیح می دهند. رنگ اکریلیک نیز از جمله رنگ هایی است که به دلیل قابلیت های منحصر بفرد کاربرد بیشتری در مقایسه با رنگ روغنی و رنگ پلاستیکی دارد. این رنگ از خاصیت کشسانی فوق العاده ای برخوردار است و هم برای سطوح داخلی ساختمان و هم سطوح خارجی آن قابل استفاده می باشد. رنگ اکریلیک بر روی تمام سطوح قابل اجراست و سریع خشک می گردد. برای آشنایی با تفاوت رنگ روغنی و رنگ اکریلیک می توانید به مطلب مورد نظر مراجعه نمائید.

آموزش نقاشی ساختمان

رنگ آمیزی ساختمان حرفه ای تخصصی است و تنها نقاشان ماهر از عهده آن بر می آیند. برای آموزش رنگ آمیزی ساختمان می توان از نقاشان حرفه ای هدایت گرفت زیرا تنها آن ها با فنون رنگ آمیزی آشنا هستند و می توانند تجربیات خود را در اختیار افراد علاقمند قرار دهند. رنگ آمیزی و نقاشی اگر با مهارت لازم صورت گیرد می تواند نمایی ایده آل به فضا ببخشد، بنابراین از این راه چاره برای زیباسازی خانه خود استفاده نمائید. بنابراین رنگ آمیزی نمای ساختمان و یا فضای داخل آن را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید.

نقاشی ساختمان مدرن

آن چه که در نقاشی ساختمان مدرن باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب رنگ مناسب می باشد. برای مثال رنگ هایی مانند طوسی،کرمی و رنگ های خنثی برای انجام این کار مناسب می باشد. انتخاب نوع رنگ نیز از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. رنگ روغنی، رنگ پلاستیکی و رنگ اکریلیک از رنگ هایی هستند که می توانید مورد استفاده قرار دهید. در ادامه این مطلب به شرح مختصر در خصوص استفاده از انواع رنگ و نقاشی ساختمان خواهیم پرداخت. تهیه ابزار نقاشی ساختمان از نکات مهمی است که باید قبل از اقدام به رنگ آمیزی ساختمان نسبت به انجام آن اقدام نمایید. از ابزارهایی که برای انجام این کار احتیاج می باشد، قلمو، غلطک، کاردک، رنگ، نردبان، لباس کار و غیره می باشد.

نقاشی ساختمان با رنگ روغن

رنگ روغن نمونه ای از رنگ هایی است که می توان در رنگ آمیزی ساختمان مورد استفاده قرار داد. رنگ روغنی شامل نمونه های مات، نیمه مات و براق می باشد. نقاشی ساختمان با رنگ روغنی مزیت هایی به همراه دارد. از مهم ترین ویژگی های آن می توان به قابلیت تمیز کردن آسان این رنگ اشاره نمود. به یاد داشته باشید که برای رنگ آمیزی سقف از این رنگ استفاده نکنید. چرا که رنگ روغنی نور را بازتاب نموده و از این رو برای این قسمت مناسب نیست.

نقاشی ساختمان با رنگ اکریلیک

از دیگر نمونه رنگ هایی که می توان در رنگ آمیزی ساختمان مورد استفاده قرار داد، رنگ اکریلیک می باشد. از مزیت های استفاده از رنگ اکریلیک می توان به سهولت اجرا،قابل شستشو بودن و قابلیت خشک شدن سریع آن اشاره نمود. قدرت پوشانندگی این رنگ بسیار بالا بوده و دارای خواص ضد باکتری می باشد.

نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

یکی از پرکاربردترین انواع رنگ ها که در نقاشی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد، رنگ پلاستیک می باشد. این رنگ نمونه ای از بهترین رنگ ها برای رنگ آمیزی سقف می باشد. برای اجرای رنگ پلاستیک بیش تر از غلطک استفاده می گردد. استفاده از غلطک برای رنگ آمیزی با استفاده از رنگ پلاستیک باعث ایجاد نمایی مخملی بر روی سطح مورد نظر می گردد.

آموزش نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

اگر شما از جمله افرادی هستید که به دنبال رنگ آمیزی ساختمان با استفاده از رنگ پلاستیک هستید، ما قواعد کلی کار را در این جا با شما در میان خواهیم گذاشت. آن چه که در ابتدا باید به آن توجه داشته باشید، تمیز کردن سطح مورد نظر می باشد. پس از تمیز کردن سطح مورد نظر و اجرای تعمیرات لازم آن، مانند تعمیر ترک های دیوار، نوبت به استفاده از روغن زیرکار می رسد. شما می توانید این روغن را از فروشگاه های فروش رنگ تهیه نمایید. پس از انجام این کار، بایدنسبت به گچ کاری دیوار اقدام نمایید. در تکمیل مرحله زیرسازی باید سطح مورد نظر را سمباده بزنید. این کار در ایجاد سطحی صاف به شما یاری می نماید. بعد از انجام این کار در مرحله خاتمهی نوبت به رنگ آمیزی سطح مورد نظر با استفاده از رنگ پلاستیک می رسد.

آموزش نقاشی ساختمان با غلتک

رنگ آمیزی ساختمان با استفاده از غلتک، یکی از ساده ترین راه چارهها می باشد. این وسیله کار را برای افرادی که مهارت رنگ آمیزی ندارند، بسیار آسان نموده است. این امکان وجود دارد که تنها با استفاده از چند تکنیک ساده از غلتک برای رنگ آمیزی فضای مورد نظر استفاده نمایید. آن چه که در ابتدا باید انجام دهید.

آماده سازی غلتک می باشد. در صورتی که در نظر دارید از رنگ لاتکس استفاده نمایید. در ابتدا باید غلتک را مرطوب نمایید. و در صورت استفاده از رنگ روغن، غلتک را به تینر آغشته نموده. و سپس برای رنگ آمیزی مورد استفاده قرار دهید. پس از انجام این کار رنگ را در سینی مخصوص ریخته و غلتک را درون آن فرو ببرید. توجه داشته باشید که رنگ باید به طور مساوی در تمام قسمت های غلتک پخش گردد. قبل از استفاده از آن رنگ اضافی آن را بگیرید. سپس غلتک را به صورت مورب بر روی دیوار حرکت دهید. برای انجام این کار می توانید غلتک را به صورت حرف M بر روی دیوار حرکت دهید. این کار را تا پایان رنگ آمیزی ادامه دهید.

قیمت رنگ ساختمانی

همانطور که ذکر شد رنگ ها در انواع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند که هر کدام ویژگی ها و قابلیت های خاص خود را دارند. رنگ های باکیفیت تر مانند رنگ اکریلیک که نه تنها سطحی یکدست و زیبا ایجاد می نمایند بلکه برای سلامتی انسان خطری در پی ندارند قیمت بالاتری دارند. در مقابل قیمت رنگ های روغنی پایین تر است.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!