تعرفه نقاشی ساختمان در مشهد ۱۴۰۱

تعرفه نقاشی ساختمان در مشهد ۱۴۰۱:قیمت نقاشی تابع چند عامل هست. که اگر بخوایم اونها رو دقیق و با جزئیات بررسی کنیم. هم خیلی پیچیده میشه و هم از حوصله شما خارج میشه. پس مقداری کلی تر به قضیه نگاه می‌کنیم. به طور کلی میتونیم کل هزینه نقاشی به ازای هر متر مربع رو تابع دو عامل کلی بدونیم. این دو عامل عبارتند از:

  1. دستمزد نقاش
  2. مصالح (به صورت ویژه خود رنگ)

طبق عرف و با توجه به میزان افزایش قیمت‌ها، در هرسال دستمزدها مطابق با میانگین تورم سالانه ی اون سال تغییر می‌کنن. پس به جای اینکه بگیم دستمز نقاش چند تومان هست، بهتره بگیم چند درصد از کل قیمت نقاشی ساختمان مربوط به دستمزد است.

به طور معمول، حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد قیمت اعلام شده برای نقاشی ساختمان به ازای هر متر مربع مربوط به دستمزد نقاش هست.

همون طور که گفتیم، دستمزد نقاش تنها عامل تأثیرگذار در قیمت نهایی نقاشی نیست و غیر از اون، قیمت ابزار ها و مصالح و رنگ هم مؤثره. به طور میانگین تأثیر این عوامل یعنی قیمت مصالح و ابزار های نقاشی، برابر با دستمزد نقاش در قیمت نهایی نقاشی است. یعنی حدود نیمی از مبلغ نقاشی ساختمان به ازای هر متر مربع، به تهیه ابزار و مصالح اختصاص پیدا میکنه.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت نقاشی ساختمان

۱:رنگ کردن ابزار ها و گلویی های سقف : در صورت رنگ کردن مجزا ابزار ها و گلویی هزینه آن به صورت متر طول و نصف قیمت سقف است

۲:تک خوابه بودن یا دو خوابه بودن واحد: دو واحد ۸۰ متری را در نظر بگیرید یکی دوخوابه و دیگری تک خوابه باشد واحد دو خوابه با وجود متراژ مساوی با واحد تک خوابه به دلیل داشتن دیوار های حائل هزینه رنگ آمیزی بیشتری دارد

۳:نوع رنگ انتخابی: رنگ ها در بازار به تناسب ویژگی هایی دارند قیمت متفاوتی دارند و اینکه شما کدام رنگ را برای منزلتان انتخاب میکنید تعیین کننده هزینه نقاشی ساختمان شماست.

۴:کار خود را به کسی و کدام گروه واگذار میکنید: همانطور که رنگ ها قیمت های متفاوتی دارند اجرا کنندگان و نقاشان ساختمان هم قیمت های مختلفی برای خود دارند که آنها را در استفاده از مصالح و نفرات مختلف از یکدیگر متمایز میکنند.

۵ :تنوع طلبی : اینکه چند رنگ در منزلتان استفاده کنید. و فضا را از یکنواختی در بیاورید. خوب است ولی باید بدانید باعث افزایش بهای تمام شده شما میشود.

قیمت نقاشی ساختمان

جهت مشاهده قیمت های بروز نقاشی ساختمان رنگ آسا کلیک کنید

بیشتر

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!