پوشش ضد خوردگی زینک ریچ

پوشش ضد خوردگی زینک ریچ یک نوعی آستر برای پوشش‌های ضدخوردگی است که در صنعت به کار می‌رود.استفاده متداوم و مکرر آستر زینک ریچ در صنایع مختلف، حصول نتایج مطلوب این آستر و نیز اجرای راحت و بدون دردسر آن، این آستر را در صف پوشش‌های ضدخوردگی و محافظتی پرمصرف قرار داده است. 

در این رنگ‌‌ها، می‌تواند موجب ارائه حفاظت کاتدی گردد.
پوشش‌‌ها و رنگ زینک ریچ معمولاً با افزودن یک بتونه مورد استفاده قرار می‌گیرند که به عنوان پوشش دوم برای حفاظت از سطح در مقابل زنگ زدگی عمل می‌کند.

زینک ریچ حاوی درصد بالایی از گرد روی است. و برای جلوگیری از خوردگی سطوح استیل و افزایش طول عمر آن‌ها به کار می‌رود. خواص ضد خوردگی این آستر به دلیل وجود فلز روی به کار رفته در فرمولاسیون آن بوده است. که انتخاب مناسبی برای حفظ و خاصیت ضد خوردگی سازه های فلزی است.

گرد روی با قربانی کردن خود از فرسوده شدن فلز جلوگیری می‌کند. گرد روی یک ماده ساخته شده از روی است.

که به شکل پودر هم عرضه می‌شود و به آن پودر روی هم می‌گویند. زینک ریچ از فلزات حفاظت کاتدی می‌کند مانند آبکاری سرد فلزات. در بیشتر صنایع، زینک ریچ برای جلوگیری از خوردگی زیر لایه های استیل به کار می رود. این روکش ها در بزرگراه ها و زیرساخت ها استفاده می شوند و در صنعت و وسابل نقلیه کاربرد دارند.

زینک ریچ به عنوان روکش رویه در استیل یا سطوح فلزی دیگر که در شرایط آب و هوایی سخت قرار دارند و نیز سطوحی که فرسودگی دائم دارند به کار می رود.

انواع زینک ریچ

دو نوع زینک وجود دارد:

 غیر ارگانیک: روکش های غیر ارگانیک روی با اسپری کردن به کار می روند. وقتی روکش رویه سطح استفاده نمی شود، روکش های غیر ارگانیک روی نسبت به روکش های ارگانیک روی که برای رویه سطح به کار نمی روند محافظت بهتری دارند.
• ارگانیک: روکش های ارگانیک روی معمولاً با برس، غلطک یا اسپری به کار می روند. وقتی به عنوان روکش رویه سطح به کار نمی روند به خوبی آستر غیر ارگانیک از استیل محافظت نمی کنند. برای روکش رویه سطح، روکش های ارگانیک روی به اندازه روکش های غیر ارگانیک محافظت می کنند. روکش های ارگانیک روی می توانند.

آستر روی یورتان عمل آمده. با رطوبت باشند که به راحتی در سطح به کار می روند.

رنگ های روی غیر ارگانیک و ارگانیک تا حدی در عملکرد متفاوتند. رنگ های غیر ارگانیک غنی از روی که با واکنش شیمیایی ملایم به استیل می چسبند به حلال مقاومند و دما را تا ۷۰۰ درجه فارنهایت (۳۷۵ سانتی گراد) تحمل می کنند. زینک ریچ‌ها ورقه ورقه، پوسته پوسته یا متورم نمی شوند، به راحتی متصل می شوند و نسبت به ارگانیک ها راحت تر تمیز می شوند. چگالی زینک ریچ تقریباً نصف چگالی روی در یک میل از روکش های گالوانیزه دسته ای است.

مزایا و معایب رنگ زینک ریچ چیست؟

بتونه های رنگ زینک ریچ و همه سیستم های گالوانیک، برای دارایی های فولادی در محیط های بسیار خورنده، بتونه های عالی به شمار می‌روند. روی به طور خاص برای کاربردهای دریایی، مخازن و کاربردهای زیرزمینی یعنی محیط‌های غوطه ور مناسب است. در واقع هر محیطی که در معرض رطوبت ثابت قرار دارد، می‌تواند از بتونه روی بهره‌مند گردد.
مهمترین ایراد بتونه روی این است که آن‌ها در حین ارائه حفاظت، مصرف می‌شوند. این بدان معناست که آنها از عمر نسبتا محدود برخوردار هستند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!