خانه > وبلاگ > انواع رنگ > تفاوت رنگ روغن و رنگ آکریلیک

تفاوت رنگ روغن و رنگ آکریلیک

تفاوت رنگ روغن و رنگ آکریلیک:رنگ های پایه روغنی نسبت به رنگ های لاتکس، پوشش سخت تر و با دوام بیشتری ایجاد می کنند. از این موارد برای هر سطحی که می خواهید پایان کار با دوام باشد و مدت طولانی دوام داشته باشد. مانند روکش و کابینت استفاده کنید. خواه نقاشی دیوار، در یا کابینت باشید. انتخاب رنگ مناسب می تواند در وقت و هزینه شما صرفه جویی کند.

چند تفاوت اساسی بین رنگ اکریلیک و رنگ روغن

رنگ آکریلیک

رنگ های اکریلیک از محبوب ترین نوع رنگ های موجود در بازار هستند. بر اساس آب، آنها به سادگی تمیز می شوند. متأسفانه، این نوع رنگ به سرعت خشک می شود و رنگ آمیزی مناطق بزرگ را دشوار می کند. رنگ های اکریلیک و رنگ های روغنی با هم مخلوط نخواهند شد. و اگر رنگ اکریلیک قبلاً با رنگ های روغنی رنگ آمیزی شده باشد. حتی ممکن است به دیواره ای نچسبد. رنگ های اکریلیک نیز به خوبی مخلوط نمی شوند. اگر در حال کار با یک قسمت بزرگ هستید. یا می خواهید رنگها را با هم مخلوط کنید. حتماً یک بطری آبکشی آب در دست داشته باشید. و برای کمک به مرطوب نگه داشتن رنگ، بر روی دیوارها را بچرخانید. اگر می خواهید با رنگ های اکریلیک لعابی درست کنید، مطمئن شوید که یک لعاب بر اساس آب انتخاب کنید، زیرا لعاب روغن مخلوط نخواهد شد.

رنگهای روغنی

رنگ های روغن کاملاً دارای روغن هستند. رنگ های روغنی همچنین به عنوان رنگ های آلکید شناخته می شوند، در واقع، در صورت نداشتن تهویه مناسب، می توانند سمی و دارای بخارات شدید باشند. به طور کلی رنگ های روغنی نسبت به سایر رنگ ها کندتر خشک می شوند، اما ترکیب آنها بهتر است. اگر می خواهید از رنگ های روغنی استفاده کنید، حتماً پنجره ها را باز کرده و برای کمک به گردش هوا فن را روشن کنید.

تفاوت اساسی بین رنگ روغنی و رنگ اکریلیک

در اینجا باز می خواهیم شما را با چندین تفاوت دیگر رنگ روغنی و اکریلیک آشنا کنیم. رنگ روغنی رنگی است که به آرامی خشک می شود و از ذرات رنگی آویزان یک روغن خشک کن که معمولاً به آن روغن دانه کتان می گویند تشکیل شده است. ویسکوزیته رنگ روغن را می توان با افزودن حلالهایی مانند تینر رقیق کرد.

از طرف دیگر، رنگ اکریلیک سریع خشک می شود و حاوی رنگدانه امولسیون پلیمر اکریلیک است. می تواند با آب رقیق شود اگرچه بعد از خشک شدن می تواند در برابر آب مقاوم شود.

چند تفاوت اساسی بین رنگ روغن و اکریلیک

توجه: این تفاوت ها در درجه اول ناظر بر نمونه‌های سنتی و کلاسیک رنگ روغن و اکریلیک است.

حل شوندگی

رنگ اکرلیک قابلیت حل شدن در آب دارد.

سرعت خشک شدن

رنگ اکرلیک به سرعت خشک می‌شود. در مقابل رنگ روغن بسیار آرام خشک می‌شود.

رنگِ خشک شده

رنگ اکرلیک بطور معمول وقتی خشک می‌شود تیره‌تر می‌ گردد. در مقابل رنگ روغن پس از خشک شدن تا حد بسیار زیادی همانند رنگ مرطوب است.

آماده سازی سطح

در حالیکه رنگ اکریلیک می‌تواند مستقیما روی سطح کار قرار گیرد، رنگ روغن نیاز به آماده سازی سطح دارد.

مطالب دیگر:نقاشی ساختمان با رنگ روغن

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!