مراحل رنگ آمیزی آشپزخانه

مراحل رنگ آمیزی آشپزخانه:دیوارها و سطوح آشپزخانه اغلب چرب هستند. قبل از شروع به رنگ آمیزی، تمیز کردن تمام سطوح کاملاً مهم است. تا اطمینان حاصل کنید که از پایان خوبی برخوردار هستید. بهترین راه برای این کار تمیز کردن آنها با صابون یا محلول شوینده قوی است. قبل از خشک شدن سطح، از آب گرم استفاده کرده و بقیه مواد را کاملاً بشویید.

قبل از شروع به رنگ آمیزی، لبه های هر کاشی، وسایل خانگی، تزئینات و میز کار را با نوار بپوشانید. این به شما کمک می کند تا یک کار تمیز و واضح روی سطح رنگ شده ایجاد کنید. بهتر است میزهای کار، وسایل خانگی و کف را با یک ورق پلاستیکی بپوشانید تا قطرات رنگ ریخته نشود.

مانند رنگ آمیزی اتاق، رنگ آمیزی آشپزخانه خود از سقف به پایین شروع کنید، به طوری که هر قطره ای از رنگ بر روی سطوح تازه رنگ آمیزی نیفتد. برای سقف و دیوارها از رنگ آشپزخانه استفاده کنید زیرا این مواد سخت پوشیده و به راحتی پاک می شوند. از رنگ وینیل استاندارد می توان در سقف ها استفاده کرد زیرا نیازی به شستشوی معمول آنها نیست. ممکن است برای شما آسان تر باشد که به جای غلتک، سطح و لبه های کوچکتر را با برس نقاشی کنید.

رنگهای بر پایه آب

رنگ های داخلی با پایه آب مانند رنگ لاتکس نیز در سقف آشپزخانه به خوبی کار می کنند. یکی از مزیت های این نوع رنگ برای آشپزخانه براق بودن آن ها است. به همین دلیل اگر نمی خواهید سقف آشپزخانه سفید مات داشته باشید یا می خواهید رنگ سقف و دیوار را مطابقت دهید، این نوع رنگ به درد شما می خورد. هر دو رنگ سقفی و دیواری ممکن است توسط برس، غلتک یا سمپاش رنگ آمیزی شوند.

انتخاب مناسب ترین رنگ

وقتی صحبت از براقیت رنگ یا توانایی انعکاس نور می شود، رنگ مات کمترین بازتاب را دارد. براقیت بیشترین بازتاب را دارد، وقتی نور زیادی به آن برخورد می کند، براق به نظر می رسد. هرچه رنگ براقتر باشد، قابل شستشو بوده و کوچک ترین نقص را نشان می دهد. در بسیاری از اتاق ها، یک رنگ مات برای سقف مناسب است زیرا این سطح به شستشوی مکرر نیاز ندارد. اگر سقف آشپزخانه از تکه های بالای منطقه اجاق گاز چرب به نظر می رسد، بهترین گزنه برای شما، رنگ قابل شستشو است.

مناسب ترین رنگ برای رنگ آمیزی آشپزخانه

مهمترین نکته که در رنگ آمیزی آشپزخانه باید به آن توجه شود، نوع رنگ‌های مورد استفاده است. شما می‌توانید تنوعی از رنگ‌ها را در آشپزخانه خود به کار ببرید اما آیا می‌دانید که هر رنگ، انرژی منفی یا مثبت داشته و حتی می‌تواند بر روی اشتهای شما در زمان غذا خوردن تاثیر بگذارد؟ توصیه می‌شود که در انتخاب رنگ برای نقاشی آشپزخانه به نکات زیر توجه نمایید:

زرد، قرمز، آبی، سفید، سبز و خاکستری همه از رنگ های محبوب دیوارهای آشپزخانه هستند. زرد رنگی شاد است که می تواند فضایی دلپذیر ایجاد کند در حالی که رنگ قرمز اشتها را تحریک می کند. اعتقاد بر این است که هر دو اشتها را تحریک می کنند. آبی، سفید، سبز و خاکستری رنگ های کم رنگ و آرام هستند.

وقتی صحبت از رنگ آمیزی می شود، دو نوع انتخاب وجود دارد: رنگ روغن و رنگ لاتکس. رنگ روغن در برابر آب بسیار مقاوم است، به همین دلیل در آشپزخانه ها به خوبی عمل می کند. همچنین بسیار براق است، بنابراین بیشتر در کابینت ها، کارهای چوبی و درها استفاده می شود. رنگ لاتکس گزینه محبوب تری برای دیوارهای آشپزخانه است و در چند رنگ مختلف به پایان می رسد.

انتخاب رنگ

انتخاب رنگ مناسب برای رنگ آمیزی فضای پر رفت و آمد ضروری است. قانون کلی این است که هرچه رنگ مات باشد، تمیز کردن آن دشوارتر است. اگر یک رنگ براق باشد، تمیز کردن آن آسان تر است. از آنجا که آشپزخانه ها قسمت شلوغی از خانه هستند و غالباً به نظافت اضافی احتیاج دارند، روکش براق یا نیمه براق بهترین گزینه است.

پایان رنگ نیمه براق حتی براق تر از رنگ براق است اما نور زیادی را منعکس می کند. رنگ براق یک انتخاب هوشمندانه برای آشپزخانه است. اما پس از اتمام رنگ آمیزی، نقایص دیوار برجسته می شود، بنابراین اگر دیوارهای شما چند فرو رفتگی داشته باشد، این گزینه مناسبی نیست.

همچنین هنگام رنگ آمیزی دیوارهای آشپزخانه خرید رنگ با کیفیت بسیار مهم است. با انتخاب یک رنگ شناخته شده، اطمینان حاصل خواهید کرد که پس از کمی فرسایش، رنگی که انتخاب کرده اید، خراب نمی شود. یکی از گزینه های مناسب رنگ های کریوند هستند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!