خانه > وبلاگ > انواع رنگ > راهکارهای خشک کردن سریع نقاشی­ ساختمان

از لایه­ های نازک رنگ استفاده کنید

راهکارهای خشک کردن سریع نقاشی­ ساختمان:با اینکه ممکن است وسوسه شوید برای تسریع کار خود، هربار میزان زیادی رنگ را روی دیوار بزنید اما ایجاد لایه ­های نازک­تر باعث می­شود رنگ دیوار زودتر خشک شود. همچنین ایجاد چندین لایه بهتر از ایجاد یک لایه ضخیم است چرا که ظاهر آن یک­دست تر خواهد بود. به یاد داشته باشید که پیش از اعمال لایه دوم نیازی نیست که لایه اول کاملاً خشک شده باشد.

هر بار فقط یک دیوار را رنگ بزنید

اگر هر بار فقط یکی از دیوارها را رنگ بزنید، سایر دیوارها تا پایان کارتان خشک خواهند شد. اگر به این صورت عمل کنید خواهید دید که تا پایان رنگ ­آمیزی آخرین دیوار، دیوار اول کاملاً خشک شده و برای دست دوم نقاشی آماده است.

از سشوار یا هیتر استفاده کنید

اگر می­خواهید یکی از وسایل یا دیوارهایتان را سریعاً رنگ کنید، از سشوار استفاده کنید. سشوار را بر روی نقاطی نگه ­دارید که دیرتر خشک می­شوند. سر لوله سشوار را در فاصله ۵ سانتیمتری سطح نگه دارید. تا دیوار رنگ را پس نزند. سشوار را به آرامی بر روی تمامی نقاط حرکت دهید تا همزمان با هم خشک شوند.این راهکار به ویژه بر روی وسایلی کارآمد است که می­خواهید آخرین لایه رنگ را روی آنها بزنید. به جای اینکه برای خشک شدن کامل هر لایه صبر کنید، می توانید کار را سریعتر انجام داده و لایه­ بعدی را بزنید.

اگر بر روی سطح پایانی کار می­ کنید و عمداً می خواهید کارتان ترک مانند باشد، از حرارت سشوار برای ایجاد ترک ها استفاده کنید. البته باید مراقب میزان گرمای سشوار باشید چرا که استفاده بیش از حد آن سبب کنده شدن رنگ خواهد شد. دمای اتاق نیز بر سرعت خشک شدن رنگ تأثیر دارد. همچنین می ­توانید از یک هیتر برای گرم کردن دیواری که در حال نقاشی کردنش هستید استفاده کنید. اگر در فصل زمستان نقاشی می­کنید، هیتر را آن طرف دیوار قرار دهید چرا که آن قسمت سردتر خواهد بود. مراقب باشید که بیش از حد دما را بالا نبرید.

سعی کنید هوا در اتاق جریان داشته باشد

به نظر می­رسد.که این موضوع پیش پا افتاده باشد.اما جریان مناسب هوا پروسه خشک شدن نقاشی را سریعتر خواهد کرد. باز بودن یکی از پنجره­ ها راه بسیار خوبی برای به جریان انداختن هوا و کم کردن بوی رنگ است. می­توانید چندین پنکه روشن را مقابل دیوارها قرار دهید. متاسفانه رطوبت سرعت خشک شدن را کاهش می­دهد، بنابراین اگر دستگاه رطوبت­ گیر دارید آن را روشن کنید. در صورت امکان نقاشی را روزی انجام دهید که هوا کمترین سطح رطوبت را دارا باشد.

مطالب دیگر:رنگ های مولتی کالر بر پایه آب

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!