خانه > وبلاگ > انواع رنگ > روش نگهداری رنگ نقاشی ساختمان

روش نگهداری رنگ نقاشی ساختمان

روش نگهداری رنگ نقاشی ساختمان: نگهداری رنگ نقاشی ساختمان پس از استفاده تا حد زیادی به اصول رنگ آمیزی و نحوه حفاظت از انواع رنگ بستگی دارد. اصولا شرایط نگهداری رنگ اکریلیک با نگهداری رنگ روغن، پلاستیک و موارد مشابه تفاوت دارد. بنابراین آشنایی با روش نگهداری رنگ نقاشی ساختمان در نمونه‌های مختلف در این زمینه امری ضروری و مهم است.

رعایت اصول رنگ آمیزی ساختمان تنها به رنگ امیزی بر روی قسمت‌های مختلف دیوار ختم نمیشود. و نحوه نگهداری رنگ نقاشی ساختمان در بسته بندی را نیز به همراه دارد.

ضرورت نگهداری رنگ نقاشی ساختمان

نگهداری رنگ نقاشی ساختمان با یک ایهام برای خواننده همراه است. حفاظت از رنگ کشیده شده بر روی دیوار یا رنگ باقی مانده در بسته بندی رنگ‌ها. با کمی دقت متوجه خواهید شد اگر چه این دو مورد یک معنا را نمی‌رساند اما هر دو به یک اندازه در کیفیت نقاشی ساختمان تاثیر دارند.

بنابراین نگهداری قوطی رنگ ، بعد از تکمیل پروسه نقاشی ساختمان یکی از موارد بسیار مهم است زیرا بسیاری از افراد بعد از اتمام کار رنگ آمیزی، با قوطی های رنگ به جا مانده مواجه می شوند و نمی دانند که برای دفعه بعدی چگونه باید از آن ها مراقبت کنند و آن ها را سالم نگه دارند.

۹ روش نگهداری رنگ نقاشی ساختمان

در این مطلب سعی داریم چندین روش نگهداری رنگ نقاشی ساختمان را برای مصارف مختلف و در انواع متنوع رنگ معرفی کنیم.

۱٫شرایط آب و هوایی و نگهداری رنگ نقاشی ساختمان

تغییرات دمایی روی انواع رنگ‌ها تاثیر بسزایی دارد. بعنوان مثال هوای خیلی گرم رنگ‌ها را خشک و هوای خیلی سرد منجر به از هم گسیختگی بافت رنگی می‌شود. بنابراین از نگهداری رنگ نقاشی ساختمان در فضای باز یا محیط‌های مثل گاراژ خودداری کنید.

۲٫نگهداری رنگ نقاشی ساختمان به دور از نور خورشید

رنگ نقاشی ساختمان را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. همین طور از قراردادن انواع رنگ در کنار رادیاتورها، دستگاه جوش و گرم کننده‌ها بپرهیزید.

۳٫درب قوطی رنگ را محکم ببندید.

پس از اطمینان از بسته شدن کامل درب قوطی رنگ آن را در پارچه و حوله‌ها یا لایه های پوششی مخصوص قرار داده و با یک برچسب اطلاعاتی مثل نوع رنگ، تاریخ تولید و انقضای مصرف آن را درج کنید.

۴٫برای نگهداری رنگ ساختمان آن را قرض دهید.

برخی رنگ‌ها حتی در شرایط کاملا استاندارد نیز از ماندگاری کمی برخوردارند، بنابراین برای جلوگیری از هدر رفت این انوع رنگ آن‌ها را پس از استفاده به دیگران برای رنگ آمیزی قرض دهید.

۵٫از نفوذ هوا به درون انواع رنگ جلوگیری کنید.

جریان هوا به درون قوطی انواع رنگ به مرور زمان منجر به آسیب انواع رنگ ساختمانی می‌شود. بنابراین قبل از تعیین محل نگهداری قوطی رنگ از بسته بندی صحیح و محکم آن اطمینان حاصل کنید.

۶٫نگهداری رنگ ساختمان در محل خشک

متداول ترین روش نگهداری رنگ ساختمان قراردادن آن در محلی خشک و به دور از رطوبت است. نگهداری در یک فضای نسبتا خنک و به دور از احتمال یخزدگی نیز یک پیشنهاد اصولی به شمار می‌آید.

۷٫عدم نگهداری رنگ ساختمان بر سطوح بتنی و کاشی

زنگ زدگی ناشی از انتقال رطوبت کاشی و بتن به قوطی رنگ منجر به از بین رفتن بسته بندی و نفوذ رطوبت به داخل رنگ و از بین بردن آن می‌شود. بنابراین برای نگهداری رنگ ساختمان از قراردادن قوطی رنگ بر روی این قبیل سطوح خودداری کنید.

۸٫از نوع رنگ اطلاعات کافی داشته باشید.

یکی از روش‌های نگهداری رنگ ساختمان اطلاعات کافی در خصوص ویژگی‌های رنگ و نوع آن است. در مورد رنگ های لاتکس و یا آکریلیک اول روی قوطی رنگ را مطالعه کنید و ببینید که اگر اجازه دارید آن ها را داخل یک قوطی سفالی بریزید و آن را با مقداری خاک رس ترکیب کنید .

۹٫رنگ‌های روغنی را به مدت طولانی نگهداری نکنید.

رنگ‌های ساختمانی روغنی که حالت جامد پیدا کرده‌اند را دور بریزید.زیرا مواد تشکیل دهنده‌ی انواع رنگ‌های روغنی پوششی به مرور زمان به سم تبدیل شده و مضر است. 

نکات مهم برای نقاشی ساختمان و نگهداری رنگ‌ها

چندین نکته مهم در خصوص نحوه رنگ آمیزی ساختمان که در روش نگهداری رنگ ساختمان پس از اتمام کار تاثیر داشته را می‌توان در نکات زیر خلاصه کرد.

  • پس از باز کردن قوطی رنگ آن را به حال خود رها نکنید. مجاورت رنگ با هوا آن را سفت و سطح کیفی رنگ را کاهش می‌دهد.
  • برای حفظ حالت ابتدایی رنگ و جلوگیری از ترکیب آن باهوا رنگ را به آرامی و با دقت ترکیب کنید.
  • برای جلوگیری از آسیب کلی بافت رنگ به مقدار لازم در ظرفی مجزا بریزید و درب قوطی اصلی را ببندید.
  • لوازم رنگ آمیزی مثل فرچه و قلم مو به سرعت گردغبار را جذب می‌کند، بنابراین از فرو بردن کامل آن‌ها درون رنگ خودداری کنید، چرا که گرد و غبار کیفیت رنگ را از بین می‌برد.
  • برای رنگ کاری با رنگ های پلاستیکی مقدار مورد نیازتان را از منبع اصلی برداشته و سپس به آن آب بیافزایید، زیرا این سبک رنگ پس از ترکیب با آب دیگر برای دفعات بعدی قابل استفاده نیست.
  • اگر مقدار کمی از رنگ باقی مانده آن را به ظرفی با بسته بندی محکم مثل ظروف مربا برای نگهداری بهتر منتقل کنید.
  • اگر مقدار کمی از رنگ باقی مانده ان را به ظرفی با محکم نگهداری کنید.
  • قبل از اینکه درب قوطی رو ببندید اطراف ان را تمیز کنید.
  • برای جلوگیری از ترکیب رنگ با گرد وغبار قوطی رنگ را تکان ندهید.
  • از تکان دادن قوطی رنگ قدیمی قبل از استفاده خودداری کنید. این اقدام منجر به ترکیب رنگ با گرد و غبار می‌شود.
  • پس از گذشت مدتی طولانی از نگهداری رنگ در صورت نیاز به استفاده لایه ابتدایی را با یک قاشق برداشته و سپس شروع به استفاده کنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!