خانه > وبلاگ > انواع رنگ > رقیق کردن رنگ لاتکس ساختمانی

رقیق کردن رنگ لاتکس ساختمانی

رقیق کردن رنگ لاتکس ساختمانی :پیش از رقیق کردن رنگ آن را در دمای بین ۵۰ تا ۹۰ درجه فارنهایت قرار دهید. رنگ سرد بیشتر جاری بوده و به رقیق شدن نیاز ندارد. اگر رنگ بیش از حد سرد باشد، اشتباها تصور می کنید به رقیق شدن نیاز دارد.

رنگ را هم بزنید

رنگ را خوب هم بزنید. اگر رنگ را در فروشگاه تکان دهید دیگر لازم نیست این مرحله را انجام دهید.به تدریج ماده در کف ظرف سفت شده. و دستیابی به غلظت رنگ را دشوار می کند. قطعه مخصوص را به دریل وصل کرده و رنگ را خوب هم بزنید. میله چوبی را در رنگ فرو برده و آن را آزمایش دهید. اگر میله در کف گیر کرد پس رنگ به خوبی مخلوط نشده است. در این صورت دوباره دریل را روشن کنید تا رنگ به غلظت معین برسد.

ببینید آیا رنگ به رقیق شدن نیاز دارد

اسپری رنگ برای رنگ آمیزی دیوار به غلظت مشخص نیاز دارد. برای دانستن این غلظت از فروشنده سوال کنید. برای دستیابی به غلظت مورد نظر از پیمانه غلظت استفاده کنید. این پیمانه دارای یک قیف و حفره در کف است. پیمانه های صنعتی عبارتند از پیمانه غلظت Ford و پیمانه غلظت Zahn Imemersion.

یا اینکه می توانید مقداری از رنگ را درون قیف آشپزخانه بریزید. در صورتی که رنگ به رقیق شدن نیاز داشته باشد، در حفره خروج گیر می کند و یا اصلا خارج نمی شود و یا به سختی خارج می شود.

از صافی بگذرانید.

رنگ های دلمه بسته با رقیق شدن با آب از بین نمی روند با انتهای قوطی باز کن این تکه ها را خارج کنید. با یک صافی شبکه ای می توانید رنگ را از صافی بگذرانید.

اندازه گیری آب

برای اندازه گیری میزان آب از فنجان اندازه گیری مایعات استفاده کنید. میزان آب اضافه شده به بافت رنگ و بافت مورد نظر شما بستگی دارد. ۱۱۵ گرم آب تمیز و در دمای اتاق برای شروع مناسب است؛ در صورت نیاز می توانید مقدار آن را افزایش دهید. سازندگان به ازای ۲۰۰ گرم رنگ لاتکس در هر گالن این اندازه گیری را انجام می دهند. برچسب روی رنگ یا اطلاعات سایت سازنده در این باره راهنمایی تان می کند.

نکات

  • هرگز برای رقیق کردن رنگ لاتکس برپایه آب از محصولات نفتی استفاده نکنید. تمام مواد رقیق کننده رنگ نفتی هستند. آستون و مواد معدنی از این دست می باشند.
  • اگر می خواهید رد قلم یا غلتک را پاک کنید، از افزودنی های رنگ مانند فلوترول استفاده کنید نه آب. برای غلتک و قلم از ۲۰۰ گرم فلوترول استفاده کنید.
  • افزودن آب به رنگ آن را رقیق کرده و رنگ آن را روشن می کند. بنابراین برای رسیدن به رنگ دلخواه باید از چند لایه رنگ استفاده کنید.
  • یکی از نشانه های از دست دادن آب رنگ لاتکس از طریق تبخیر این است که درب قوطی به رنگ چسبیده شده و باز نمی شود. حتی یک فاصله ناچیز میان درب و قوطی می تواند به تدریج آب را تبخیر کند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!