خانه > وبلاگ > انواع رنگ > رنگ آکریلیک براق

رنگ آکریلیک براق

رنگ آکریلیک براق:رنگ‌های اکریلیک در سه دسته‌ی اصلی براق، نیمه براق و مات قرار می‌گیرن.لازم به ذکره که رنگ اکریلیک براق، به براق بودن رنگ‌های روغنی نیست و باز هم تا اون سطح فاصله داره. این رنگ بر پایه‌ی آب هستن و هیچ وقت خواص و کیفیتشون با رنگ‌های روغنی یکی نمی‌شه.

اکریلیک براق، دسته‌ای از رنگ‌های اکریلیک هستش که در ساختارشون از پیگمنت‌ها و افزودنی‌های ویژه‌ای استفاده شده. این رنگ‌ها علاوه بر تفاوت‌های ظاهری، در ماندگاری و پوشش هم با سایر انواع رنگ‌های اکریلیک متفاوت هستن. اکریلیک براق، قابلیت پوشش‌دهی و طول عمر بالاتری داره و کاملاً قابل شستشو هستش. در حالی که اکریلیک مات رو نمی‌شه به راحتی شست.به خاطر مجموعه‌ی این ویژگی‌ها هست که اکریلیک براق، مناسب‌ترین رنگ اکریلیک برای کاربردهای ساختمانی محسوب می‌‌شه.

ویژگی ها

  • ظاهرشون شفاف و متفاوت هستش.
  • خاصیت ضد قارچ و باکتری دارن.
  • چسبندگی بالا و قلم‌خوری مناسب این رنگ‌ها هم قابل ملاحظه ا‌ست.
  • می‌شه این رنگ‌ها رو با قلم‌مو، پیستوله، غلطک، اسپری ایرلس و … اجرا کرد.
  • تاریخ انقضای رنگ‌های اکریلیک براق، چیزی در حدود 2 سال هست. امّا بهترین زمان مصرف، تا ۳۰ ماه بعد از تاریخ تولید گزارش شده.

 راهکار دیگه‌ای هم برای براق کردن سطح رنگ‌های اکریلیک وجود داره! می‌شه از مدیوم‌ها کمک گرفت. مدیوم‌ها می‌تونن رنگ‌های اکریلیک ما رو براق، مات، رقیق و یا غلیظ کنن و کشش سطحی رنگ رو بهبود ببخشن. این مواد پیگمنت ندارن و شیری رنگ هستن امّا بعد از خشک شدن بی‌رنگ می‌شن. پس نگران تغییر رنگ ساخته شده‌ نباشین.

می‌شه بعد از اتمام کار، از پوششی نهایی استفاده کرد تا سطحمون براق‌تر از قبل بشه. به این صورت که با استفاده از لاک‌ اکریلیک‌های براق‌کننده که پوششی از رزین‌های اکریلیک هستن، نه تنها رنگ سطح رو تثبیت کنیم و به حفظ خواص اون کمک کنیم، بلکه از اون در مقابل رطوبت و آلودگی‌ها محافظت کنیم و همزمان، براق شدن و زنده‌تر شدن رنگ‌ها حاصل بشه. این لاک‌ها در دو نوع براق و نیم‌مات تولید می‌شن.

کافیه لاک رو با مقدار مناسبی از آب، که در دستورالعمل گفته شده. مخلوط کنین و به کمک قلم‌مو، غلطک یا پیستوله روی دیوار اجرا می‌شه. اینم یادمون هست که مثل همیشه شرط اوّل، تمیز بودن سطح و عدم وجود هر گونه آلودگی و گرد و غبار هستش.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!