رنگ ساختمانی ضد حریق چیست؟

رنگ ساختمانی ضد حریق چیست؟بهتر است بدانید، این نوع رنگ بر روی مصالح قابل اشتعال استفاده می شود. در واقع این نوع پوشش در زمان اشتعال از پیشروی سطحی شعله جلوگیری کرده. و زمان اشتعال سطح محافظت را به تاخیر می اندازد. رنگ ساختمانی ضد حریق دارای ترکیبات شیمیایی مختلفی است. معمولاً در این نوع رنگ از چهار نوع ترکیب مختلف استفاده می شود که عبارتند از: عامل آب زدایی، عامل اسفنجی کننده، عامل تولید گاز و رزین و ترکیب پلی هیدریک برای تولید کربن در حین حریق.

این نوع رنگ زمانی که در معرض حریق قرار بگیرد، به دلیل انجام یکسری واکنش های شیمیایی قادر است. گازهای خنک کننده ای را آزاد کند. از اینرو حجم آن به طور قابل توجهی زیاد شده و با آتش مقابله می کند. این رنگ ها، قادرند از سازه های بتنی و فولادی تا ۲ ساعت در مقابل حریق محافظت کنند.

از ویژگی های بارز این نوع رنگ می توان به شروع واکنش پس از رسیدن .دمای محیط به ۲۰۰ – ۲۲۰ درجه سانتی گراد اشاره کرد. همچنین این رنگ ضد حریق بر پایه رزین اکریلیک تولید شده است. این رنگ در زمان حریق نوعی گاز ازت ایجاد می کند که باعث سرد شدن سازه می شود.

رنگ ساختمانی ضد حریق در کجاها کاربرد دارد؟

بهتر است بدانید از این نوع رنگ ساختمانی می توان به راحتی بر روی تمام سطوح چوبی، فلزی، کابل ها و … استفاده کرد. در واقع این رنگ را می توان بر روی اجزا و تجهیزات مختلف ساختمانی به کاربر برد. از رنگ ساختمانی ضد حریق به آسانی می توان در محیط های داخلی استفاده کرد. همچنین این نوع رنگ ها در سازه هایی که ایمنی و بهداشت در آن ها دارای اهمیت است، به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. از دیگر سازه هایی که استفاده از این نوع رنگ در آن ها کاربرد بالایی دارد، سازه هایی هستند که بار مرده آنها بالا است. در واقع از این نوع رنگ برای محافظت سازه های فلزی کارخانجات، منازل، تاسیسات پتروشیمی، نفت و گاز در مقابل آتش سوزی استفاده می شود.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!