رنگ مناسب برای رنگ کردن حمام

رنگ مناسب برای رنگ کردن حمام :حمام ها، مکان های مرطوبی هستند که می توانند محل رشد کپک ها و کپک ها باشند. سطوح رنگ شده مرطوب نیز می توانند مستعد پوسته شدن و خرد شدن باشند – به خصوص اگر دیوارها به درستی آماده سازی و نگهداری نشده باشند.

هنگام تصمیم گیری برای خرید رنگ حمام، باید چندین فاکتور را در نظر بگیرید:

تهویه: چه اتاق حمام یا دوش تهویه مناسبی داشته باشد یا نه (دارای یک پنکه حمام و/یا پنجره هایی که باز می شوند).

کپک: اگر حمام در گذشته مشکلاتی با کپک یا کپک داشته است (یا داشته است).

سلامت و محیط زیست: رنگ‌های لاتکس با بو و بدون VOC نه تنها بادوام هستند، بلکه در هنگام خیس شدن، استنشاق آنها نیز ایمن‌تر است.

حمام‌ها مکان‌های مرطوبی هستند و هر چقدر هم که سعی کنید آب به دیوارها نپاشد، در نهایت تمام دیوارهای حمام خیس خواهد شد. اگر به مغازه رنگ فروشی بروید و از مغازه‌دار بخواهید که رنگ مناسب حمام به شما بدهد، او رنگی به شما پیشنهاد می‌دهد که هم ضد کپک و هم ضد رطوبت باشد.

حتی اگر نمی‌خواهید که رنگ مخصوص حمام بخرید، حتما روی خرید رنگ با کیفیت‌تر هزینه کنید. رنگ سقف حمام را می‌توانید رنگ روغنی براق یا نیمه براق بزنید. این مناطق که کمتر رطوبت به آن‌ها می‌خورد را با رنگ‌های جلادهنده و براق رنگ کنید. استفاده از رنگ مات برای دیوار و سقف حمام توصیه نمی‌شود. به طور کلی رنگ مات پوشش‌دهی رنگ روغنی را ندارد و رد دستمال روی آن باقی می‌ماند، به همین خاطر برای سقف اتاق و مناطق خشک استفاده می‌شود. اما بهتر است برای سرویس‌های بهداشتی و حمام از رنگ‌های نیمه‌براق استفاده کنیم، چون هم قابل‌شست‌وشو هستند و هم بیش از حد براق نیستند.

رنگ آمیزی دیوار ها

برای رنگ‌آمیزی دیوار هم می‌توانید از قلم‌مو و هم از غلتک استفاده کنید. در هنگام رنگ‌آمیزی با برس، قلم‌مو را نسبتاً خشک نگه دارید تا از چکه کردن آن جلوگیری شود. برای نقاشی با غلتک نیز، آن را داخل سینی رنگ فرو کرده و از بالا به پایین روی دیوار بکشید. سعی کنید که غلتک از رنگ غوطه‌ور باشد و در این کار دست و دلبازی به خرج دهید. رنگ‌آمیزی حمام را از سقف شروع کنید و سپس به دیوارها برسید.

رنگ‌آمیزی گوشه دیوارها

برای زاویه‌ها و گوشه دیوارها از یک قلموی زاویه‌دار استفاده کنید و آن را داخل کنج‌ها بکشید و در حدود ۱-۲ سانتی‌متر از لبه دیوار به داخل را نقاشی کنید. مواظب باشید که رنگ از دیوارها بیرون نزند. می‌توانید ابتدا با قلم‌مو دیوارها را رنگ کنید و سپس برای تمیزتر شدن کار، روی آن را غلتک بکشید تا به صورت یکنواخت پخش شود.

حدودا دو ساعت صبر کنید تا رنگ اولیه خشک شود. در روزهای سرد و مرطوب، خشک شدن رنگ مدت زمان بیشتری طول می‌کشد. سپس مجددا روند نقاشی قبلی را تکرار کنید و یک دست دیگر روی دیوارها را رنگ پلاستیک یا رنگ نیمه براق بزنید. برای یکنواخت پوشاندن سطح دیوار، اولین روکش را در یک جهت یا از شمال به جنوب و دومین مرحله رنگ‌آمیزی را در جهت دیگر یا از شرق به غرب اعمال کنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!