خانه > وبلاگ > انواع رنگ > مشکل پوسته شدن رنگ پلاستیک

مشکل پوسته شدن رنگ پلاستیک

مشکل پوسته شدن رنگ پلاستیک:از دست رفتن چسبندگی میان رنگ و سطح دیوار به بروز حباب منجر می شود. رطوبت، گرما یا ترکیب هردو چسبندگی رنگ را از بین می برد. اگر سطح حباب دار تعمیر نشود پوسته می دهد. بنابراین در صورت ایجاد حباب نه تنها باید آن مشکل را حل کنید بلکه دلیل اصلی را از بین ببرید. اصلی ترین دلایل ایجاد حباب عبارت اند از:

  • وجود رطوبت زیاد
  • رنگ کردن سطح کثیف، داغ یا خیس
  • رنگ آمیزی در معرض نور مستقیم خورشید
  • اماده نکردن سطح
  • استفاده از رنگ روغنی روی رنگ لاتکس

ترک خوردگی

ترک رنگ به دلایل مختلف ایجاد می شود. برای مثال، ترک های عمیق از تعداد زیاد لایه های زیرین و رنگ آمیزی پشت هم ایجاد می شود. از سوی دیگر، رنگ آمیزی رگه ای نشان دهنده ارزان بودن، رقیق بودن و از بین رفتن چسبندگی آن است.مشکلات شدیدتر مانند ترک های سوسماری زمانی ایجاد می شود.که بدون خشک شدن رنگ های پیشین سطح دوباره و سه باره رنگ شده است.

گرچه ترک ها ابتدا کم هستند اما به تدریج افزایش یافته و پوسته می دهند. دلایل دیگر ترک خوردگی عبارت اند از:

  • خشک کردن سریع رنگ
  • رنگ های کنه منبسط نشده
  • اماده نکردن درست دیوار مانن بتونه کاری

راه های پیشگیری از این مشکلات

خوشبختانه راه هایی وجود دارد. که می توان احتمال ترک برداشتن رنگ را کاهش داد. برای مثال، پیش از رنگ آمیزی باید سطح را تمیز و خشک کنید. همچنین باید از رنگ آمیزی در شرایط داغ و مرطوب پیشگیری کنید. نصب تهویه و هواکش رطوبت را کاهش می دهد.

تعمیر مشکلات سطح رنگ شده

تعمیر دیواری که رنگ آن پوسته یا حباب بوجود امده می تواند پردردسر باشد.مخصوصا اگر مشکل اصلی ساختاری باشد.اگر حباب در رنگ روی دیوار باشد به دلیل فرار رطوبت از سطح است. برای حل این مشکل باید با یک کاردک یا برس سیمی تمام لایه های رنگی روی سطح را بتراشید.  همچنین باید سطح را به خوبی سنباده بزنید. این فرایند روی سطح پستی و بلندی و زبری ایجاد می کند که رنگ را به سطح بهتر می چسباند.پس از سنباده باید در سطوح خالی بتونه زد. و بعد رنگ زد.

اگر دیوار دچار پوسته یا حباب شد باید با کارد رنگ را پاک کرد سپس بتونه بزنیم و رنگ امیزی رو اغاز کنیم.

ترک یا پوسته شدن رنگ می تواند آزاردهنده و نگران کننده باشد. مخصوصا پس از اینکه ساعت ها برای رنگ آمیزی آن زمان صرف کردید.خوشبختانه می توان از چنین مشکلاتی اجتناب کرد. و در صورت رخ دادن آن را تعمیر نمود. اگر هنوز هم نمی دانید چه کار کنید یا در این باره سوال دارید می توانید از یک نقاش حرفه ای سوال کنید.

مطالب دیگر: روش اجرای پلی اورتان

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!