پاک کردن رنگ مولتی کالر

 پاک کردن رنگ مولتی کالر:رنگ مولتی کالر یکی از رنگ هایی است که در نقاشی ساختمان در داخل منازل کاربرد زیادی ندارد و معمولا از این رنگ در مکان های عمومی استفاده میشود دلیل آن هم به قابلیت های این رنگ برمیگردد یکی بخاطر اینکه این رنگ جاذب گرد و غبار است و دو اینکه قابل شست و شو نیست به همین خاطر در داخل منازل زیاد کاربردی ندارد.

البته این نکته را هم باید ذکر کنیم که رنگ مولتی دارای نوع های مخصوصی است که قابل شست و شو نیز میباشد. اگر که شما برای منزل خود از این رنگ استفاده کرده باشید و حال سعی داشته باشید با پاک کردن رنگ مولتی کالر از دیوار رنگ جدیدی را استفاده کنید. باید بگوییم که این کار سخت و پرهزینه ای است اما با دانستن توصیه هایی میتوانید این کار را راحت تر انجام دهید.

مراحل پاک کردن رنگ مولتی کالر

۱- سطح را تمیز کنید

در اولین گام برای پاک سازی رنگ مولتی کالر باید سطح مورد نظرتان را خوب پاک کنید و سعی کنید این کار را با کمک یک پاک کننده انجام دهید. البته در این مرحله باید به یک نکته مهم توجه کنید. آن این که اگر که سطح از نوع دیوار های از پیش ساخته شده است .از مواد شیمیایی استفاده نکنید و سعی کنید که سطح را سنباده بزنید.

۲- لبه ها را چسب کاری کنید

در ناحیه ای که قصد دارید رنگ آن را پاک کنید سعی کنید که لبه ها را چسب کاری کنید اینگونه به نقاط دیگر دیوار آسیبی وارد نمیشود، نواحی که زیر چسب میروند نیاز به سنباده زنی ندارند.

۳- سطح مورد نظر را سنباده بزنید

سنباده زنی یکی از مراحل مهم در پاک کردن مولتی کالر میباشد. مراحل سنباده زنی به این گونه است. که اول سعی کنید. با یک سمباده کاغذی سطح را بسابید پس از آن از یک سنباده متوسط استفاده کنید. و دوباره عمل سنباده زنی را تکرار کنید و در نهایت دوباره این عمل را با یک سمباده ریز انجام دهید.

دو نکته مهم در مورد این مرحله وجود دارد یک اگر که از سمباده های دستی استفاده میکند سعی کنید عمل سمبادی زنی را به صورت افقی و عمودی انجام دهید تا سطح مورد نظر یکدست شود. دو اگر که از دستگاه استفاده میکنید به صورت مدور این کار را انجام دهید و نکته آخر اینکه در مرحله سمباده زنی به جنس سطح دقت کنید برای دیوار های چوبی اسفنج های مخصوص استفاده کنید تا بر روی سطح خط و خش نیوفتد.

۴- از پاک کننده رنگ استفاده کنید

در این مرحله از پاک کننده هایی استفاده کنید که به سطح زیرین رنگ آسیب نزند. پاک کننده را داخل اسپری ریخته و به سطح اسپری کنید. پس از گذشت چند دقیقه با دستمالی تمیز سطح را پاک کنید تا آخرین تکه های رنگ مولتی کالر نیز پاک شود همچنین میتوانید از کاردک برای این کار هم استفاده کنید. توجه داشته باشید که در زمان کار با مواد پاک کننده مراقب باشید تا پوستتان با آن تماس نداشته باشد.

۵- ترمیم دیوارها آخرین مرحله

پس از انجام دادن مراحل بالا ممکن است که عیوب یا ترک هایی را روی دیوار مشاهده کنید. که این عمر طبیعی است در صورت مشاهده این عیوب سعی کنید. با بتونه و گچ نقاط آسیب دیده را ترمیم کنید. تا اینگونه دیوار ترمیم شود.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!