مراحل آماده سازی نقاشی ساختمان

مراحل آماده سازی نقاشی ساختمان:در صورتی که سطح را خوب بتونه و آماده نکنید، لکه‌های رنگ زیرین مشخص می‌شود. اگر خوب چسب نزنید خطوط یکدست رنگ ایجاد نمی‌شود. اگر می‌خواهید نقاشی ساختمان را خوب به اتمام برسانید قبل از شروع نقاشی ساختمان این ۷ کار را انجام دهید.

۱٫ بتونه کاری حفره‌ها

با رنگ کردن دیوار حتی کوچک‌ترین نقص‌ها هم پیدا می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل باید اول سطح را بتونه کنید. بعد از بتونه کردن خوب سطح را سنباده بکشید تا یکدست شود. سپس با دستمال نمدار گرد و خاک سطح را تمیز کنید، وگرنه این ذرات روی سطح رنگ شده پیدا می‌شوند.

۲٫ تمیز کردن دیوار

از آنجایی که لابد دوست دارید سریع خانه را رنگ کنید پس شاید یادتان برود دیوارها را تمیز کنید.در صورتی که گرد خاک خوب تمیر نکنید.روی سطح رنگ شده پیدا خواهد بود. پس اول با جاروبرقی گردوخاک روی دیوار یا پرزهای چسبیده به آن را تمیز کنید. ابزار و سقف را فراموش نکنید. بعد با دستمال نمدار سطح را تمیز کنید. یادتان باشد باید صبر کنید تا سطح خشک شود و بعد نقاشی را شروع کنید.

۳٫ استفاده از چسب نقاشی

چسب نقاشی بهترین دوست شماست، مگر این که شما یک نقاشی حرفه‌ای باشید. با چسب می‌توانید ابزار، کف یا سطوحی را که نمی‌خواهید رنگ شوند را بپوشانید. با این کار دیگر نگران دقت نظر خود و ایجاد خط صاف نیستید چون چسب کار خودش را می‌کند. بعد از کار وقتی هنوز رنگ خیس است آن را بکنید تا رنگ به همراه آن کنده نشود.

۴٫ شروع نقاشی ساختمان با پرایمر

پرایمر فقط برای تغییر رنگ از تیره به روشن استفاده نمی‌شود بلکه در هر شرایطی می‌تواند نقص و ناهمواری‌ها را بپوشاند. به علاوه، اگر سطحی صاف یا براق را رنگ می‌کنید، مثل کابینت آشپزخانه، پرایمر می‌تواند سطح یکدستی را ایجاد کند.

۵٫ درزگیری

اگر بین ابزار و دیوار شکاف واضحی می‌بینید می‌توانید آن را درزگیری کنید.بعد از این که سطح خشک شد. و آن را رنگ کردید یک سطح یکدست ایجاد شده. که هیچگونه درز و شکافی ندارد. 

اگر نمی‌توانید تمام اثاثیه اتاق را بردارید پس آنها را وسط اتاق جمع کنید و با پلاستیک بپوشانید. یادتان باشد که باید فرش‌ها را هم جمع کنید. به طور کلی هر چیزی که ممکن است لکه شود را از سر راه بردارید.

ما در اینجا ۷ نکته را به شما معرفی کردیم تا پیش از شروع نقاشی ساختمان آنها را انجام دهید. در صورتی که برای نقاشی ساختمان به کمک نیاز دارید از خدمات رنگ آسا استفاده کنید. 

مطالب دیگر:شیوه ساخت رنگ های ساختمانی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!