بهترین روش رنگ آمیزی ساختمان

بهترین روش رنگ آمیزی ساختمان

بهترین روش رنگ آمیزی ساختمان :غلطک ابزاری حرفه‌ای، سریع و راحت برای رنگ آمیزی ساختمان است. این وسیله به کاربر امکان نقاشی یکنواخت بر روی دیوارها را می‌دهد و نه تنها در ظاهر، بلکه در طول عمر و مقاومت رنگ در برابر عوامل خارجی نیز تاثیر می‌گذارد. به طور کلی، رنگ آمیزی ساختمان با غلطک کیفیت نقاشی دیوارها را بهبود می‌بخشد، مصرف رنگ را کاهش می‌دهد و حداکثر راحتی را برای افراد به ارمغان می‌آورد. 

ما پیشنهاد می‌کنیم بهترین غلطک بازار را خریداری کنید. یک غلطک خوب باید دارای پُرزهای طبیعی (نه مصنوعی) باشد. پرزهای بلند برای رنگ اکریلیک و رنگ پلاستیک و پرزهای کوتاه برای رنگ روغن مناسب هستند.

یک میله مخصوص غلطک نقاشی به کاربر کمک می‌کند تا به سقف و بالاترین قسمت دیوارها دسترسی داشته باشد. همچنین، برای مناطق بزرگتر استفاده از سینی رنگ کاری معمول است. برخی از نقاشان ترجیح می‌دهند از سطل‌های پنج گالنی با حدود یک قوطی رنگ به همراه سینی رنگ استفاده کنند. سینی رنگ ابزار مفیدی است که به شما امکان می‌دهد از رنگ به اندازه مناسبی استفاده کنید.

بعد از انتخاب وسایل مناسب، مراحل رنگ آمیزی ساختمان با غلطک به شرح زیر هستند:

وسایل مورد نیاز:

  • رنگ
  • غلطک پرزدار
  • آب
  • سینی رنگ

آموزش رنگ آمیزی

استفاده از غلطک یک محدودیت عمده دارد! نمی‌توان از این وسیله برای گوشه‌ها و یا رنگ آمیزی تزیینات سقف استفاده کرد. بنابراین، مرحله اول کار را باید با استفاده از قلموی نقاشی و رنگ آمیزی گوشه‌های دیوار و نقاط تزیینی سقف محدود کرد. می‌توانید برای افزایش کیفیت کار، به اندازه حداقل ۱۰ سانتی‌متر از گوشه دیوارها و ۱۰ سانتی‌متر از زیر سقف را با قلمو رنگ آمیزی کنید.

برای آماده سازی جهت رنگ آمیزی ساختمان با غلطک، لازم است نخست غلطک با آب مرطوب شود. سپس به اندازه سه سانتی‌متر رنگ را در سینی بریزید. مطمئن شوید سینی رنگ روی یک سطح صاف قرار دارد. غلتک را در درون رنگ به اندازه چهار تا پنج بار بچرخانید تا کاملاً یکدست شود. از تجمع زیاد رنگ روی پرزهای غلطک جلوگیری کنید، نباید رنگ از روی غلطک بعد از برداشته شدن چکه کند. این باعث هدر رفتن رنگ و کثیف شدن سطح کار دیوار می‌شود

در مرحله بعد، غلطک را کاملاً آغشته به رنگ کنید با استفاده از حرکت‌‌های W شکل (زیگزاگی)، سطح دیوارها را رنگ آمیزی کنید. غلطک را چندین بار از بالا به پایین و از پایین به بالا بکشید تا تمام سطوح به صورت یکنواخت رنگ آمیزی شوند. به غلطک فشار وارد نکنید و روند حرکتی یکنواختی را پیش بگیرید. لازم است خیلی آرام و با یک سرعت مشخص غلطک را روی دیوار به اصطلاح «سُر» دهید.

غلتک را مجدداً رنگ آمیزی کنید و رنگ را به صورت زیگزاگی بر روی دیوار پخش کنید تا تمام سطح به یک ظاهر یکنواخت برسد. در صورت نیاز و با استفاده از همین روش، لایه دوم رنگ را روی لایه اول اجرا کنید.

روش ایده‌آل برای رنگ آمیزی ساختمان با غلطک، استفاده از تکنیک W است. این روش به تمیزترین و حرفه‌ای‌ترین نما را با کمترین زمان ارائه می‌دهد. در حالی که رنگ آمیزی در خانه هنوز هم برای خیلی افراد کاری وقت‌گیر است، داشتن ابزار و دانش مناسب تأثیر بسزایی در وقت و انرژی افراد می‌گذارد

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!