خانه > وبلاگ > انواع رنگ > نحوه کار با رنگ آکریلیک

نحوه کار با رنگ آکریلیک

نحوه کار با رنگ آکریلیک:حلال ها دو نوع هستن. یا پایه روغنی دارن مثل تینر و یا پایه آبی دارن مثل آب شهری.از طرفی، رنگ ها هم بر اساس ترکیبات سازنده شون با یکی از این دوتا حلال بکار میرن. از این بین دو، رنگ اکریلیک پایه آبی داره و حلالش هم باید پایه آبی داشته باشه. خب طبیعیه که آب شهری مقرون به صرفه ترین حلال برای اونه و همه جا پیدا میشه.

نحوه ترکیب رنگ اکریلیک با آب

غلظت زیاد رنگ برای بعضی از محل ها کاربردی نداره و فقط باعث هدر رفت مصالح میشه. از طرفی هم غلظت کم باعث میشه رنگ به محل، نچسبه و به راحتی اجرا نشه. البته در بعضی موارد میشه از روان کننده رنگ اکریلیک هم استفاده کرد.

معمولا نسبت ها بسته به محلی که رنگ زده میشه متفاوته. ولی برای دیوارهای داخلی که گچ دارن از نسبت چهار به یک استفاده میکنن. یعنی به ازای هر چهار کیلو رنگ اکریلیک، یه کیلو آب اضافه میشه. این نسبت برای دیوارهای سیمانی بیشتره و از آب بیشتر استفاده میکنن.

وسایل مناسب برای رنگ آمیزی چیه؟

رنگ آمیزی ساختمان به دو صورت دستی و مکانیکی انجام میشه. وسایل این دو روش رو در ادامه مینویسم.

۱. رنگ آمیزی ساختمان به روش دستی

روش دستی با دو وسیله انجام میشه. یکی قلمو که بهش چرتکه نقاشی هم میگن و دیگری غلطک مخصوص رنگ اکریلیک.

از قلمو بیشتر برای محل هایی استفاده میشه که غلطک امکان رنگ کردن اونها رو نداره. همچنین اگه به جای غلطک استفاده بشه، امکان این که رنگ کاری بطور نامنظم انجام بشه خیلی زیاده و همپوشانی ها خوب انجام نمیشن.

غلطک مخصوص رنگ اکریلیک، غلطک پرز بلند هست که رنگ زیادی رو در خودش جای میده و برای سطح های ناهموار مناسبه. این نوع غلطک ها، برای رنگ های پلاستیک هم مناسب هستن.

۲.  روش مکانیکی برای رنگ آمیزی ساختمان

این روش توسط پمپ هوا و پیستوله انجام میشه. در این روش، پمپ هوا با فشار، رنگ رو در محل مورد نظر به کمک پیستوله میپاشه. غلظت رنگ به روش دستی باعث میشه رنگ به درستی نپاشه و باید از غلظت کمتری استفاده کرد.

مطالب دیگر: نقاشی ساختمان با رنگ آکریلیک

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!