پتینه کاری نقاشی ساختمان

پتینه کاری نقاشی ساختمان :استفاده از روکش های پارچه ایی به جای برس رنگ، بافتی را روی دیوار ایجاد می کند که گرمای لذت بخشی را به محیط خانه و یا دفترکار می بخشند. این تکنیک یکی از روش های پتینه کاری ساختمان است. چرا که در پتینه کاری روی دیوار یک عنصر خارجی را به فضای داخلی اضافه می کنید.

این تکنیک یکی از روش هایی است که نقاشان برای نقاشی ساختمان از آن استفاده می کنند تا بتوانند دیوار ساده اتاق یا منزل شما را به موجودی با روح و جان تبدیل کنند.

استفاده از پتینه کاری ساختمان که عموما روی دیوارها انجام می شود به این ترتیبی که در ادامه توضیح میدهیم، بودجه ی زیادی نیاز ندارد و هر فردی که به این تکنیک علاقمند باشد می تواند از آن بهره مند شود.

مراحل پتینه کاری ساختمان

کف و هر اثاثیه بزرگی (مانند کاناپه ها) را که نمی توان از اتاق بیرون برد را با پارچه های پلاستیکی بپوشانید تا بتوانید بدون وجود هر گونه جسم خارجی آزاردهنده به پتینه کاری ساختمان خود بپردازید.

برای آماده سازی رنگ پایه، رنگ را داخل سینی بریزید. توصیه می کنیم که برای رنگ آمیزی پایه از رنگ لاتکس استفاده نمایید. چرا که کار با این نوع رنگ و تمیزکاری آن ساده تر است.

این رنگ می تواند کمک کند که پایه ایی صاف روی دیوار برای زیر الگوی پتینه کاری ساختمان روی دیوار ما ایجاد نماید.

رنگ پایه لاتکس معمولاً سایه روشن‌تری دارد، بنابراین رنگ لعابی که با پارچه روی آن رول می‌شود، در بالای پوشش پایه خودنمایی می‌کند.

رنگ لعاب مورد استفاده را با پارچه مخلوط کنید. برای تهیه از یک سطل رنگ جداگانه استفاده کنید و رنگ لاتکس را با لعابی که بر پایه آب است مخلوط کنید. لعاب ظاهری نرم به دیوار می بخشد و براقیت می بخشد.

رنگ پایه لاتکس را روی دیوارها بغلتانید و دیوارها را کاملاً بپوشانید. قبل از اضافه کردن لعاب کهنه، اجازه دهید ۲۴ ساعت خشک شود.

رنگ لعاب را به پارچه بمالید.
پارچه را کمی با آب مرطوب کنید و سپس آن را در لعاب فرو کنید. پارچه را روی دیوار بکشید و یک الگو درست کنید. با پارچه دیگری به داخل برگردید تا رنگ اضافی را پاک کنید تا الگوی تغییر کند. آزمایش کنید.

اجازه دهید رنگ لعاب خشک شود.

غلطک ها و برس ها را بشویید، پارچه های قطره ای را بردارید، و مبلمان را به اتاق تازه رنگ آمیزی شده برگردانید

نکاتی درباره پتینه کاری ساختمان

برخی از نقاشان کار با پارچه را دشوار می دانند. برخی از فروشگاه‌های رنگ، روکش غلتکی رنگ را ارائه می‌دهند که پارچه‌ای به آن متصل است تا آسان‌تر جلوه پارچه‌ای را به دست آورید. اگر از نتایج اولین تلاش خود برای نقاشی پارچه ای ناراضی هستید، روی دیوار را با رنگ لاتکس رنگ کنید و دوباره امتحان کنید.
تکنیک های مختلفی برای رنگ آمیزی دیوار و افزودن پوشش های مصنوعی وجود دارد. قبل از اینکه متعهد به نقاشی پتینه کاری ساختمان دیواری شوید، روی کاغذ آزمایش کنید تا ببینید کدام تکنیک را ترجیح می دهید.

پارچه های مختلف جلوه های متفاوتی ایجاد خواهند کرد. برای تست الگوها و انتخاب الگوهای مورد علاقه خود، یک پارچه تر، یک اسفنج، یا حتی کرفس را امتحان کنید.

قبل از انتخاب رنگ نهایی اتاق خود، رنگ های مختلف را آزمایش کنید. مجلات طراحی داخلی را مطالعه کنید تا انواع مختلف رنگ های پارچه ای و روکش های مصنوعی را درک کنید و همه احتمالات طراحی را در نظر بگیرید. برخی از فروشگاه های رنگ دارای رنگ و لعاب در رنگ های تکمیلی هستند که توسط طراحان برای این تکنیک انتخاب شده است.

لعاب رنگ به سرعت خشک می شود، که می تواند مشکلاتی را در حین استفاده ایجاد کند، زیرا لعاب مرطوب روی لعاب خشک ظاهر نامناسبی ایجاد می کند. یک محصول رنگ افزایش دهنده لعاب برای کمک به حل مشکل موجود است. اکستندر که با لعاب مخلوط می شود زمان خشک شدن را تا حدود ۱۰ دقیقه کاهش می دهد.
هنگام انتخاب رنگ رنگ، رنگ مبلمان و هر قطعه دکوری کلیدی در اتاق را در نظر بگیرید. رنگ های خاص می توانند مبلمان را به شیوه ای جالب برجسته کنند

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!