خانه > وبلاگ > انواع رنگ > اجرای نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

اجرای نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

اجرای نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک:پرمصرف ترین و ارزانترین جنس رنگ برای نقاشی ساختمان رنگ پلاستیک میباشد. با توجه به قیمت پایین رنگ پلاستیک و سادگی در رنگ کردن ساختمان با آن، رنگ پلاستیک به پرکاربردترین جنس رنگ تبدیل شده است. ماده اصلی تشکیل دهنده رنگ پلاستیک لاتکس ( Latex ) می باشد و در دو نوع تمام پلاستیک و نیم پلاستیک تولید می شود.

نوع تمام پلاستیک قابلیت شستشو را دارا می باشد. ولی تجربه نشان داده که این ادعا صرفاً تبلیغاتی است و کلاً رنگ پلاستیک قابلیت شستشو ۱۰۰ درصد را ندارند. تنها رنگ روغن و رنگ اکریلیک دارای قابلیت شستشو هستند. رنگ پلاستیک استاندارد در مقابل آب مقاوم است ( اما قابل شستشو نیست ).

مزایای

  • عدم نیاز به اماده کردن سطح قبل از نقاشی
  • مواد سمی را انتشار نمی دهد
  • سریع خشک می شود
  • با آب به اسانی تمیز می شود
  • در تمام سطوح مورد استفاده قرار می گیرد
  • ماندگاری بالا و مقاوم
  • مقاوم در برابر نور آفتاب

هزینه پایین، سرعت اجرای بالا ، بدون بو بودن از مزایای اصلی نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک است. رنگ پلاستیک اگر در نقاشی ساختمان بوسیله قلم مو اجرا شود رد قلم ( رش ) از خود به جا میگذارد که قاعدتاً جلوه زیبایی ندارد و پس از نورپردازی داخلی ساختمان این عیب دوچندان به چشم می آید. از این رو برای نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک بهتر است از غلطک یا پیستوله ( اسپری ) استفاده شود.

نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک اگر بر روی سطح تازه گچکاری شده ( اصطلاحاً گچ تازه ) مورد استفاده قرارگیرد نیاز به بتونه کشی برای زیر سازی ندارد. بر خلاف رنگ روغن و رنگ اکریلیک که نیاز به بتونه کشی دارد.البته در صورتی که از کناف سقف استفاده شود پیش از نقاشی ساختمان باید بتونه کاری دقیق و اصولی انجام شود.

عموماً در منازل از رنگ پلاستیک برای رنگ کردن سقف استفاده می شود. زیرا علاوه بر کاهش هزینه ، به واسطه عبور راحت گرما و رطوبت هوا از رنگ پلاستیک این نوع رنگ برای سقف مناسب تر از رنگ روغنی می باشد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!