راهنمای رنگ آمیزی دیوارهای خارجی

راهنمای رنگ آمیزی دیوارهای خارجی: در حالی که رنگ آمیزی دیوار همیشه به همین روش انجام می شود، هنگام کار در خارج از منزل باید اقدامات احتیاطی انجام داد. در واقع، دیوارهای بیرونی در معرض خطرات آب و هوایی زیادی قرار دارند. بنابراین هنگام رنگ آمیزی دیوار بیرونی، استفاده از روش صحیح ضروری است.

انتخاب رنگ مناسب دیوار بیرونی

اولین قدم انتخاب رنگ مناسب خواهد بود. در واقع، هر سازه بیرونی در معرض رطوبت و همچنین آلودگی و باد است. بنابراین، رنگ بیرونی شما باید به خصوص سخت باشد!

بنابراین، ابتدا باید یک رنگ مخصوص فضای باز را انتخاب کنید. این انتخاب همچنین به تأثیر مورد نظر بر روی دیوارها بستگی دارد.

از رنگ اکریلیک برای جلوه های معاصر استفاده می شود، به شرطی که دیوار کاملا صاف باشد. برای یک جلوه سنتی به جای آن از رنگ بافتی استفاده کنید که برای دیواری با سطح ناهموار ایده آل است.

روش صحیح رنگ آمیزی دیوار بیرونی

هنگامی که می دانید با کدام رنگ بیرونی کار می کنید، وقت آن است که یک روش دقیق را دنبال کنید تا مطمئن شوید که این دیوارهای خارجی را با موفقیت رنگ آمیزی می کنید.

آماده سازی دیوار

رنگ آمیزی دیوار بیرونی قبل از هر چیز مستلزم این است. که شما به طور فعال دیوار را آماده کنید. سطح باید تمیز، صاف و صاف باشد تا از چسبندگی کامل رنگ بیرونی شما اطمینان حاصل شود.

آماده سازی الزاماً مراحل زیر را طی می کند:

  • تمیز کردن دیوار : به طور ایده آل از یک پاک کننده فشار قوی استفاده کنید، مگر اینکه دیوار شکننده باشد.
  • پاکسازی : اگر رنگ قدیمی روی دیوار بیرونی در حال فرو ریختن است، لازم است آن را به طور کامل پاک کنید. برای این کار از یک برس سیمی روی تمام سطح استفاده کنید. همچنین باید هر گونه اثری از کپک یا قارچ را پاک کنید.
  • تعمیر دیوار : اگر دیوار بیرونی که روی آن کار می کنید دارای ترک یا سوراخ است، باید آنها را با پوشش خارجی یا سیمان زودگیر پر کنید. پس از خشک شدن گچ، به یاد داشته باشید که سطح را سنباده بزنید تا دیوار صاف شود و سپس گرد و غبار آن را پاک کنید.
  • محافظت از نمای بیرونی : نقاشی دیوار بیرونی اغلب یک کار نامرتب است. بنابراین، به محافظت از تمام عناصری که نباید رنگ آمیزی شوند، مانند پنجره ها یا درها فکر کنید. برای این کار نوار بزنید. همچنین می توانید برای جلوگیری از کثیف شدن کفپوش بیرونی یا آسیب رساندن به گیاهان، یک برزنت روی زمین قرار دهید.

حالا بیایید شروع به نقاشی کنیم

پس از خشک شدن کامل لایه زیرین، در نهایت می توانید شروع به کار روی رنگ بیرونی کنید. برای نتیجه ای بی عیب و نقص، بهتر است دو لایه رنگ بزنید، در حالی که همیشه زمان خشک شدن را رعایت کنید.

همیشه از بالا به پایین کار کنید و مساحتی حدود ۱ متر مربع را بپوشانید که با هم همپوشانی خواهید داشت.

برای جلوگیری از آثار قابل مشاهده هنگام خشک کردن، سعی کنید هر طرف دیوار بیرونی را یکباره رنگ کنید. به همین ترتیب، زمانی که هوا خیلی آفتابی است از نقاشی کردن خودداری کنید. رنگ آمیزی در اوایل صبح یا در پایان روز بهترین زمان برای رنگ آمیزی است. تا رنگ زمان مناسبی برای خشک شدن داشته باشد.

مطالب دیگر:

نحوه رنگ آمیزی چوب

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!