راهنمای رنگ آمیزی کاشی ها

راهنمای رنگ آمیزی کاشی ها :کاشی و سرامیک ظاهر و زیبایی خاصی دارد اما از یک طرف لکه ها و تغییر رنگ را در طول زمان نشان می دهد. ممکن است تصمیم بگیرید کاشی های خود را تعویض کنید، اما این اغلب گران است و انجام آن به تنهایی می تواند دشوار باشد. با این حال، یک راه حل سریع تر، کمتر دست و پا گیر و ارزان تر برای انتخاب، رنگ آمیزی کاشی های سرامیکی است. شاید تا به حال به این فکر کرده باشید که چگونه کاشی و سرامیک را طوری رنگ کنید که شبیه آن نباشد. این مقاله به شما می گوید که از چه رنگ هایی استفاده کنید و چه مراحلی را برای رنگ آمیزی کاشی های سرامیکی خود انجام دهید.

اگر می خواهید کاشی و سرامیک مورد نظر خود را جایگزین آن کنید، باید برای خرید کاشی و سرامیک جدید هزینه زیادی بپردازید. این زمانی است که دیگر لازم نیست برای رنگ آمیزی کاشی های خود پول زیادی خرج کنید. از نظر زمانی، با سرعت بیشتری تغییر می کند.

مزایای رنگ کردن کاشی ها

عمر کاشی و سرامیک را افزایش دهید

ارزان تر از جایگزینی کاشی یا سرامیک است.

امکان ترمیم ایرادات جزئی در سطح کاشی کاری

عدم نیاز به تعویض کاشی‌های فعلی

معایب رنگ کردن کاشی ها

به مرور زمان ممکن است رنگ از روی سطح بلند شود.

علاوه بر کاشی، دوغاب را نیز می‌پوشاند.

از چه رنگی برای رنگ کردن کاشی و سرامیک استفاده کنیم؟

از مواردی که در هنگام خرید رنگ کاشی باید به آن توجه کنید، چسبندگی بالای آن است. این ویژگی باعث ایجاد مقاومت در برابر عوامل بیرونی مثل شست و شو، ضربه و… و در نهایت بلند شدن رنگ از روی سطح می‌شود. رنگ‌های اپوکسی، به دلیل چسبندگی بالا، از رنگ‌های مناسب برای رنگ‌آمیزی سطوحی مثل کاشی دیوار و سرامیک کف هستند. رنگ اپوکسی دارای انواع مختلفی است که در ادامه به بررسی هریک از آن‌ها می‌پردازیم.

رنگ اپوکسی یک جزئی

اگر انتخاب شما رنگ اپوکسی یک جزئی باشد، دیگر نیازی به اعمال چند لایه رنگ یا ترکیب رنگ با ماده دیگر نخواهید داشت. این رنگ با قرارگرفتن در معرض هوا به راحتی خشک می‌شود، ماندگاری بالایی دارد و به صورت اسپری نیز در دسترس است.

رنگ اپوکسی دو جزئی

هنگام استفاده از رنگ دو جزئی، برای خشک شدن رنگ، به ماده‌ای به نام هاردنر نیاز دارید. در حقیقت، تفاوت بین رنگ اپوکسی یک جزئی و دوجزئی در استفاده از هاردنر یا همان سخت کننده است. تهیه و استفاده از رنگ اپوکسی دوجزئی ساده‌تر از رنگ اپوکسی یک‌جزئی است.

رنگ لاتکس

رنگ لاتکس هم جزء رنگ هایی است که می توان از آن برای رنگ کردن کاشی و سرامیک استفاده کرد فقط چیزی که باید به آن دقت کنید این است که از رنگ لاتکس به تنهایی نمی توان استفاده کرد و اول باید یک لایه رنگ اکرولیک روی کاشی و سرامیک بزنید و برای لایه دوم از رنگ لاتکس ترجیحا لاتکس نیمه براق استفاده کنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!