چگونه پوشش‌های اپوکسی را انتخاب کنیم؟

چگونه پوشش‌های اپوکسی را انتخاب کنیم؟ انواع مختلفی از مواد پخت برای ویژگی های عملکردی مختلف پوشش‌های اپوکسی استفاده می شود. عوامل پخت با رزین های اپوکسی واکنش می دهند و شبکه ای متقابل را تشکیل می دهند که رزین اپوکسی را به یک پوشش اپوکسی کامل تبدیل می کند.

انتخاب نوع اپوکسی مناسب نسبت به نوع دیگر می تواند واقعاً برای افراد سخت  باشد. لطفاً در زیر چند تفاوت اساسی بین اپوکسی های پلی آمید، اپوکسی های پلی آمینی، اپوکسی های فنولیک و اپوکسی های نوولاک را بیابید.

اپوکسی پلی آمیدپوشش های اپوکسی پلی آمید بر اساس یک عامل پخت با استفاده از نوعی رزین پلی آمید واکنش پذیر است. این پلی آمیدهای واکنش پذیر نتیجه دایمرهای اسید چرب با زنجیره بلند هستند که با آمید های چند منظوره واکنش نشان می دهند. این آمید های پایانی فاصله مولکولی زیادی بین خود دارند که فشار بخار رزین را تا حد زیادی کاهش می دهد.

اپوکسی های پلی آمید معمولاً در آغازگرها برای قابلیت پوشش مجدد، انعطاف پذیری، چسبندگی، ویژگی های مرطوب شدن بهتر و بهبود مقاومت در برابر خوردگی استفاده می شوند. آنها نسبت به رطوبت، آب و هوا و مواد قلیایی مقاومت بیشتری دارند، اما مقاومت در برابر گچ ضعیف و فقط مقاومت اسیدی متوسطی دارند.

اپوکسی پلی آمین

پوشش‌های اپوکسی پخت شده با پلی آمین معمولاً برای بهبود سختی مقاومت در برابر سایش و مقاومت شیمیایی استفاده می شوند. انواع مختلفی از دسته های آمین مانند آمین های آلیفاتیک، آمین های سیکلوآلیفاتیک، آمین های آروماتیک، کتامین و فنالکامین ها وجود دارد. این انواع مختلف آمین ها طیف گسترده ای از ویژگی های مقاوم در برابر مواد شیمیایی را برای پوشش های اپوکسی ارائه می دهند. اپوکسی های پخت شده. با پلی آمین مقاومت بهتری در برابر خوردگی ناشی از میکروبیولوژیکی ایجاد می کنند.

تفاوت اپوکسی پلی آمید و اپوکسی پلی آمین:

اپوکسی های پخت شده با پلی آمید انعطاف پذیری بهتر، مقاومت در برابر سایش بهتر، مقاومت در برابر خوردگی بهبود یافته. و نسبتاً ایمن تر برای استفاده هستند، در حالی که اپوکسی های پخت شده. با پلی آمین سخت، مقاوم تر در برابر مواد شیمیایی، شکننده هستند و مقاومت سایشی بهتری را ارائه می دهند. اپوکسی های فنولیکاپوکسی فنولیک معمولاً به سیستمی گفته می‌شود. که در آن رزین اپوکسی با یک رزین فنولیک حرارت داده می‌شود. این نوع فرمول‌هابرای مقاومت شیمیایی بالا استفاده می‌شوند.د.اپوکسی نوالاک

رزین های اپوکسی نوولاک بر اساس اپوکسیداسیون محصول واکنش کاتالیز شده با اسید فنل و فرمالدئید هستند. این اپوکسی‌ها معمولاً در کاربردهایی استفاده می‌شوند که نیاز به مقاومت شیمیایی و یا دمای بالاتر وجود دارد.

همانطور که فناوری پلیمر تکامل می یابد، انواع مختلف عوامل پخت که در شرایط خاص عمل می کنند نیز تغییر می کند. انواع زیادی از هر یک از اینها وجود دارد که قضاوت در مورد مقادیر قابل مقایسه فقط از روی اطلاعات برگه داده محصول بسیار دشوار است.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!