نحوه رنگ آمیزی سطوح لمینت

نحوه رنگ آمیزی سطوح لمینت :ملامین یک ماده نسبتاً رایج برای مبلمان ارزان قیمت مانند قفسه، کابینت و غیره است. ملامین در ابتدایی ترین شکل خود یک ترکیب آلی است که وقتی با فرمالدئید ترکیب می شود، پلاستیکی با مقاومت حرارتی عالی را تشکیل می دهد. ملامین تولیدی به هیچ نوع رنگ، درزگیر و غیره نیاز ندارد. معمولا روکش های ملامینه (روی درب های ملامینه) پس از یک دهه رنگ و کیفیت خود را از دست می دهند و معمولا نیاز به تعویض دارند. اما با استفاده از این روش ها می توانید بدون تعویض و صرف هزینه کمتر، رنگ و لعاب جدیدی به آن روکش های درب ملامینه بدهید.


آمادگی برای نقاشی

آماده سازی مناسب کلید موفقیت در رنگ آمیزی مجدد روکش ملامینه است. این آماده سازی می تواند دشوارتر از رنگ آمیزی و تهیه چوب متخلخل باشد. دلیل دشواری رنگ آمیزی روکش های ملامینه (روی درب های ملامینه) متخلخل نبودن این روکش ها است. بنابراین برای چسباندن بهتر رنگ روی این گونه پوشش ها باید سطح آنها را با آستر مخصوص پوشاند.

برای شروع، باید سطوح کثیف سطوح ملامینه مانند کابینت، درب ملامینه و غیره را تمیز کنید. با مواد شوینده خانگی و بگذارید کاملا خشک شوند. روکش های ملامینه و رویه درب های ملامینه با سمباده ملایم کمی سمباده می شوند تا سطح روکش زبر شود. سپس گرد و غبار روی سطح باید با یک پارچه نرم پاک شود. برای وسایلی مانند کابینت و مبلمان، دستگیره درها و کشوها باید برای آستر کاری و رنگ آمیزی بهتر باز شوند. قسمت هایی از روکش های ملامینه و رویه درب های ملامینه که نیازی به رنگ آمیزی ندارند را می توان با نوارهای رنگ پوشاند.

سپس در این مرحله باید روکش را با پرایمر مخصوص ملامینه پوشاند. بسیاری از پرایمرها مهر و موم و چسبندگی خوبی به روکش های ملامینه و بالای درهای ملامینه می دهند. پرایمرهای مبتنی بر الکل بسیار سریعتر از محصولات مشابه مبتنی بر آب گیر و خشک می شوند. اما این پرایمرها گازهای قوی تولید و آزاد می کنند و تمیز کردن آنها دشوارتر است. برای پوشاندن سطح ملامینه با یک لایه نازک پرایمر می توان از برس یا غلتک استفاده کرد. استفاده از آستر برای روکش ملامینه و رویه درهای ملامینه تنها زمانی ضروری نیست که از رنگ های پرایمر مانند رنگ های اسپری ساخته شده مخصوص روکش ملامینه برای رنگ آمیزی روکش ها استفاده شود.


شروع به نقاشی کنید

همانطور که در قسمت قبل گفته شد. پس از آماده شدن و خشک شدن آستر، نوبت به رنگ آمیزی می رسد. در این مرحله، یک رنگ لاتکس مینای همه منظوره با کیفیت بالا باید تهیه شود. در مرحله بعد، یک لایه رنگ نازک و صاف باید روی صفحه ملامینه مورد نظر یا بالای درب ملامینه اعمال شود. انتخاب بهترین رنگ و بهترین لعاب (مینا) برای رنگ آمیزی و مقاومت بسیار مهم است. اگرچه لعاب پس از خشک شدن بسیار سفت و سخت می شود. اما هرچه سطح رنگ شده براق تر باشد، رنگ و رویه روکش ملامینه و رویه درب ملامینه مقاومت بیشتری خواهد داشت. یک سطح بادوام و قابل شستشو برای کابینت آشپزخانه و حمام بسیار مهم است. توجه داشته باشید که قبل از زدن رنگ دوم، اجازه دهید. رنگ اول روی روکش ملامینه و رویه درب ملامینه کاملا خشک شود.

مطالب دیگر:

راهنمای رنگ آمیزی دیوار خارجی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!