رنگ آمیزی استخر

یکی از ویژگی‌های خانه‌های لوکس استخر است. استخر علاوه بر این که برای ورزش و سرگرمی در خانه‌ها ساخته می‌شود، باعث زیبایی و باارزش شدن منزل هم می‌شود. اگر جزو کسانی هستید که در خانه استخر دارید یا قصد ساخت استخر در منزل را دارید، این نکته را فراموش نکنید که علاوه بر اهمیت روش ساخت استخر، نگهداری و بازسازی آن هم مهم است. در واقع لازم است هر چند سال یک بار سر و سامانی به استخر منزلتان بدهید. هر چند که این کار تخصصی است ولی بد نیست اطلعاتی هم در این زمینه داشته باشید. 

رنگ آمیزی استخر یا باسازی مجدد آن، کدام بهتر است؟ 

استخر‌ها بعد از گذر زمان نیاز به بازسازی دارند. دیوارهای استخر بعد از مدتی پوسته پوسته می‌شوند یا لکه‌های نافرمی روی آنها به وجود می‌آید. چرا؟ چون مواد معدنی مانند مس و آهن باعث جمع شدن رسوب و ایجاد لکه در استخر شوند و ظاهر آن را نامناسب می‌کنند. علاوه بر این، تغییرات دمایی می‌تواند بر روی شکل ظاهری استخر شما تأثیر بگذارند و پلاستر (لایه پوشاننده) به کار رفته در دیواره استخر تخریب شده و پوسته پوسته شود. 

با وجود این تغییرات در استخرها، لازم است آنها را بازسازی یا رنگ آمیزی کنید. برای این که تصمیم بگیرید بهتر است استخرتان را بازسازی کنید یا رنگ آمیزی، بهتر است این دو روش را از چند جنبه بررسی کنید. 

مقاومت

هر دو روش رنگ آمیزی و بازسازی استخر مقاومت خوبی در برابر مواد شیمیایی موجود در استخر و عوامل محیطی مثل گرما و اشعه‌های مضر UV دارند. ولی وقتی حرف دوام وسط می‌آید، باید گفت استخرهایی که پلاستر آنها بازسازی می‌شوند، دوامی بیشتر دارند. گاهی حتی ۱۵ تا ۲۰ سال هم ماندگاری دارند. در حالی که برای رنگ آمیزی استخرها، حتی اگر از بهترین رنگ هم استفاده کنید، نباید انتظار ماندگاری بیشتر از پنج تا هفت سال را داشته باشید. 

آماده سازی 

از نظر آماده سازی، تخلیه استخر برای هر دو مورد ضروری است. سپس باید منتظر بمانید تا دیواره‌ها کاملا خشک شوند. لازم است لایه رویی آنها تراشیده شده و پوسته‌ها و خوردگی‌ها کاملا صاف شوند. به طور قطع نقاشی آسان‌تر است اما مواد شیمیایی موجود در آنها کمی خطرناک هستند. علاوه بر این بعد از رنگ آمیزی استخر به زمان نیاز است تا رنگ کاملا خشک شود. 

ظاهر

رنگ، درخشش و زیبایی بیشتری نسبت به پلاستر دارد. رنگ‌ها متوع ترند و به همین دلیل چشم نوازترند ولی آنچنان ماندگار نیستند. گاهی با گذر زمان کاملا محو می‌شوند و زیبایی خود را از دست می‌دهند. پلاسترهای سفید و گچی، درخششی در حد پوسته تخم مرغ دارند اما همین درخشش هم نسبت به رنگ بیشتر دوام دارد. 

هزینه

هزینه بازسازی استخر خیلی بیشتر از رنگ آمیزی استخر است. البته در نظر بگیرید که رنگ آمیزی را باید هر پنج تا هفت سال یک بار تمدید کنید ولی بازسازی هر ۱۵ تا ۲۰ سال یکبار لازم است. 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!