نقاشی ساختمان مشهد | قیمت نقاشی ساختمان مشهد

نقاشی ساختمان مشهد | قیمت نقاشی ساختمان مشهد: برای نقاشی باید به فردی خبره در این حوزه مراجعه کنید که به تمامی نکات رنگ آمیزی آگاهی داشته باشد. نکته مهمی که وجود دارد در مورد قیمت نقاشی ساختمان است که محاسبه آن بر اساس متراژ محلیست که قرار است. رنگ آمیزی برای آن انجام شود. و به عوامل دیگری نیز وابسته است که در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت نقاشی ساختمان

قیمت نقاشی ساختمان در یک بازه کاملا مشخص است اما گاهی برخی عوامل وجود دارند که این هزینه نهایی را تحت تاثیر خود قرار می دهند. عواملی مانند میزان و نوع رنگ انتخابی شما، متراژ کار، تعداد اتاق ها، انجام کار های مربوط به ترمیم و بازسازی قبل از شروع نقاشی، قیمت مصالح نقاشی، میزان انجام بتونه کاری و زیر سازی های لازم از جمله مواردی هستند که بر قیمت نقاشی ساختمان به صورت مستقیم تاثیر می گذارند.

علاوه بر این موارد بالا، عوامل زیر نیز از جمله دلایلی هستند که می تواند بر هزینه پرداختی توسط شما تاثیر بگذارد:

  • رنگ کردن چهارچوب های درب.
  • آرک ها.
  • گچ بری سقف ها و دیوار ها.
  • سطوحی که تا به حال رنگ آمیزی نشده اند.
  • و … .

مواردی که در بالا نام برده شد از جمله بخش هایی هستند که قیمت آن ها باید به صورت جداگانه محاسبه شود

۱- تاثیر متراژ فضا

متراژ و مساحتی که دیوار ها و سقف ها دارند بر حسب متر مربع تعیین می شود و این مورد تاثیر بسیار زیادی بر هزینه رنگ آمیزی می گذارد زیرا این معیار میزان رنگ مصرفی و مواد اولیه را به خوبی تعیین می کند و همچنین مشخص می شود که برای پیش بردن کار به چه تعداد نیروی انسانی لازم است.

۲- تاثیر مقدار و نوع رنگ

این مورد که شما چه نوع رنگی را انتخاب می کنید و این که با توجه به متراژ به چه میزانی از آن نیاز دارید بر هزینه نهایی و قیمت رنگ ساختمان بسیار تاثیر گذار است. رنگ هایی که از کیفیت بالا تری برخوردار هستند و یا برند های بسیار معروف و مطرحی دارند در محاسبه قیمت کلی موثر هستند. میزان سطل رنگی که با توجه به نوع رنگ و مساحت محیط مورد نیاز است، متفاوت بوده که معمولا برای اتاق ها یک سطل کامل و برای قسمت های کوچک تر مانند سرویس های بهداشتی مقدار کم تری لازم است.

در حالت کلی برای نقاشی دیوار، سقف آشپزخانه و سقف سرویس های بهداشتی از رنگ های روغنی درجه یک استفاده می شود و برای سقف قسمت های دیگر ساختمان از انواع رنگ های پلاستیکی درجه ۱ استفاده می شود که هر یک قیمت های متفاوتی دارند برای استفاده در هر متر مربع دارند.

۳- تاثیر کارهای تعمیراتی و اصلاحی

زیر سازی و محیا کردن شرایط بستر برای نقاشی مانند بتونه کاری و سمباده کاری و مانند این ها با توجه به سطح و زمانی که برای این کار لازم است. قیمت نهایی را تغییر خواهد داد. زیرا برای مثال سطوحی که تا به حال رنگ آمیزی نشده اند. کار آماده کردن سطح آن ها، پروسه ای زمان بر تر است و به دقت بیشتری نیاز دارد.

۴- تاثیر تعداد اتاق ها

به هر میزان که تعداد اتاق ها بیشتر باشد. و سطح حالت یک پارچه و یک تکه خود را از دست بدهد. انرژی بیشتری از نیرو های انسانی نیاز است. و مدت زمان بیشتری برای به اتمام رساندن کار لازم است.

۵- تاثیر بافت دیوار

دیوار هایی که یک دست نیستند. و بر روی آن ها کار شده است یعنی دارای بافت بوده و یا با مصالحی مانند آجر های تزیینی و مانند این ها طراحی شده اند. به دلیل این که رنگ بیشتری نیاز دارند و ریزه کاری بیشتری را به هنگام رنگ آمیزی نیاز دارند، هزینه نهایی نقاشی آن ها بیشتر خواهد بود.

۶- تاثیر فصل

فصلی را که برای رنگ آمیزی انتخاب می کنید به صورت کاملا غیر مستقیم بر هزینه نهایی تاثیر می گذارد. سعی کنید فصول گرم را برای انجام این کار انتخاب کنید. و یا در غیر این صورت باید به طریقی شرایط لازم برای خشک شدن سریع رنگ را فراهم کنید تا تعداد روز های کاری بالا نرود و کار سریع و راحت پیش رود.

۷- تاثیر ایاب و ذهاب نیرو های نقاش

ایاب و ذهاب نیرو های انسانی نیز از جمله عواملی است که می تواند بر قیمت تاثیر بگذارد. و این میزان به هزینه کلی و نهایی پروژه اضافه خواهد شد.

۸- قیمت نقاشی ساختمان با مصالح

قیمت نقاشی ساختمان در دو نوع با مصالح و بدون مصالح و تنها اجرت نقاش ساختمان محاسبه میشود. یعنی غیر دستمزد نقاش که چیزی حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد از هزینه های نقاشی را شامل میشود. قیمت رنگ، ابزارها و مصالح هم در قیمت نهایی موثر هستند.

مطالب دیگر: انواع پتینه

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!