برای رنگ آمیزی ساختمان چقدر رنگ نیاز داریم؟

برای رنگ آمیزی ساختمان چقدر رنگ نیاز داریم؟ رنگ آمیزی اتاق می تواند راهی سریع و ارزان برای تازه کردن فضای شما باشد. اما اغلب ممکن است حتی افراد باتجربه خود را در این فکر وادار کند که “به چه مقدار رنگ نیاز دارم؟” دانستن پوشش رنگ مناسب برای انجام کار می تواند اطمینان حاصل کند که هر پروژه به موقع، با بودجه و با حداقل دردسر در صورت لزوم تکمیل می شود.

میزان پوشش دهی رنگ پلاستیک، رنگ‌ روغنی و اکریلیک متفاوت است. کیفیت رنگ نیز تاثیر مستقیمی روی میزان مصرف آن دارد و توجیهی بر گران‌تر بودن رنگ‌های با کیفیت است.

اولین مرحله برای محاسبه رنگ ساختمان این است که اتاق یا فضایی که می‌خواهید رنگ کنید را اندازه‌گیری کنید. اندازه‌گیری را با ثبت ارتفاع و عرض دیوارها شروع کنید.

۲. برای محاسبه رنگ ساختمان باید سطح دیوارها را بر حسب متر مربع تعیین کنید. برای مثال، اگر یک دیوار ۴ متر عرض و ۳.۵ متر ارتفاع داشته باشد، مساحت آن ۱۴ مترمربع است. لذا اگر در بخشی از اتاق (با عرض ۱.۵ متر) دیوارها بلندتر باشند و ارتفاع سقف تا کف ۵ متر باشد، مساحت آن بخش ۷.۵  متر مربع خواهد بود .

۳. مشخص است که دیوارهای روبروی در یک ساختمان استاندارد دارای سطح یکسانی هستند. و برای سرعت دادن به کار نیاز به محاسبه مجدد نیست.

۴. اندازه مجموع سطوح دیوارها را با جمع‌کردن مساحت دیوارها به دست بیاورید. همه اعداد و ارقام را یادداشت کنید. در نمونه گفته شده در بخش قبل مساحت دیوار برابر شد با ۲۱.۵ =۷.۵ + ۱۴

۵. در این مرحله باید لیستی از مساحت بخش‌های مختلف اتاق آماده کنید. و تمام موارد را با هم جمع کنید. فرض کنید قصد داریم مساحت دیوارهای آبی اتاق زیر را حساب کنیم.

هر لیتر رنگ چند کیلو است؟

هر لیتر رنگ بسته به دما و چگالی آن بین یک تا یک و نیم کیلوگرم وزن دارد. قوطی‌های رنگ در ابعاد و حجم‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند که عبارتند از:

قوطی رنگ ربعی: حاوی ۲۳۰ تا ۲۵۰ گرم

قوطی رنگ نیمی: نیم کیلو یا ۵۰۰ گرم

قوطی رنگ کوارت: حاوی۱ کیلوگرم رنگ

گالن: گالن یک واحد آمریکایی است و حاوی ۳.۷ کیلوگرم است.

دبه رنگ : وزن تقریبی ۱۲ کیلو

حلب رنگ: وزن تقریبی ۲۰ تا ۲۱ کیلو

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!